Nyt kuten on tullut monesti esille Jaguar myy tallinsa ja cossunsa.
Nyt pitäisi Sauberin Peetterin, Jordanin Eddyn, ja Stoddart Paulin tajuta jättää uppoava laiva auton valmistajien käsiin, kun sitä niin kerta haluavat.
Heidän pitäisi perustaa oma sarja joka on pyhitetty pelkästään "YKSITYISILLE" tiimeille. Kaikilla näillä tiimeillä on resussit toimia rungon ja tekniikan valmistajina. Autot olisivat perukseltaan samanlaisia kuin f1-autot, vähemmällä huipputekniikalla.
Ei mitään Ferrarin 89 puoliautomaattisia vaihdelaatikoita tai hiilikuitu jarruja. Tai sittenpuoliautomaattiset sama kai tuo onhan Minardilla, Sauberilla ja Jordanilla jo valmiina vaihdelaatikot.
Varmasti myös saisivat rahoituksen kokoon ostaa Cosworth että sarja saisi moottorit. En usko että rengas kysymys olisi mikään ongelma myöskään.
Näkemyksenäni on ikään kuin CART/Champ Car tapainen sarja jossa olisi 1-4 rungon valmistajaa. Erittäin tiukat säännöt rungon airodynaamisille muutoksille tyyliin CART/Champ Car/IRL tai vaikka DTM. Moottoreita voisi olla tietty enemmän kuin yksi mutta pääasia olisi etteivät kustannukset kasvaisi liian isoiksi.
Sen takia tuulitunnelin käyttö olisi hyvin rajoitettua vaikka rajallinen määrä päiviä tahi tunteja niiden tiimejen tuulitunneleissa joilla niitä on. Testaukseen myös paljon rajoituksia, pelkästään yhteisiä testisessioita ja niitä myöskin rajallinen määrä
En usko että tiimeistäkään tulisi pulaa kun kiinnostus Gp2 luokkaakin kohtaan on ollut kovaa.
Onhan nuita tiimejä tarjolla ja jos kustannukset Rungon ja tekniikan valmistajat (ehkä Dallarakin?) eivät vaadi liian kovia summia tuotteistaan luulisi montaa F3000-tiimiä. Ardenia, Colonia, Super Novaa esimerkiksi kiinnostavan.
Ja muualtakin; Dams, Dome, Pons, Gabord, Carlin...Tai vaikka Team Rosberg ja Team Piquet
Eikä varmaan nimekkäistä kuskeistakaan tulisi pulaa niitähän on tällä hetkellä atlantin molemmin puolin työttömänä vaikka millä mitalla.
Onhan sen todistanut jo monet sarjat jotka ovat täynnä niin kovia nimiä kuin olla ja vaa´n (voi toisaalta on myös lompakko taskussa ajavia) Mutta niin moni kiistatta lahjakas kuski on tällä hetkellä työtön että päähän ottaa. Sekin että ottaisi F1/F3000/F Nissan/F Nippon/Champ Car/CART/IRL/DTM ´jne sarjoissa menestyneitä kuskeja ajamaan takaisi jo sellaisen tason että suurta yleisöä varmasti kiinnostaisi varsinkin jos mukana olisi vielä fykkösissä 2000 luvulla ajaneita kavereita tai edes testanneita.
Tähän tietty tarvis sitten kunnon TV-sopparit jotka on Champ Carillekkin ollut ongelma vaikka huippu tiimejä ja kuskeja löytyy.
DTM on kuitenkin näyttänyt esimerkillisesti kasvua kokoajan´. Tosin siellä onkin autonvalmistajat takaámassa talouden mutta silti kýllä tälläiselle sarjalle kiinnostusta löytyisi e´nemmän ainakin minulla kuin Autonvalmistajien F1-sarjalle.
Kilpailullisiin sääntöihin en ota kantaa, saisi noudattaa F1, CART jne linjauksia´...kyll te tiätte.
Ottaisivat nyt EJ, PS ja toinen PS itteään niskasta kiinni ennen ku konkurssi tulee ja kun eivät kuitenkaan voi enää tosissaan kilpailla ylikansallisia auton valmistajia vastaan.
Nyt pitäisi Sauberin Peetterin, Jordanin Eddyn, ja Stoddart Paulin tajuta jättää uppoava laiva auton valmistajien käsiin, kun sitä niin kerta haluavat.
Heidän pitäisi perustaa oma sarja joka on pyhitetty pelkästään "YKSITYISILLE" tiimeille. Kaikilla näillä tiimeillä on resussit toimia rungon ja tekniikan valmistajina. Autot olisivat perukseltaan samanlaisia kuin f1-autot, vähemmällä huipputekniikalla.
Ei mitään Ferrarin 89 puoliautomaattisia vaihdelaatikoita tai hiilikuitu jarruja. Tai sittenpuoliautomaattiset sama kai tuo onhan Minardilla, Sauberilla ja Jordanilla jo valmiina vaihdelaatikot.
Varmasti myös saisivat rahoituksen kokoon ostaa Cosworth että sarja saisi moottorit. En usko että rengas kysymys olisi mikään ongelma myöskään.
Näkemyksenäni on ikään kuin CART/Champ Car tapainen sarja jossa olisi 1-4 rungon valmistajaa. Erittäin tiukat säännöt rungon airodynaamisille muutoksille tyyliin CART/Champ Car/IRL tai vaikka DTM. Moottoreita voisi olla tietty enemmän kuin yksi mutta pääasia olisi etteivät kustannukset kasvaisi liian isoiksi.
Sen takia tuulitunnelin käyttö olisi hyvin rajoitettua vaikka rajallinen määrä päiviä tahi tunteja niiden tiimejen tuulitunneleissa joilla niitä on. Testaukseen myös paljon rajoituksia, pelkästään yhteisiä testisessioita ja niitä myöskin rajallinen määrä
En usko että tiimeistäkään tulisi pulaa kun kiinnostus Gp2 luokkaakin kohtaan on ollut kovaa.
Onhan nuita tiimejä tarjolla ja jos kustannukset Rungon ja tekniikan valmistajat (ehkä Dallarakin?) eivät vaadi liian kovia summia tuotteistaan luulisi montaa F3000-tiimiä. Ardenia, Colonia, Super Novaa esimerkiksi kiinnostavan.
Ja muualtakin; Dams, Dome, Pons, Gabord, Carlin...Tai vaikka Team Rosberg ja Team Piquet
Eikä varmaan nimekkäistä kuskeistakaan tulisi pulaa niitähän on tällä hetkellä atlantin molemmin puolin työttömänä vaikka millä mitalla.
Onhan sen todistanut jo monet sarjat jotka ovat täynnä niin kovia nimiä kuin olla ja vaa´n (voi toisaalta on myös lompakko taskussa ajavia) Mutta niin moni kiistatta lahjakas kuski on tällä hetkellä työtön että päähän ottaa. Sekin että ottaisi F1/F3000/F Nissan/F Nippon/Champ Car/CART/IRL/DTM ´jne sarjoissa menestyneitä kuskeja ajamaan takaisi jo sellaisen tason että suurta yleisöä varmasti kiinnostaisi varsinkin jos mukana olisi vielä fykkösissä 2000 luvulla ajaneita kavereita tai edes testanneita.
Tähän tietty tarvis sitten kunnon TV-sopparit jotka on Champ Carillekkin ollut ongelma vaikka huippu tiimejä ja kuskeja löytyy.
DTM on kuitenkin näyttänyt esimerkillisesti kasvua kokoajan´. Tosin siellä onkin autonvalmistajat takaámassa talouden mutta silti kýllä tälläiselle sarjalle kiinnostusta löytyisi e´nemmän ainakin minulla kuin Autonvalmistajien F1-sarjalle.
Kilpailullisiin sääntöihin en ota kantaa, saisi noudattaa F1, CART jne linjauksia´...kyll te tiätte.
Ottaisivat nyt EJ, PS ja toinen PS itteään niskasta kiinni ennen ku konkurssi tulee ja kun eivät kuitenkaan voi enää tosissaan kilpailla ylikansallisia auton valmistajia vastaan.