Acuraa on viljelty yllättävän monissa lähteissä Hondan kakkostiimin moottoreiden nimenä, joka on hieman yllättävää. Honda kun ei ole lanseerannut Acura-merkkiä missään muualla kuin jenkkimarkkinoilla. Ja F1-sarjan näkyvyys kun on mitä on jenkeissä, niin melko pienelle yleisölle menisi miljoonien dollareiden hintainen kampanja..
Williams-Lexus -yhteys on sikäli järkeenkäyvämpi, koska Lexus on brändinä myös Euroopassa ja nykyään myös Japanissakin, joten mainonta jopa kohtaisi yleisönsä. Tietysti ainahan on mahdollista että Hondalla ollaan katkerina katseltu Toyotan menestystä badge-engineerinkin alalla ja päätetty tuoda Acura myös laajemmille markkina-alueille. Toyotallahan on Lexuksen lisäksi jenkeissä myös hyvin menestyvä, joskin mallistoltaan vielä pieni Scion-merkki.
Minardiinhan ollaan joissain yhteyksissä viitattu Toro Rosso -nimellä, saa nähdä mitä keksivät. Jännä myös nähdä että pitävätkö ne Minardin mukana nimessä historiallisista syistä. Toro Rosso Minardi-Cosworth ei ainakaan kovin hullulta kuulostaisi.
BAR varmaankin pudotetaan kokonaan pois, tuskin BAT lähtee mukaan pääsponsoriksi koska yli puolet kaudesta olisi kuitenkin mainoskielto päällä. Honda joutunee etsimään kokonaan uuden pääsponsorin, mutta tuskin se kovin vaikea urakka on. Varsinkin Japanissa Toyotalla ja Hondalla on aika kova näkyvyys.
BMW kiinnostaa myös siinä mielessä, että siitä varmaan parhaiten näkyy sponsorien suhtautuminen tiimivaihdokseen, tavallaan neutraalein siirtymä. Toki BMW on pykälää haluttavampi yhteistyökumppani, mutta mitään suoraa pakottavaa tarvetta sponsoreiden vaihtoon ei ole, toisin kuin kaikilla muilla tapauksilla.
Jordan-Midland tuntuu ensialkuun äärimmäisen neutraalilta, koska vaihdos on ollut tiedossa jo niin kauan, ja uusi omistajakin on yksityinen taho. Tarkemmin ajateltuna kyseessä on varmastikin iso operaatio, koska omistajataho tulee Venäjältä. Midland on vetänyt oikeastaan melko matalaa profiilia, mutta voisin kuvitella että paljon tulee muuttumaan talven aikana. Mitään Jordanista muistuttavaa tuskin tulee jäämään jäljelle, DHL-keltainenkin varmaan katoaa.
Toivottavasti Midland ei tee "Japanilaisia", ja roikota jotain Sato kakkosta ilman edes satunnaista vauhtia ratissa vain siksi että se sopii heidän markkinointiinsa. Suurin mysteeri minulle, ja tavoitteet sarjassa eivät ole selvillä. Onko tarkoitus oikeasti kehittää kilpailutoimintaa, vai vain markkinoida jotain omaa bisnestä?