JORDAN 1991-2005

Laareni120

Banned
Liittynyt
11.6.2005
Viestit
766
Sijainti
Karjalohja
1999:

2000:

2001:

2002:

2003:

2004:

2005:


ja jos kyseisestä aiheesta on jo toikki niin voi sulkea :alppu:
 
Viimeksi muokattu:

Ma

Arrogant Opportunist
Liittynyt
7.5.1999
Viestit
3606
Sijainti
UP, Michigan
kyllä nuo 97-98 autot oli näyttävän näköisiä ja nopeita samalla. :)
 

Aanrii

Well-known member
Liittynyt
25.2.2004
Viestit
1205
Sijainti
Täällä
Mun suosikki ainakin on tuo muodokas 191 ensimmäiseltä kaudelta. :thumbup:
 

Abel

Well-known member
Liittynyt
8.2.2005
Viestit
144
Alla linkkiä oikeisiin valokuviin Jordanin eri F1 autoista uran varrelta. En viitsi siirtää tänne, kun ovat niin siististi jo tuolla tsekattavissa. Respectiä tekijälle.

http://www.sportnetwork.net/main/s79/st49294.htm

Mikäs muuten on tuo paljon mukana oleva Osama Jordanin alkuvaiheen sponsoreissa? Onko ehtoja bin Ladeneita?

Niin ja miten toi bobakin jordani näyttää niin tutulta, onko sillä ajettu koskaan? Muistelisin, että joskus niillä oli yhteistyötä, mut camel lähti sarjasta vissiin 1993 ja jonkun moista yhteistyötä kaavailtiin sitten 1990-luvun puolivälin tienoilla. Meneekö pieleen? Onko tuolla ajettu yhtään kisaa?

edittiä: täältä näyttäs löytyvän jotain täydennystä blancoihini
http://www.grandprix.com/ns/ns00429.html
 
Viimeksi muokattu:

Abel

Well-known member
Liittynyt
8.2.2005
Viestit
144
Perketin perketi, ihan kuin olisin liittänyt tuon formulavärityksen jotenkin Sennan uran alkuvaiheisiin, mutta tuskasena täällä tongin, käteen jäi vain luu ja vahva tuntu. Nyt se sitten helpotti. Onhan se Senna ajellut Jordanillakin, mutta f3:sta. Värityskin löytyi.

Jos joku kaipaa napakkaa tiivistelmää Jordanin F1 urasta niin alla linkki semmoseen:
http://www.f1db.com/f1/page/Jordan
 

Black Leopard

Pantera negra
Liittynyt
23.5.2004
Viestit
8678
Sijainti
Läntinen Suomi
Kaikilla F1-kausillaan Jordan onnistui muuten nappaamaan pisteitä.Tosin 1992 meni Yamahan tunnetuilla V12 superkoneilla hieman viime tippaan.Stefano Modena toi Australian Adelaidesta - viimeisestä kisasta - kuudennella sijallaan tallille kauden ainoan pisteen.Melkoinen pudotus huippuavauskauden jälkeen.

 

mn97

Banned
Liittynyt
25.1.2004
Viestit
1707
Kyl toi 94 kautena käytetty kärry oli seksikkäin

 
Viimeksi muokattu:

pmv

Well-known member
Liittynyt
22.8.2000
Viestit
5787
Sijainti
Perä-Pohjola
Mun mielestä Eddie Jordanin f1-tiimi oli lopulta varsin onnistunut yli vuosikymmenen kestänyt yritys! Harva tiimi kestää ykkösissä kumminkaan 14 vuotta saman omistajan alla. Värikästä menoahan talli esitti ja toisaalta ei neljä GP voittoa yksityistallin autolla ole mikään onneton esitys aikana jolloin f1-muuttui pitkälti tehdastiimivetoiseksi.
 

Black Leopard

Pantera negra
Liittynyt
23.5.2004
Viestit
8678
Sijainti
Läntinen Suomi
Pmv:n kommentti naulan kantaan :thumbup:

Kuljettajalista jo puhuu omaa kieltään:

Michael Schumacher, Damon Hill, Giancarlo Fisichella, Eddie Irvine, Rubens Barrichello, Heinz-Harald Frentzen, Ralf Schumacher, Jarno Trulli, Jean Alesi...

Ja E.Jordan itse...mikä suuri persoona ja huumoriveikko mies onkaan....

Yksinkertaisesti ei voi olla pitämättä :thumbup: :alppu:



:cool:
 

Ma

Arrogant Opportunist
Liittynyt
7.5.1999
Viestit
3606
Sijainti
UP, Michigan
allekirjoitan täysin.
Vielä ennenkuin autotehtaat alkoivat jyrätä vuosituhanteen alun jälkeen Jordan oli yksi parhaista. :alppu:

Hillin suoritukset 98, Frentzenin 99 ja Trullin loistavat aika-ajot 2000-01 jäivät loistavina muistoina mieliin.
 

Zep

Well-known member
Liittynyt
13.12.2000
Viestit
4105
Sijainti
Veteli
Jordanin ensimmäinen F1:sen vahvuus oli kyllä varmasti kaikille yllätys. Valitettavasti myös Kekelle! Jordan (ja myöhemmin Sauber) osoitti, että debyyttikaudellakin voi menestyä mikäli auto on tarpeeksi perustekniikkaa ja moottori edes jollakin tasolla.

Auto kuuluu myös ihan kauneimpiin viimeisen 15 vuoden sisällä.
 

Leeds

Well-known member
Liittynyt
26.9.2001
Viestit
671
Sijainti
Espoo
Jesh!

Jordan! (Talli)
:thumbup:
Jordan! (Eddie)
:thumbup:
 

pmv

Well-known member
Liittynyt
22.8.2000
Viestit
5787
Sijainti
Perä-Pohjola
Tarinahan kertoi, että Gary Andersson suunniitteli 191 mallin tahallaan hieman vähemmän downforcea tuottavaksi, jotta auton säätäminen olisi vähemmän kriitttistä ja siitä olisi helpompi ottaa kaikki irti. Ja kun katsooa autoa takaapäin ja vertaa sitä muihin sen kauden autoihin, niin toden totta: Diffuusori on merkittävästi muita kapeampi. Ilmeisesti auto olisi voinut olla vieläkin nopeampi, mutta nuori ja kokematon tiimi ei uskaltanut lähteä repimään siitä kaikkea irti.

Se osoittautui lopulta oikeaksi startegiaksi ja tuloksena oli lukuisia hyviä sijoituksia pitkin kautta. Sama autohan ei enää toiminut Yamaha-ha-han V12 koneilla seuraavalla kaudella. Tämä oli mielestäni kaikesta huolimatta pieni ihme, sillä Brabham oli vastaavalla koneella tehnyt paikoin kohtalaista tulosta 91 kaudella auton ollessa umpisurkea.

Tässä juuri tulee tuo Zepin mainitsema perustekniikka ja riittävän tehokas kone mukaan. Yamaha ei ollut tehokas eikä se ollut perustekniikkaa.
 
Ylös