Ketä kolmos kuskeiksi?

Finn75

Well-known member
Liittynyt
12.12.2001
Viestit
620
Sijainti
Jyväskylä
Vaikuttaisi siltä että Jaguar ei ole myynnissä, ettei uusi omistaja pääse mahdollisella menestyksellä näpäyttämään isoa autotehdasta... :thumbdown

Niin.. ketkäs ajaa komos autoja?

Häkkinen Mc:lle, williamsille tai ferrarille. Kovalainen ja Vilanderkin ovat kovaa valuuttaa jos 9 tallipaikkaa avautuu yllättäen..
 

lfb

Flavio
Liittynyt
8.2.2004
Viestit
9965
Sijainti
Helsinki
Kannattaa nyt katsella ensin joudutaanko kolmansia autoja ottamaan käyttöön... Mutta jos näin on niin esim. Coulthard, Heidfeld ja Davidson ovat varmaankin suht vahvoilla. Kovalaisella saattaisi olla pienet mahdollisuudet Renaultille jos he kolmatta autoa ajattaisivat, muuten näyttää suomalaisittain vähän heikolta.
 

Bobakki

@f1hog
Liittynyt
29.6.2000
Viestit
19758
Sijainti
En oo mistään kotosin
Kannattaa ottaa huomioon se, että kolmansia autoja ajatetaan vain niin montaa, että 20 paikkaa lähtöruudukossa täyttyy. Jos vain Jaguar puotaa pois niin kaksi tallia niitä ajattaisi. Lisäksi jotta concorde-sopimusta ei rikottaisi, niin nuo autoja ajattavat tallit tämänhetkisen tilanteen mukaan arvottaisiin. Tiimien yksimielisellä päätöksellä jokin muukin ratkaisutapa on toki mahdollinen.
 

Terho

Alain
Liittynyt
29.8.2001
Viestit
1317
Sijainti
Hämeenlinna
Kolmoskuskeiksi voisi ottaa kokeneempia kuljettajia, kuten Rosbergin Keke, Prostin Alain, Mansellin Nigel, Bergerin Gerhard tai Alesin Jean.
 

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
Bobakki eikös just ollu maikkarin tekstillä juttua noista että jos yks team saa/joutuu ottaan kolmannen auton, niin niiden kuskeille pitäis antaa MM-arvo, ja joka teamille siinä tapauksessa ajattaa kolmatta autoa jos niin haluaa? muistelisin tuommoista nähneeni....

Edit: osa maikkarin uutisesta lisätty

__________________________________________________

Michaelin mukaan kolmosautojen tiimoilta on vielä paljon ratkaisemattomia kysymyksiä, joista kriittisin on se, olisivatko kolmosautot mukana MM-pistetaistelussa.

- Saisivatko kolmosautot sitten MM-pisteitä vai eivät? Jos asiaa katsoo puristisesta näkökulmasta, niin mielestäni niiden täytyisi saada. Jos ne saavat pisteitä, niin sitten on kysymys siitä, ajetaanko kolmosautoilla koko kausi vai ajattaisiko jokainen yhdeksästä tallista kolmatta autoa neljässä osakilpailussa kauden aikana. Jos pisteitä ei jaettaisi, niin ongelma olisi siinä, että auton ajattaminen maksaisi kuitenkin aika tavalla. Jos tallilla on nopea kolmosauto, joka ajaa kärkipäässä, niin alkaisiko se sitten estellä muiden tallien autoja, jotka voivat saavuttaa pisteitä. Asia menee aika monimutkaiseksi, Michael pohti.

- Olisi yksinkertaisinta antaa kaikkien tallien ajattaa kolmea autoa. Yhdeksän tallin kanssa meillä olisi 27 autoa. Formula ykkösissä oli jokin aika sitten mukana tuollainen määrä autoja. Kolmannen auton suhteen ei voi kuitenkaan ajatella, että laitetaan sinne joku nuorukainen ajamaan, koska ei sillä ole niin väliä. Jos kolmoskuski saa myös MM-pisteitä, on se aivan yhtä tärkeä kuin ykköskuski, Michael muistutti.

Renault-tallin tekninen johtaja Pat Symonds tukee ajatusta, jossa kolmosautojen kuljettajat saisivat henkilökohtaisia pisteitä, mutta eivät tallipisteitä.

- Katsojat ovat enemmän kiinnostuneita kuljettajien kuin valmistajien MM-sarjasta. Jos joku kolmosauton kuljettaja alkaa kerätä vahvoja sijoituksia, mutta hänen nimeään ei löydy MM-sarjan pistetaulukosta, ei tilanne ole kovinkaan tyydyttävä. Yksi ehdotus olisi se, että kolmosautojen kuljettajat saisivat henkilökohtaisesti pisteitä, mutta heidän keräämänsä pisteet eivät vaikuttaisi valmistajien MM-sarjaan, Symonds kertoi näkemystään.
__________________________________________________

Että tuommoista... eli 3x9=27, ja kaikki kolme kuskia sais MM-pinnoja...
Omaan korvaan tuo kuulostaa parhaalta vaihtoehdolta.
(mitä järkeä olisi antaa esmes Ferrarin ja BAR:n vain pitää kolmansia autoja jotka tarpeen tullessa voivat taktikoida kisassa muiden mahkut pilalle....
 
Viimeksi muokattu:

Bobakki

@f1hog
Liittynyt
29.6.2000
Viestit
19758
Sijainti
En oo mistään kotosin
Joo, siinä on monta muutakin kysymystä ratkaistavana. Sam Michaelin jutut olivat nimenomaan ratkaisuehdotuksia noihin suurimpiin ongelmiin, eli siihen, miten kolmannen auton ajattaja ratkaistaan ja siihen, saavatko kolmoskuskit MM-pisteitä. Periaatteessa mikä tahansa ratkaisumalli on mahdollinen tiimien yksimielisellä suostumuksella, mutta aiempi kommenttini perustui siihen, mikä tilanne olisi nyt. Michaelin ratkaisumallissa on kuitenkin se ongelma, etten usko oikeastaan yhdenkään tallin olevan kovin halukas tuohon kolmosauton ajattamiseen, sillä se aiheuttaa rutkasti lisäkustannuksia, eikä tuo lainkaan hyötyä tallille.

Paul Stoddart kertoi kolmansien autojen aiheuttamista ongelmista vastikään jossain haastattelussa varsin tyhjentävästi ja aihetta sivuttiin täälläkin tuolloin jossain otsikossa. Katson jos se vielä löytyy.
 

Bobakki

@f1hog
Liittynyt
29.6.2000
Viestit
19758
Sijainti
En oo mistään kotosin
Finn75 sanoi:
Vaikuttaisi siltä että Jaguar ei ole myynnissä, ettei uusi omistaja pääse mahdollisella menestyksellä näpäyttämään isoa autotehdasta... :thumbdown
Autosportin mukaan vanha omistaja on Yhdysvaltain lakien mukaan seuraavat kolme vuotta osavastuussa myymänsä yrityksen työntekijöistä, mikä on ilmeisesti syynä tähän sähläämiseen. Jaguarin sulkeminen maksaisi Fordille kuitenkin 300 miljoonaa dollaria, minkä lisäksi se joutuu maksamaan 12 miljoonaa sanktioina FIA:lle koska se on sitoutunut olemaan mukana sarjassa vuoteen 2007 asti. Että näin.
 

Terho

Alain
Liittynyt
29.8.2001
Viestit
1317
Sijainti
Hämeenlinna
Tuli vaan mieleen, että mahtaako Häkä ajaa kolmatta McLarenia, jos tosiaan kolmannet autot tulisivat? Voihan olla, että sopimuksessa Mercedesille DTM-sarjaan on sovittu, että jos tämmöinen kolmansien autojen tilanne tulee tosiaan, niin Häkä voisi olla McLarenin kolmas kuski. Mutta aika näyttää, ehkäpä hän nyt lähes varmuudella kuitenkin ajaa Mersua DTM:ssä ensi vuonna.
 
Ylös