Polttoaineen palamiseen tarvittavan ilman annosteluun.Mihin ruiskuautoissa tarvitaan kaasuläppää? Eikö ruiskutuksen määrällä ja ajoituksella ainakin suorasuihkutteisissa (vai oliko se ruiskutteisissa) voisi homman hoitaa?
Ilman määrää sillä läpällä halutaan rajoittaa. Polttoaineen palaminen kun tarvitsee tietyn pitoisuuden polttoainetta ja ilmaa. Jos ilman määrää ei rajoitettaisi pitäisi tyhjäkäynnilläkin ruiskuttaa polttoainetta "liikaa" jotta seos palaisi hyvin. Suorasuihkutuksessa voidaan käyttää pienempää polttoaineen määrää koska sitä voidaan kohdistaa, mutta silti hyvän palamisen kannalta imuilman rajoitus helpottaa, varsinkin kun se on niin helppo tehdä teknisesti. Joko kaasuläpällä tai sitten tarkemmin ja monimutkaisemmin venttiilien ohjauksella.Mihin ruiskuautoissa tarvitaan kaasuläppää? Eikö ruiskutuksen määrällä ja ajoituksella ainakin suorasuihkutteisissa (vai oliko se ruiskutteisissa) voisi homman hoitaa?
Mitä tarkoitat alkeellisella? Jos suorasuihkutusta ajattelet niin se on säännöissä kielletty. Ilman kieltoakaan sitä ei käytetty aikaisemmin. Syynä se että F1 kone ei saa suurta hyötyä suorasuihkutuksesta, koneen tärkein käyttöalue kun on täydellä kaasulla ja silloin polttoaineen sekoittuminen imuilmaan on ensiarvoisen tärkeää. Se onnistuu helpommin imupuolella kuin lyhyen sylinterin tahdin aikana (20 krpm).Miksi formuloissa on noin alkeellinen bensansyöttösydeemi? :thumbdown
FIA sanoi:5.6.3 Variable valve timing and variable valve lift systems are not permitted.
5.7.2 Only one fuel injector per cylinder is permitted which must inject directly into the side or the top of the inlet
port.