Tais olla itse Patrick Head joka vuosi Mansellin tötöilyt, siis juttuhan meni niin, että Mansell oli ylivoimaisessa johdossa ja tuuletteli vikalla kierroksella seurauksella, että vaihteiden vaihtaminen ei oikein onnannut kun toinen räpylä oli varattu ratin pitämiseen. Jossakin tosi hitaassa (oisko ollut casino neulansilmä) kohdassa auton vauhti sitten putosi niin alas, että valitullla vaihteella moottorin kierrokset putosivat alle turvarajan ja elektroniikka sammutti koneen. Virallinen totuus oli kaiketi että jotain hajosi mutta lähempänä tiotuutta taitaa olla että " The nut that failed sat behind the steering wheel."JNF sanoi:Ainakin 91 Kanadassa Nigel Mansell keskeytti viimeisellä kierroksella ilmeisesti vaihdelaatikon hajoamiseen. Pahat kielet taisivat väittää, että Mansell sammutti itse autonsa ajettuaan liian hitaasti.
80-luvulla nämä tapahtumat taisivat olla yleisempiä, koska polttoaine saattoi loppua aivan loppumetreillä.
paikalla oltiin, mutta ei kyllä muistaCharlie sanoi:Muistaako joku ulkoa montako kierrosta ennen maalia Jacques Villeneuve ohitti Damon Hillin Unkarissa 1997? Ei se sentään viimeisellä kierroksella tapahtunut, mutta aika lähellä kuitenkin?
Eikös se ollut toka vika?Charlie sanoi:Muistaako joku ulkoa montako kierrosta ennen maalia Jacques Villeneuve ohitti Damon Hillin Unkarissa 1997? Ei se sentään viimeisellä kierroksella tapahtunut, mutta aika lähellä kuitenkin?
Jos ymmärrän oikein tota lap chartia joka mulla on, niin oli viimeinen kierros. Niin kyllä itsekin muistelisin. Hillin ongelmat kyllä alkoi varmaan jo toiseksi viimeisellä kierroksella, autossahan oli käytössä enää kaksi vaihdetta.Observer sanoi:Eikös se ollut toka vika?
Jos se on niin, se on niin.Bobakki sanoi:Jos ymmärrän oikein tota lap chartia joka mulla on, niin oli viimeinen kierros. Niin kyllä itsekin muistelisin. Hillin ongelmat kyllä alkoi varmaan jo toiseksi viimeisellä kierroksella, autossahan oli käytössä enää kaksi vaihdetta.
Jee, Suomalaisilla kolmasosa Uskomatonta, että niitä on noin vähän kaiken kaikkiaan.Observer sanoi:Races lost in last lap due to retirement:
Niinpä:ahem:Ukyo Katayama sanoi:Jee, Suomalaisilla kolmasosa Uskomatonta, että niitä on noin vähän kaiken kaikkiaan.
Kiva, että viime sunnuntaina tuli formuloiden sijasta moottoripyöräilyä, joten ei tarvinnut tästä välittää...eiku...
:eek!:
No jos maaliviiva on ylitetty niin ei kai silloin mistään keskeytyksestä voi puhua. Sieltä mistä tuon listan löysin oli erikseen listattu myös johtoaseman menetykset viimeisellä kierroksella mutta sitä ei tässä kysytty.stuck sanoi:Riippuen siitä, miten keskeytyksen määrittelee niin listalta puuttuu ainakin
1970 Iso-britannian GP, jossa Brabhamilla loppui bensa viimeisellä kierroksella (mekaanikko nimeltä Ron Dennis oli mokannut). Hän kuitenkin rullasi maaliin toisena Ridtin perässä.
Samoin 1970 Monacossa Brabham ajoi ulos viimeisessä mutkassa ja Ridt meni ohi. Selvisi kuitenkin taas toiseksi.
Viititkö kerto mistä löysit, ihan mielenkiintoista statistiikkaa.Observer sanoi:No jos maaliviiva on ylitetty niin ei kai silloin mistään keskeytyksestä voi puhua. Sieltä mistä tuon listan löysin oli erikseen listattu myös johtoaseman menetykset viimeisellä kierroksella mutta sitä ei tässä kysytty.
http://www.f1fans.org/f/archive/index.php/t-12716.htmlMa sanoi:Viititkö kerto mistä löysit, ihan mielenkiintoista statistiikkaa.
terveBobakki sanoi:
Incredible Finish, löytyy videothreadista.Observer sanoi:1982 - 6 - MON - Didier Pironi - electrical - Patrese inhereted
lead from Prost who had spun off in third last lap, Patrese was passed
by Pironi in second last lap but Pironi had electrical problems in last lap
Winner: Riccardo Patrese