Hienoa videomateriaalia jälleen Juplalta. Piti heittää heti kommenttia(klikkaamalla nimimerkkiäni löytyy mun laittamia videoita). Itsellä ei ollut mitään hajua, mitkä kisat kyseessä, koska en ollut tuolloin edes syntynytkään, mutta ei hätää, kyllä isä tietää.
Eli kuulema kisat on vuodelta 1979, jolloin ajettiin O500-luokan MM ja S350-luokan EM-kisat, johon tarinan kertoja osallistui itsekin omatekemällä veneellä. Se istuttava punainen hydro on Aminoff, kuten Webslave jo kertoikin, nro 44. on Esa Rytkönen (ajaa muuten vieläkin, tän vuoden SM1. O250-luokassa). Sitten mukana näytti vilahtavan Mats Kimby ja jotain venälaisiä.
Webslave mainitsi, että samana kesänä ajettiin OC-luokan MM Vuoksella, no se toki on mahdollista, koska luokkien nimitykset on muuttuneet vuosien saatossa hieman. OC todennäköisesti tarkoittaa juuri O500-luokkaa, sillä mielestäni luokkien kuutiorajat kerrottiin aikoinaan kirjaimilla. Eli tyyliin A = 125 cc, B = 250 cc ja C = 500 cc.
En itseasiassa edes tiennyt, että aikaisemmin oli Hydroilla ajettu istuaaltaan, kuten Aminoff tuossa videossa teki. Olen nimittäin puhunut paljon, että nykyisenmalliset Hydrot on ihan perseestä, koska ne ei käänny kunnolla, ja kilometri ohi poijun sladitellessa menee tuhottomasti aikaa hukkaan. Ja että jos itse Hydroilla meinaan lähteä ajamaann, ensimmäisenä pitää kääntyvyys laittaa kuntoon, ja se tarkoittaisi istuttavan Hydron rakentamista. Sitäkin oli näköjään kokeiltu, mutta jostain syystä ne on jäänyt "massa"tuotannosta pois.
Pitää vielä yrittää selvittää tuon kilpailun tuloksia, aikansa kun kaivelee niin saattaa vaikka selvitäkin. Ainakin voittajat.