kanava muualle

• Viestiketjun aloittaja eph
  • Aloituspäivämäärä

eph

Well-known member
Sijainti
Jyväskylä
Originally posted by Dominic:
<STRONG>No on eph:lla siinä pointti, että jos keskustelijoiden määrää haluttaisiin kasvattaa niin IRCnet olisi parempi paikka. Sitä kautta ehkä saataisiin forumille uusi keskustelijoitakin.

Mulle on henkilökohtaisesti tämä asia aika yhden tekevä. Jos jäädään webnettiin niin sopii mainiosti, mutta jos meinataan siirtyä IRCNETTIIN, niin ei sekään tuota ongelmia MULLE. Jollekin toiselle voi tuottaa...</STRONG>
hieno asenne.

[ 26-06-2001: Message edited by: eph ]

CaPtEeNi

Pedro Picapiedra
Sijainti
Absurdia
mä tiedän mikä Ircnet on, siltikin aivan vitun sama siirrytäänkö vai ei.

Otto Hokkanen

Well-known member
Sijainti
Tampere
Originally posted by eph:
<STRONG>viduttaa vaan pitää 3 mirciä auki kun kahdellakin pääsisi (tiedän ne kahden serverin mirc-skriptit kyllä). </STRONG>
No tuo Marmelade-Boyn mIRC on ihan oma valintasi. Kyllähän monilla clienteillä pystyy operoimaan useammalla servulla samanaikaisesti.

eph

Well-known member
Sijainti
Jyväskylä
Originally posted by Otto Hokkanen:
<STRONG>

No tuo Marmelade-Boyn mIRC on ihan oma valintasi. Kyllähän monilla clienteillä pystyy operoimaan useammalla servulla samanaikaisesti.</STRONG>
no ei se pirch nyt yhtään parempi ole, perkele.

nyt asiaan

Timoteus

Maailman nisäkkäin
No niin. Kanavan nykyisenä founderina annan oman siunaukseni kanavan siirtämiselle IRCnetin puolelle, mikäli yleinen mielipide on kanavan siirtämisen puolella. Tänään tuolla #f1_forum -kanavalla käydyssä keskustelussa janne sai minut vakuutettua siitä, että IRCnetiin siirtyminen onnistuu ilman suurempia ongelmia. Omasta puolestani asia on muutoin melko yhdentekevä. En siis siirtämistä vastusta enkä liiemmin paljon puolusta.

Itselleni tärkein asia on, että nykyinen käyttäjäkunta saadaan opastettua uudellekin kanavalle, ja takaan kyllä, ettei siirtyminen siltä osin ongelmia aiheuta. Nykyiset käyttäjäthän opastetaan IRCnetin puolelle tarvittaessa vaikka kädestä pitäen, jos se on tarpeen (näin kuvaannollisesti, käytännössä kukaan tuskin alkaa kiertämään ympäri Suomea). Kattavat ohjeet jossain päin nettiä riittänevät tähän tarpeeseen.

Omalta osaltani tähän asiaan ei tällä hetkellä ole juuri muuta sanottavaa. Jätän asian käsittelyn ja päätöksenteon itseäni fiksummille. Toivottavasti lopulta päädytään sopuisaan ratkaisuun.

K.Yrjola

Well-known member
Sijainti
Thunder Road
Originally posted by Timoteus:
<STRONG>Nykyiset käyttäjäthän opastetaan IRCnetin puolelle tarvittaessa vaikka kädestä pitäen, jos se on tarpeen (näin kuvaannollisesti, käytännössä kukaan tuskin alkaa kiertämään ympäri Suomea). </STRONG>
Ei ala vai? Aika ylimielistä porukkaa!

jmt

Senile Member
Sijainti
Isle of Man
Kunhan opastus tapahtuu anniskeluravintolassa, opastajan juomat maksettu, niin voin kyllä harkita.

Mutta asiaan; minun puolestani kanava voidaan siirtää "sinne missä muutkin kanavat" on, pois tuosta ns. marginaaliverkosta. Luotan Janneen siinä, että kaikki onnistuu helposti eikä ongelmia tule.

[ 25-06-2001: Message edited by: Jmt ]

Mikael

Well-known member
Itse en kannata kanavan siirtämistä minnekään. Syynä ei ole se että minä tyhmänä pesäpalloilijana tarvitsisin rautalanka mallin siihen miten pystyn menemään sille uudelle kanavalle. Se lähinnä mietityttää nyt siellä on vakioporukka, juttua riittää. Eph on siellä 24h/7vrk viikossa, mutta silti hän useimman aikaa on hiljaa tai puissa, vaikka hänelle yritetään puhuakin.
Tiettyyn vuorokauden aikaan siellä ei ole ketään (porukka on töissä), mutta iltaisin kaikkien päästyä kotiin ja kesäpäivisinkin vaivauduttua sisälle puhetta on piisannut.
Nyt sinne sitten voisi tulla keitä tahansa tuikituntemattomia irkkailijoita, jotka odottaisivat puheen pyörivän jatkuvasti formuloissa ja huonossa tapauksessa sellaisia häiriköitä jotka sekoittaisivat koko kanavan.

Toisaalta kaikkea uuttahan pitää kokeilla (paitsi sukurutsausta ja kansantanhuja), joten jos enemmistö päättää kanavan siirtämisestä alistun siihen kyllä, mutta henkilökohtainen mielipiteeni on se, että kanavaa ei tulisi siirtää minnekään. Ehkä mainostaa paremmin täällä keskustelevien ihmisten parissa.

Sam

Muumipappa
Sijainti
Muumilaakso
Jos siirretään, niin pieni ohje muutosta varten olisi hyvä olla olemassa ettei osa siellä käyvästä porukasta lopeta käymistään (pulp pulp) kokonaan (esim. minä).

eph

Well-known member
Sijainti
Jyväskylä
Originally posted by Mikael:
<STRONG>Itse en kannata kanavan siirtämistä minnekään. Syynä ei ole se että minä tyhmänä pesäpalloilijana tarvitsisin rautalanka mallin siihen miten pystyn menemään sille uudelle kanavalle. Se lähinnä mietityttää nyt siellä on vakioporukka, juttua riittää. Eph on siellä 24h/7vrk viikossa, mutta silti hän useimman aikaa on hiljaa tai puissa, vaikka hänelle yritetään puhuakin.
Tiettyyn vuorokauden aikaan siellä ei ole ketään (porukka on töissä), mutta iltaisin kaikkien päästyä kotiin ja kesäpäivisinkin vaivauduttua sisälle puhetta on piisannut.
Nyt sinne sitten voisi tulla keitä tahansa tuikituntemattomia irkkailijoita, jotka odottaisivat puheen pyörivän jatkuvasti formuloissa ja huonossa tapauksessa sellaisia häiriköitä jotka sekoittaisivat koko kanavan.

Toisaalta kaikkea uuttahan pitää kokeilla (paitsi sukurutsausta ja kansantanhuja), joten jos enemmistö päättää kanavan siirtämisestä alistun siihen kyllä, mutta henkilökohtainen mielipiteeni on se, että kanavaa ei tulisi siirtää minnekään. Ehkä mainostaa paremmin täällä keskustelevien ihmisten parissa.</STRONG>
mikä estää poistamasta ei toivottuja henkilöitä kanavalta? ircnetin bannilistaan menee 22 bannia, mutta bottiin saa vaikka 2000 bannia.

Dominic

Senior Member
Sijainti
Turku
Sitä varten kanavalla on operaattorit, joiden perimmäinen tarkoitus on pitää kanavan keskustelijat järjestyksessä, ja poistaa kanavalta häiriöitä aiheuttavat keskustelijat kuten SJM. :D

Kortteen Topi

Well-known member
Sijainti
Manse
<STRONG>

Sitä varten kanavalla on operaattorit, joiden perimmäinen tarkoitus on pitää kanavan keskustelijat järjestyksessä, ja poistaa kanavalta häiriöitä aiheuttavat keskustelijat kuten SJM. :D</STRONG>
ja eph. LOL

Nopeahuoli

Pomo Hetteri
Sijainti
PDX, OR
Mulle tulee tosta f..ng LOLista aina mieleen hollannin kielen sana 'lul', joka taas merkkaa munaa, penistä, mulkkua, slerssiä, reiskaa, pomoa ja kyrppendaaleria.

Miks tääkin piti kertoa?? Mene ja sula, istu ja kana! Emmä vaan tiä!

eph

Well-known member
Sijainti
Jyväskylä
<STRONG>

No ei se sun sanomanakaan ole kovin ruusuinen.</STRONG>
ei niin, mutta käytän sitä sentään siihen kuuluvassa asiayhteydessä...