Kilpailukiellot

Dale

Well-known member
Liittynyt
24.7.2001
Viestit
60
Poikkeksellisen paljon on lisessejä pistetty hyllylle. Kiinnostaisi tietää mitä pahaa on esim. nämä 2 vuoden rangaistuksen saaneet tehneet. Jos jollain on faktaa niin tarinoikaa sitten.

Tässä nämä copypastettu akk:n tiedotteesta:

1.1 Kilpailulisenssien epäämiset
Tero Makkonen (183969, JoeUA):evätään kilpailijalisenssi kahdeksi vuodeksi alkaen 7.4.2002.
Syy: Autourheilua vahingoittava teko.

Jaakko Tenhonen (3053232, NoorUA/MK): evätään kilpailijalisenssi 6 kuukaudeksi alkaen 25.5.2002.
Syy: Törmäys liputettuun esteeseen.

Tuomo Putkonen (143336, K-KUA/MK): evätään kilpailijalisenssi 6 kuukaudeksi alkaen 27.5.2002.
Syy: Törmäys liputettuun esteeseen.

Erkki Wallin (1034790, VAU): evätään kilpailijalisenssi 6 kuukaudeksi alkaen 3.6.2002.
Syy: Tuulilasin vaihto kilpailusta pudonneesta autosta vielä jatkossa olevaan autoon.

Keijo Määttä (135027, VAU): evätään kilpailijalisenssi 6 kuukaudeksi alkaen 3.6.2002.
Syy: Tuulilasin vaihto kilpailusta pudonneesta autosta vielä jatkossa olevaan autoon.

Harri Laaksonen (1004238, SomUA): evätään kilpailijalisenssi 6 kuukaudeksi alkaen 19.8.2002.
Syy: Törmäys liputettuun esteeseen.

Heimo Hillilä (107987, OulMK/UA): evätään kilpailijalisenssi kahdeksi vuodeksi alkaen 19.7.2002.
Syy: Autourheilua vahingoittava teko.

Juha Vuopionperä (161130, RoiUA): evätään kilpailijalisenssi kahdeksi vuodeksi alkaen 19.7.2002.
Syy: Autourheilua vahingoittava teko.

Juha Hämeenkorpi (1108765, RaaUA): evätään kilpailijalisenssi kahdeksi vuodeksi alkaen 19.8.2002.
Syy: Autourheilua vahingoittava teko.

Henry Korpinen (120760, PäijHUA): evätään kilpailijalisenssi kahdeksi vuodeksi alkaen 22.7.2002 alkaen.
Syy: Autourheilua vahingoittava teko.

Jouko Törmänen (157652, KemiUA): evätään kilpailijalisenssi 3 kuukaudeksi alkaen 15.7.2002.
Syy: Välinpitämätön ja vaarallinen ajo varikkoalueella.

Juhani Lehtinen (127242, I-HelUA): evätään kilpailijalisenssi 3 kuukaudeksi.
Syy: Luokituksen vastainen auto.

Sakari Salminen (3028762, VAU): evätään kilpailijalisenssi 3 kuukaudeksi.
Syy: Luokituksen vastainen auto.
 

TRF

Well-known member
Liittynyt
24.2.2000
Viestit
156
Sijainti
Helsinki
Erkki Wallin (1034790, VAU): evätään kilpailijalisenssi 6 kuukaudeksi alkaen 3.6.2002.
Syy: Tuulilasin vaihto kilpailusta pudonneesta autosta vielä jatkossa olevaan autoon.

Keijo Määttä (135027, VAU): evätään kilpailijalisenssi 6 kuukaudeksi alkaen 3.6.2002.
Syy: Tuulilasin vaihto kilpailusta pudonneesta autosta vielä jatkossa olevaan autoon.

Mitenhän em. on noinkin tuomittavaa?
 

Don Vito

Sekakäyttäjä
Liittynyt
2.3.2000
Viestit
4727
Sijainti
Event horizon
Dale:
Poikkeksellisen paljon on lisessejä pistetty hyllylle. Kiinnostaisi tietää mitä pahaa on esim. nämä 2 vuoden rangaistuksen saaneet tehneet. Jos jollain on faktaa niin tarinoikaa sitten.
Tämä EI ole faktaa vaan puhtaasti spekulaatiota, mutta rangaistuksen kovuus ja "rikosnimike" voisivat viitata mm. alkoholin vaikutuksen alaisena ajamiseen kilpailussa. :mad:
Tai voisikohan kyse olla ns. villiin kilpailuun osallistumisesta ? doubtful
 

106

Well-known member
Liittynyt
21.5.2001
Viestit
313
Pellon Poikkinaintiajoissa oli kuskit puhallutettu ilmoittautumisen jälkeen.
Näin kerrottiin Ralli.Netissä

<small>[ 29-08-2002, 21:22: Message edited by: 106 ]</small>
 

TRF

Well-known member
Liittynyt
24.2.2000
Viestit
156
Sijainti
Helsinki
Rata SM -sarjassa on myös tapahtunut ylityksiä ohjaajakokouksesisa ilman kummempia sanktioita. Kuljettajahan voi väittää ettei ollut osallistumassa lähtöön koska kalusto on vielä levällään.

Pellossa olivat nähtävästi puhalluttaneet viivalle tulevia autoilijoita, jolloin täytyy osata jo aika hyvin selittää.
 

pmv

Well-known member
Liittynyt
22.8.2000
Viestit
5787
Sijainti
Perä-Pohjola
Aika uskomatonta sekoilua siellä Pellossa, jos nämä spekulaatiot ovat totta.

En millään muotoa moiti niitä ihmisiä, jotka ottavat kuppia, kyllä miehen pitääkin välillä kuppia ottaa. Mutta se että lähdetään pääsääntöisesti läträämään autourheilutapahtumaan on aika käsittämätöntä hommaa. Mikäköhän itu siinä on, että kun vaivalla ollaan saatu vehkeet viivalle vaivalloisen rassaamisen tuloksena ja vieläpä kavereita auttamaan, niin sitten läträtään ennen kisaa alkomahoolin kanssa.

Itse olen ymmärtänyt, että alkoholin vaikutuksen alaisena ajo on siksi kielletty jopa suomen laissa, että kuljettaja ei ole silloin niin hyvä kuin selvinpäin. Autourheilussa kai tarkoituksena on olla mahdollisimman hyvä kuljettaja. Nämä kaksi asiaa vähän niinkuin sotivat toisiaansa vastaan.

Kai siinä voisi kaverin jo hoitoon ohjata, jos ei selvinpäin kestä olla.
 
Ylös