Oberfeldwebel
Ylivääpeli
Aika asiallista tekstiä, mutta tämä lainaus mun mielestä on se suurin syy huhujen muuttumiseen tiedoksi ajan kuluessa. Vaikuttaa tosiaan siltä, että kun samasta mielipiteestä/mahdollisuudesta/huhusta jankkaa tarpeeksi kauan niin siitä tulee varma tieto.Itse nyt ajattelin kuitenkin pitää kiinni siitä, että juttunsa ihan itse toimittavat skribentit, joiden kirjoitukset tunnen, ovat lähtökohtaisesti toimiva tietolähde, kunhan oma sisälukutaito on joten kuten kunnossa. Ja silloin, kun nämä kaikki kertovat samaa, asiaa voidaan pitää jo kohtuullisen varmana.
En tiedä ketkä ovat sinulle tuttuja kirjoittajia, mutta olen aika varma että moni kirjoittaja lainaa "tietonsa" muilta kirjoittajilta. Tällä haetaan kaiketi kahta asiaa. Ensimmäiseksi: yhteneväisyys säilyy joten asiantuntemus kansan silmissä kohoaa. Toiseksi: edllisen kääntö puoli, eli jos kirjoitukset eroavat paljon toisistaan voidaan päätellä ettei mistään tiedetä mitään.
Ja näiden syiden takia osa kirjoittajista kirjoittaa samaa mitä joku toinen kirjoittaa. Ja sitten tullaankin tähän Bobakin kohtaan: kun kaikki kertovat samaa, voidaan asiaa pitää varmana. Mun mielestä tässä ollaan jo menossa pahasti metsään.
Tosin lisään vielä kerran, en tiedä ketkä on ne sun tutut kirjoittajat, hehän saattavat poiketa mainitsemastani "polusta".