Sateisissa olosuhteissa oli törmännyt tolppaan. Onnettomuustutkinta on aloitettu.Hollantilainen Joey den Besten kuoli tänään Imatranajoissa. Kaatui tutustumiskierroksella.
Ja kyllä nämä pystyy myös teoreettisesti laskemaan. Tosiaan, kolmekymppinen Paroc kääräistynä ei vielä kumoa niitä lakeja mitkä liittyvät periksiantamattomaan esteeseen törmäyksessä.Imatran ajoissa voisi lisätä turvallisuutta poistamalla valaisinpylväät kilpailureitiltä tai vaneroimalla jokaisen tolpan juuren viistovanerilla ja paaleilla. Aika vaarallisia paikkoja, ei siinä paljoa yksi villapaketti auta metallipylvään ympärillä. Kuitenkin se äkkipysähdys varsinkin pylvääseen on kaikkein pahin. Toki kustannuskysymys, mutta varmasti enemmän voisi panostaa.
Lähtö-/maalisuora ja seuraava osuus navetan mutkan ohi on turvallistettu valaistuksen osalta; led-valaisimet etäämmällä radasta ja harvemmassa. Takasuoran osalle joku toivottavasti laskee kyseiselle rempalle hintalappua viimeistään tällä hetkellä.Ja kyllä nämä pystyy myös teoreettisesti laskemaan. Tosiaan, kolmekymppinen Paroc kääräistynä ei vielä kumoa niitä lakeja mitkä liittyvät periksiantamattomaan esteeseen törmäyksessä.
Mua on somessa vähän häirinnyt, että vedotaan aina moottoriurheilun vapaaehtoisuuteen. Kyllä, vapaaehtoista se on edelleen, mutta toisaalta mm. Mansaari ja Imatra poistuivat MM-kalenterista kuljettajien painostuksesta, ei FIM:n omasta aloitteesta.
itse olen nähnyt kommentteja siitä, että maatiekisat pitäs lopettaa, mutta kukaan ei ole vaatinut maantiepyöräilyn lopettamista, kun kisaaja kuoli olikos se pari viikkoa takaperin.Mua on somessa vähän häirinnyt, että vedotaan aina moottoriurheilun vapaaehtoisuuteen. Kyllä, vapaaehtoista se on edelleen, mutta toisaalta mm. Mansaari ja Imatra poistuivat MM-kalenterista kuljettajien painostuksesta, ei FIM:n omasta aloitteesta.