Katsokaa...

Il Tempo Gigante

Darth Father
Liittynyt
20.2.1999
Viestit
42723
Sijainti
Gamla Pedersöre huvudsocken
Haa.

Anteeksi vaan, kun olen asiani kanssa hieman myöhässä. Katselin tuossa YLE1:kköseltä jutun japanilaisesta maahanmuuttajasta. Kyseinen nainen puhui erittäin hyvää suomea. Korvaan otti enemmän Torniojokilaakson murre (meän kieli), kuin vieras aksentti.

Kyllä sitä vaan näköjään suomen oppii, jos haluaa. Mun ulkomaalaisystävä on asunut Suomessa jo 10:ymmenen vuotta ja osaa jo muodostaa lauseita, joita jotenkuten ymmärtää.

Hänen suomenkielen ymmärtämisensä on vähän niin ja näin. Puhelimessa puhuminen on varsin hankalaa.
 

Thunder

Vihan aiheuttaja
Liittynyt
20.1.2002
Viestit
7970
Ai tuommoinen japanilainen kimokopuvussa. Hyvin se puhui, ei ollut puheessa mitään moitteen sijaa. Naitavan näköinen kyllä.
 

Il Tempo Gigante

Darth Father
Liittynyt
20.2.1999
Viestit
42723
Sijainti
Gamla Pedersöre huvudsocken
Haa.

John Boormanin ohjaama Syvä Joki tulee tänään taas kerran tv:sta. Suosittelen fyksforumisteja katsomaan elokuvaa vähintään 'Banjo Duel'-kohtaukseen asti. Legendaarinen, hieno ja ajatuksia herättävä kohtaus.

Hieman myöhemmin nähtävä, 'Vingu sian lailla'-kohtaus on myös ajatuksia herättävä. Hieno ei lain' ole se, legendaarinen kylläkin.

Kokonaisuudessaan julma filmi kahden erilaisen, saman maan, kulttuurien kohtaamisesta.
 
Viimeksi muokattu:

Balthazar

Luonnollisesti.
Liittynyt
10.11.2000
Viestit
13560
Sijainti
Boogie Street
Il Tempo Gigante sanoi:
Hieman myöhemmin nähtävä, 'Vingu sian lailla'-kohtaus on myös ajatuksia herättävä. Hieno ei lain' ole se, legendaarinen kylläkin.
Mulle tulee Big Brotherin Kakista tuo kieltämättä legendaarinen kohtaus mieleen.
 

Miguel

beagle
Liittynyt
20.2.2003
Viestit
21803
Sijainti
West highland
Tänä iltana ois leffa, joka on saanut imdb:ssa aika hyvät pisteet.

21.00 Elokuva: Big Fish

(Big Fish)

Fantastinen seikkailudraama karismaattisesta tarinankertojasta Edward Bloomista (Star Wars -tähti Ewan McGregor), joka säilyy eläkepäivilleen saakka arvoituksena pojalleen Williamille (Billy Crudup). Elokuva kuvittaa nuoren Edwardin uskomattomia seikkailuja miehen itsensä kertomana. Niiden kautta myös poika alkaa päästä jyvälle isänsä todellisesta taustasta. Tim Burtonin (Saksikäsi Edward, Jali ja suklaatehdas) ohjaus huomioitiin neljällä Kultainen maapallo -ehdokkuudella, säveltäjä Danny Elfman sai Oscar-ehdokkuuden elokuvan musiikista. Pääosissa: Ewan McGregor, Billy Crudup, Albert Finney, Jessica Lange, Helena Bonham Carter, Alison Lohman. Ohjaus: Tim Burton. Kesto 120'
 
Viimeksi muokattu:

Vilperi

Välimallin jätkä
Liittynyt
20.7.2001
Viestit
4593
Sijainti
Tampere
Tossa hiljattain tuli katottua dvd:ltä toi Big Fish. Voin kyllä suositella katsomista.
 

Thunder

Vihan aiheuttaja
Liittynyt
20.1.2002
Viestit
7970
Kannattaa katsoa ensi lauantaina muistaakseni 12.45, jolloin puhutaan FST:llä tekstityksillä robotiikasta. Siinä jaksossa kerrotaan kuinka annetaan robotille keinolihakset ja muita sellaista, että näyttää ihmiseltä. Olen nähnyt videossa suoraan robotin tanssin ja se on ihmeellinen, niin ihmeellinen, että päihittää ihmissen siinä tanssissa. Ei ole robotin näköinen, mutta jossain vaiheessa varmasti on ihmisen näköinen robotti. Kun se osaa ilmentää kasvojaan ja kaikkea muutakin. Ohjelmointi siinä kyllä kielletään, että ihmistä ei pidä tappaa. Minä kyllä ottaisin sen robotin vanhuuspäivinä robotin palvellakseen minua.
 

Il Tempo Gigante

Darth Father
Liittynyt
20.2.1999
Viestit
42723
Sijainti
Gamla Pedersöre huvudsocken
Haa.

Thunder sanoi:
Kannattaa katsoa ensi lauantaina muistaakseni 12.45, jolloin puhutaan FST:llä tekstityksillä robotiikasta. Siinä jaksossa kerrotaan kuinka annetaan robotille keinolihakset ja muita sellaista, että näyttää ihmiseltä. Olen nähnyt videossa suoraan robotin tanssin ja se on ihmeellinen, niin ihmeellinen, että päihittää ihmissen siinä tanssissa. Ei ole robotin näköinen, mutta jossain vaiheessa varmasti on ihmisen näköinen robotti. Kun se osaa ilmentää kasvojaan ja kaikkea muutakin. Ohjelmointi siinä kyllä kielletään, että ihmistä ei pidä tappaa. Minä kyllä ottaisin sen robotin vanhuuspäivinä robotin palvellakseen minua.
Ei ole robotin näköinen
Minkä näköinen sun mielestä on robotti ?

jossain vaiheessa varmasti on ihmisen näköinen robotti
On varmaan, mutta tuskin tämän sukupolven eläessä.

Ohjelmointi siinä kyllä kielletään, että ihmistä ei pidä tappaa.
Tuo on Asimovin kirjoittama sääntö. Ihminen ohjemoi robotin toimimaan niinkuin haluaa. (Tuommoiset kuvitellut,robotin tekemät tappamiset ovat kyllä tulevaisuuden murheita, ainakin tällä hetkellä).
 

Olga

.
Liittynyt
13.10.2001
Viestit
40436
Sijainti
lakitukossa
Jopas on tänään klo 22 alkaen kilpailevilla kanavilla katsottavaa! :eek:
Kakkosella tapaus Jussila
Kolmosella uutiset
Nelosella juttu lapsiaan hyväksikäyttävistä äideistä
vitos... eiku subilla pig pratör
Ylen Teemalla Juha
jne.
 

NotShee

?aotuo ätiM
Liittynyt
2.9.2001
Viestit
3313
Sijainti
Lund, Skåne
Thunder sanoi:
Ohjelmointi siinä kyllä kielletään, että ihmistä ei pidä tappaa. Minä kyllä ottaisin sen robotin vanhuuspäivinä robotin palvellakseen minua.
Nyt kyllä nuo kaksi viimeistä virkettä menivät lähes kasvain Ron Deniksen tasolle. :thumbfh:
 
Ylös