Kaikkien aikojen moottoripyöräilijä

Lancer

Realisti
Sijainti
taas Suomessa
Kaikkien aikojen ratamoottoripyöräilijä

Nyt kun näitä toikkeja eri kuskeista on ilmestynyt niin olen pohtinut kukas voisikaan olla se kaikkien aikojen kovin kaveri lajissa? Surtees, Ubbiali, Hailwood, Read, Agostini, Angel Nieto, Saarinen, Doohan ja Rossi ovat ainakin tilastojen valossa/suomalaisittain niitä ykkösvaihtoehtoja, mutta mitä muuta löytyy?

Mielipiteitä kiitos. Omaa vastaustani panttailen...

edit: Juu, tarkoitin siis ratamoottoripyöräilijöitä...

Viimeksi muokattu:

Sue_me

Well-known member
Eipä alustuksessa rajattu luokkia joten Jordi Tarres, Kari Tiainen, Juha Salminen ja Travis Pastrana ovat hyviä ehdokkaita.

jupla

Well-known member
Sijainti
Kurjala
Jos ei rajata, niin Stefan Everts pitäisi ottaa mukaan. Mutta ehkä rajataan nyt ratamoottoripyöräilijöihin.

Heti tulee sama ongelma kuin muissakin sarjoissa - eri aikojen sankareita on vaikea/mahdoton panna paremmuusjärjestykseen. Hailwood oli huima lahjakkuus, joka osasi sopeutua monenlaisiin pyöriin ja ratoihin, mutta Agostini oli ehkä vieläkin nopeampi. Siihen aikaan kunnon kalustoa oli tarjolla vielä vähemmän kuin nykyisin, joten rankkaan Rossin ykköseksi. Valentinon vahvuus on taistelutahto ja viimeisten kierrosten loistokkuus.

Ehdokaslistalle pitäisi kenties lisätä usalaiset Roberts, Spencer, Lawson, Rainey, Schwantz.

burb

.
Rainey, Doohan ja Rossi. Jostakin syystä nämä nousee mun mieleen päällimmäisiksi. Varmasti muitakin mielipiteitä on mutta ne on huonompia.

Banaani

In stereo where available
Sijainti
Manse
Sen mitä itse olen seurannut niin en kyllä osaa nimetä kuin Doohanin ja Rossin. Stonerilla ja Pedrosalla lienee ainesta ainesta seuraavaksi näistä nuorista nimistä.