Jatko-opiskelun hyödyt?

Dominic

Senior Member
Sijainti
Turku
Voisko jokku vanhemmat tämän asian jo läpikäyneet dudet kertoilla vähän jotta onko esim. inssin järkevää (onko siitä hyötyä muualla kuin mahdollisesti palkkapuolella IT-firmassa), opiskella itsenssä DI:ksi?

Missä vaiheessa elämää tuo ois fiksua tehdä - jos moista harkitsee?

Mielipiteitä yleensä jatkokouluttamisesta?

Entäpä jonkin toisen ammatin opiskelu? Onko mieltä, jos siis pohjana on jo jonkin ammatin korkeakoulutus... jatkokehittää vai uudelle alalla?

Itelläni on siis pohjana tietotekniikan insinöörin koulutus ja harkitsen joskus tulevaisuudessa DI:ksi lukemista tahi sitten radikaalimuutos, menisin lukemaan rakennusjuttuja ja joksikin piirtäjäksi tms...?

:confused:

Sam

Muumipappa
Sijainti
Muumilaakso
Sen mitä itse olen seurannut työpaikkailmoituksia, niin mikäli on hinkua esimiesasemaan, on inssistä DI:ksi lukeminen perusteltua. Muuten työtarjonta on lähes vastaava, varsinkin yksityisellä sektorilla. Puolustusvoimilla näyttää olevan vaatimuksena moniin perushommiinkin DI:n tutkinto, mutta palkkaus ei ole silti kunnolla kilpailukykyinen yksityisen puolen inssien kanssa.

Sam

Muumipappa
Sijainti
Muumilaakso
Lisätään vielä, että mikäli sinulla ei tällä hetkellä ole suurta hinkua koulun penkille, niin odottele rauhassa noin 5-6 vuotta keräten työkokemusta ja sen jälkeen voi olla muutos tervetullut lisäpiriste elämään.

Matxi

81-04-05-07-08-14-15
Sijainti
toalet
Mä henk.koht. näkisin ennemminkin järkevämpänä lukea eri alaa kuin jatkokouluttautua saman alan DI:ksi jos inssi jo on. Esim jotain kaupallista...

Dominic

Senior Member
Sijainti
Turku
Sam sanoi:
Lisätään vielä, että mikäli sinulla ei tällä hetkellä ole suurta hinkua koulun penkille, niin odottele rauhassa noin 5-6 vuotta keräten työkokemusta ja sen jälkeen voi olla muutos tervetullut lisäpiriste elämään.
Jotenkin noin itsekin olen asiat ajatellut. Toki jos näyttää siltä ettei kunnon vakiduunia kohtuullisella palkalla ala löytyä, niin sitten siirryn lukemaan jotain muuta tietotekniikkaan liittyvää... (tai mahdollisesti niitä rakennusjuttuja). Esimerkiksi 3D-suunnittelu kiinnostais kovasti, mut en sit tiedä löytyykö moisille hommia. :dunno:

Vuoden-parin päästä olen taas viisaampi.

Oho

Senile membrane
Sijainti
Lounaalla
Opiskelu ei Suomessa kannata yleensäkään kuin sisäsyntyisistä syistä ja niitä on paha lähteä muilta kyselemään..... Inssistä DI:ksii opiskelu taitaa sitäpaitsi olla muuntokoulutusta, jatko-opiskelu taitaa terminä olla varattu tieteellisille jatko-opinnoille.

- Oho - palttiarallaa 300 opintoviikkoa......

Viimeksi muokattu: