Raket 120 on suositeltavin vaihtoehto ensimmäiseksi koneeksi. Jos aiemmin ei ole ulko kartingista pahemmin kokemusta niin aluksi noikin kulkevat ihan tarpeeksi lujaa. Vaikka noilla hieman suorilla jääkin tehokkaammista koneista niin mutkat sitten vaan pitää ajaa lujempaa niin ne saa taas kiinni
Raket 120 on kyllä varmatoiminen ja tosi huoleton kone. Ei tarvitse aikaa tuhlata koneen rassailuun vaan senkin ajan voi nauttia itse ajamisesta. No taas toisethan tykkää juuri siitä koneen kanssa puuhailusta, mutta minä käytän mielummin sen ajan ratin takana. Ja kaikkein halvimmallahan taitaa juuri tällä kalustolla päästä kun koneen huoltovälit ovat satoja ajotunteja noiden muutaman ajotunnin sijasta.
Kun kavereiden kanssa ostettiin autot kaksi vuotta sitten keväällä niin käytetty runko, uusi kone ja ajovarusteet maksoivat yhteensä noin 2000€, eli selvästi halvempi kuin aikaisempi esimerkki. No varaosiin menee aina rahaa esim. ketjut, rattaat, laakerit jne.
Niin ja karting auton voi aivan hyvin hommata kahden tai kolmen kaverin kimppa autoksi, kun kumminkaan yksi ei jaksa koko aikaa ajaa putkeen niin toiset ajavat omalla huilivuorolla. Näin kustannukset tulee jaettua useammalle henkilölle. Kyllä ajaminen imee kumman tehokkaasti mehut kun 30 asteen helteessä ajat vähän pidempään.
Meillä on kolmen noin 35v kuskin porukka ja ajelemme Tampereen lähiradoilla kahden auton voimin raket 120:llä. Meidän tiimin kotisivut löytyvät tuosta alhaalta linkistä ja laitamme sinne karting osioon aina mihin radalle olemme menossa ajamaan seuraavaksi niin samalla kalustolla ajavat voivat tulla samaan aikaan ajeleen niin saa pientä kisaa aikaiseksi. Ja saa sinne auton ostoaikeissa olevatkin tulla pällistelemään paikanpäälle niin näkee kummoista touhua se on.