Jerezin testit

Lancer

Realisti
Liittynyt
23.7.2007
Viestit
20495
Sijainti
taas Suomessa
Tällainen toikki piti laittaa.

Ensimmäisen päivän tulokset (sijoitus, kuljettaja, talli, paras aika, kierrokset):

1. Pedro de la Rosa McLaren 1.20,111 (69)
2. Franck Montagny Toyota 1.21,136 (73)
3. Kazuki Nakajima Williams 1.21,424 (103)
4. James Rossiter Super Aguri 1.21,683 (92)
5. Christian Klien Honda 1.22,035 (70)
6. Nelson Piquet junior Renault 1.22,537 (68)
7. Sebastien Buemi Red Bull 1.22,565 (78)

Toisen päivän tulokset:

1. Lewis Hamilton McLaren 1.19,670 (96)
2. Ralf Schumacher Toyota 1.20,540 (73)
3. Kazuki Nakajima Williams 1.20,588 (86)
4. Robert Kubica BMW 1.20,709 (104)
5. Heikki Kovalainen Renault 1.20,881 (104)
6. Mark Webber Red Bull 1.21,071 (77)
7. James Rossiter Super Aguri 1.21,315 (96)
8. Rubens Barrichello Honda 1.21,444 (80)

Ja eikun kommentoimaan.
 

Lancer

Realisti
Liittynyt
23.7.2007
Viestit
20495
Sijainti
taas Suomessa
Dominic sanoi:
Hamilton porskuttaa huijariautolla!
Kyllä yrittää joo kovaa näyttöä antaa Lareni että me pärjätään omilla autoilla :D (taitaa ajaa iiiihan hajuilla), tai sitten ne ajaa todellakin puoliferraria.
 

Racemaster

Well-known member
Liittynyt
5.7.2007
Viestit
113
Jason Voorhees sanoi:
Tällainen toikki piti laittaa.

Ensimmäisen päivän tulokset (sijoitus, kuljettaja, talli, paras aika, kierrokset):

1. Pedro de la Rosa McLaren 1.20,111 (69)
2. Franck Montagny Toyota 1.21,136 (73)
3. Kazuki Nakajima Williams 1.21,424 (103)
4. James Rossiter Super Aguri 1.21,683 (92)
5. Christian Klien Honda 1.22,035 (70)
6. Nelson Piquet junior Renault 1.22,537 (68)
7. Sebastien Buemi Red Bull 1.22,565 (78)
Toisen päivän tulokset:

1. Lewis Hamilton McLaren 1.19,670 (96)
2. Ralf Schumacher Toyota 1.20,540 (73)
3. Kazuki Nakajima Williams 1.20,588 (86)
4. Robert Kubica BMW 1.20,709 (104)
5. Heikki Kovalainen Renault 1.20,881 (104)
6. Mark Webber Red Bull 1.21,071 (77)
7. James Rossiter Super Aguri 1.21,315 (96)
8. Rubens Barrichello Honda 1.21,444 (80)
Itseäni ihmetyttää, että Hondat ja Red Bull on kestänyt molempina päivinä helposti yli kilpailun mitan... Eivätkä kuitenkaan edes kovin paljoa kärkeä jääneinä...
 

Tomacu

Well-known member
Liittynyt
11.3.2006
Viestit
2760
Sijainti
Jyväskylä
Tämän päivän tulokset:

1. Alexander Wurz, Williams 1.19.962 86 kier.
2. Robert Kubica, BMW 1.20.004 92
3. Pedro de la Rosa, McLaren 1.20.220 111
4. Rubens Barrichello, Honda 1.20.250 86
5. Sebastien Buemi, Red Bull 1.20.318 68
6. Jarno Trulli, Toyota 1.20.377 70
7. Heikki Kovalainen, Renault 1.20.828 64
8. Takuma Sato, Super Aguri 1.21.186 108

Hmm, Renaultit eivät ole esittäneet mitään kovin huippuaikoja näissä testeissä.
 

Racemaster

Well-known member
Liittynyt
5.7.2007
Viestit
113
Timppa78 sanoi:
Josko ois vaa ajellu kisataktiikoita sunmuita sörsselssönejä:confused:
Ei taida Jerezin radalla olla paljon apua taktiikoita etsiessä... Vai ajetaanko sielläkin kilpaa???

Luotettavuutta taitavat hakea.

Tosin ei kierrosmäärät siihenkään kyllä viittaa...
 

Timppa78

License to SPY
Liittynyt
28.8.2006
Viestit
1523
Sijainti
Täällä
Racemaster sanoi:
Ei taida Jerezin radalla olla paljon apua taktiikoita etsiessä... Vai ajetaanko sielläkin kilpaa???

Luotettavuutta taitavat hakea.

Tosin ei kierrosmäärät siihenkään kyllä viittaa...
No sit ne kokeilee kui hyvi motti kestää, tai jotain hartikaista
 

Cage

Well-known member
Liittynyt
23.4.2001
Viestit
907
Sijainti
Pori
Racemaster[B sanoi:
]Ei taida Jerezin radalla olla paljon apua taktiikoita etsiessä... Vai ajetaanko sielläkin kilpaa???[/B]

Luotettavuutta taitavat hakea.

Tosin ei kierrosmäärät siihenkään kyllä viittaa...
Ööh... eikös juuri ennen USA:n gp:tä haettu säätöjä ja taktiikoita Ranskasta... oliko Ricardin radalla? Ja siis nimenomaan tuota USA:ta varten... vai oliko Kanadaa varten? No joka tapauksessa jotain muuta kuin Ranskan gp:tä varten :idea:
 

roenick97

#97
Liittynyt
25.8.2005
Viestit
373
Sijainti
Scottsdale, Phoenix, AZ.
Rellulla hajos pata ja laatikko vikana päivänä.
Siinä syy moiseen kierros vähyyteen...

Mikäs redbullia ja hondaa ihmetteleminen?
Hitaita kuin etanat, mutta onhan nuo toimineet...
Jos on 1,5-2s hitaampi /kieppi, niin mielestäni se on helvetisti.
Paljonko mielestäsi on sitten paljon jos tuo ei ole "paljon"?

Vikana päivänähän perus kuskien vauhdissa pysyi jo hondakin.
 
Viimeksi muokattu:

Racemaster

Well-known member
Liittynyt
5.7.2007
Viestit
113
roenick97 sanoi:
Rellulla hajos pata ja laatikko vikana päivänä.
Siinä syy moiseen kierros vähyyteen...

Mikäs redbullia ja hondaa ihmetteleminen?
Hitaita kuin etanat, mutta onhan nuo toimineet...
Jos on 1,5-2s hitaampi /kieppi, niin mielestäni se on helvetisti.
Paljonko mielestäsi on sitten paljon jos tuo ei ole "paljon"?

Vikana päivänähän perus kuskien vauhdissa pysyi jo hondakin.
Onhan se paljon, mutta Honda ja Red Bull ei ookkaan Ferrareita... Eiköös ne oo sen 1,5-2s. joka radalla perässä???
 

Andy

Jalkarannan Yannickdalmas
Liittynyt
15.8.2002
Viestit
5756
Sijainti
Ypäjä
Racemaster sanoi:
Ei taida Jerezin radalla olla paljon apua taktiikoita etsiessä... Vai ajetaanko sielläkin kilpaa???

Luotettavuutta taitavat hakea.

Tosin ei kierrosmäärät siihenkään kyllä viittaa...
Mutu-tuntumalta Jerezin rata on profiililtaan erilainen, kuin seur. kisa Hungaroring. Jerez enemmän jarruta-kiihdytä -rata, kun taas Unkarissa tärkeää, miten auto taittuu nopeasti mutkaan. Voi olla, että ainakin Toytotat ovat Unkarissa heikompia, kuin testeissä.
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Darren sanoi:
Mutu-tuntumalta Jerezin rata on profiililtaan erilainen, kuin seur. kisa Hungaroring. Jerez enemmän jarruta-kiihdytä -rata, kun taas Unkarissa tärkeää, miten auto taittuu nopeasti mutkaan. Voi olla, että ainakin Toytotat ovat Unkarissa heikompia, kuin testeissä.
Molemmat ovat kuitenkin korkean downforcen ratoja, joten kyllä mielestäni Jerezin testeissä nimenomaan etsitään ratkaisuja Unkariin. Ei kai sitä muutoin oltaisi sinne menty testaamaan? Yksittäisten tallien menestystä ei testien perustella voi kovin paljon ennustaa. No, testien perusteella nyt yleensäkään ei voi juuri mitään ennustaa.
 
Ylös