Totta, mutta omasta mielestäni ärsyttävä. Pissa noussut päähän kun pärjää heti. En pidä henkilöstä, mutta kuten sanoit, hyvä ja nopea kuski.Mun mielestä Hamiltonia on turha kenenkään haukkua. Äärettömän hyvä ja nopea kuski.
Totta, mutta omasta mielestäni ärsyttävä. Pissa noussut päähän kun pärjää heti. En pidä henkilöstä, mutta kuten sanoit, hyvä ja nopea kuski.Mun mielestä Hamiltonia on turha kenenkään haukkua. Äärettömän hyvä ja nopea kuski.
Lewis ajoi ensimmäistä kertaa McLarenin F1-autoa 13.9.2006 ja solmi sopimuksen 30.9.2006. Kovin pitkään sitä sopivampaa hetkeä ei siis odoteltu.Juuri niin, ajoi testejä Michelineillä (ei hyvin) ja olisi voinut ajaa kilpaakin, mutta olisi luultavasti näyttänyt kädettömältä Kimin rinnalla ja olisi saanut huonon alun uralleen, joten odotettiin parempaa hetkeä.
Eiköhän se ole Anthony Hamilton ja McLaren jotka ovat junailleet asiat, eikä Lewis itse.Vaikuttaa siis loistavalta pelisilmältä tämä Hamilton. Tuntuu tietävän, miten rakentaa loistava ura. Hyvän kuskin merkki :thumbup:
Aikanaan ihmeteltiin että kun Lewis ja Pedro olivat ajaneet testiä, niin miksi piti ylipäätään odottaa. Vastaavasti esimerkiksi Kimin Sauber-testin jälkeen alkoi välittömästi huhut että kuskin paikka tulee vaikka edes superlisenssin saaminen ei ollut varmaa (Lewisillehan se tuli automaattisesti F3- ja GP2-mestaruuksien vuoksi). Jos Lewis olisi ollut erityisen vakuuttava Pedroa vastaan (ei pitäisi olla ylivoimaisen vaikeaa jos on niin supertalentti) niin ei olisi ollut parin viikon ihmettelyaikaa.Lewis ajoi ensimmäistä kertaa McLarenin F1-autoa 13.9.2006 ja solmi sopimuksen 30.9.2006. Kovin pitkään sitä sopivampaa hetkeä ei siis odoteltu.
Liittyy kovin vähän otsikon aiheeseen.
Hyvään tulokseen tarvitaan kyvykäs ajaja ja vahvat taustajoukot. Näköjään hommat hyvin hallussaEiköhän se ole Anthony Hamilton ja McLaren jotka ovat junailleet asiat, eikä Lewis itse.
Ei kai nyt suoraan liikaa, vaikka välillä nää menee väkisinkin hieman ohi aiheen. Niin minullakin. Toivottavasti Kimille mahdollinen Macci sopii käteen hyvin 2010, ei Heikinkään vauhti vrt. Lewisiin suoraan Heikin nopeutta kerro. Jokin siellä vaan nyt klikkaa.Koska Lewis on isolla todennäköisyydellä Kimin tallikaveri ensi vuonna,niin hänestä voi tässä toikissa puhua eikö?
Hamiltonin kohdalla huhut olivat kyllä alkaneet jo ennen ensimmäistäkään testiä. Emme tiedä mitä taustalla tapahtui ja oliko sopimuksen muotoilu vielä kesken ja kauan sellainen yleensä kestää. En pidä tuota paria viikkoa mitenkään erityisen pitkänä aikana. Huhuttiin mitä huhuttiin, niin kyllä minä tallipäällikkönä parit testit katsoisin, varsinkin kun paikasta kilpaili kolme kuskia. Sopimuksen julkistusta sitten vitkuteltiin PR-syistä tuosta solmimispäivästä vielä muutama viikko.Aikanaan ihmeteltiin että kun Lewis ja Pedro olivat ajaneet testiä, niin miksi piti ylipäätään odottaa. Vastaavasti esimerkiksi Kimin Sauber-testin jälkeen alkoi välittömästi huhut että kuskin paikka tulee vaikka edes superlisenssin saaminen ei ollut varmaa (Lewisillehan se tuli automaattisesti F3- ja GP2-mestaruuksien vuoksi). Jos Lewis olisi ollut erityisen vakuuttava Pedroa vastaan (ei pitäisi olla ylivoimaisen vaikeaa jos on niin supertalentti) niin ei olisi ollut parin viikon ihmettelyaikaa.
Itsellä on samat ajatukset, selittäisi juurikin sen kun domino/molo kokoajan "Kimillä on sopimus ensi kaudeksi". Eivät voi varmistaa että Kimi ajaa ensi kaudella jos se on itse lähdössä pois.Olen edelleen hieman epäileväinen oliko tämä vaihtoruletti Ferrarilta lähtöisin. Ei se mahdoton ajatus ole, että alkukauden surkeuden jälkeen Kimi päätti, että nyt riittää. Robertson laittoi vieheet veteen ja McLaren oli suorastaan ihastunut syötistä. Silloin saattoi näyttää pisteidenkin valossa, että sopimuksenpurkupykäliä löytyisi.
Ferrarin saatua tietoa asiasta, alkoi korvaajan metsästys. Alonso tietysti tyrkyllä - joka aikoinaan jo oli McLareninkin kakkosvaihtoehto menetettyään Kimin. No, ilmeisesti mutkia tuli muitakin matkaan kuin Massan kohtalo. Alonson irtaantuminen, sopimusten osto/purkupykälät, Santanderin helpottava osuus, Renault/Piguet -case. Mutta neuvoteltua ne saatiin ja suurimpana maksajana Ferrari/Santander.
En ajattele näin siksi, että jotenkin olisi Kimiltä poissa vaikka olisivat tukevat potkutkin. Hyvä, kun pääsee näitä miehiä suutelemasta. Sanon, koska se selittäisi Monten ja Domen sekoilua, katkeraa vihjailua ja sponsorille annettua sananvaltaa. Ja myös siksi, että jotenkin Ferrarin kannalta täysin hallitsemattomasti homma meni. Normaali liikekäytäntö olisi varmistaa ensin uutiset ja tehdä niistä hyviä uutisia ja sitten ottaa täysi hyöty positiivisesta julkisuudesta.
Joo niin kommentoi,mutta itse käsitin että tarkoitti että talli pystyy purkamaan sopimuksen.Toki sama onnistuu myös toisinpäin,mikä yleensä on harvinaisempaa.Edit: Nyt montemolon katkerat piilovittuilutkin sopii siihen etteivät saaneet tahtoaan läpi vaan Kimi ja onnistu purkaan sopimuksen. Kimi itse kommentoi singaporessa että sopimukset pystyy purkaan!
En pitäisi mitenkään yllättävänä, että Kimi hyvin suomalaiseen tapaan lähtee siitä mitä on sovittu, eli sopimusta kunnioitetaan.Itse en usko että Kimi on ollut aloitteen tekijä "erolle".
Syitähän on ja selityksiä, mutta tässä mun: Kimi on puhunut siitä kuinka kunnioittaa sopimusta ja ajaa sopimuksen mukaan loppuun asti, omasta puolestaan.[--]
Sopimuksista Kimi sanoi myös: "Periaatteessa talli voi tehdä mitä haluaa. Et jos jotain tapahtuu nii ei oo musta kiinni, se pitää sit kattoo jos jotain käy et mitä tehään."
Ihan sama saako potkut. Mutta katsokaa nyt. Ferrarin väki on vaivautunutta, kömpelöä puheissaan ja ihan suoraan sanoen pihalla. Haug ja Whitmarsh hekottelee silmät innosta kiiluen - eivät tiedä kuinka päin olisivat töpinöissään. Kimi on vapautuneena ja tyynenä - hoitaa hommansa, ja itseasiassa elämänsä vedossa tuolla Ferrarin kottikärrylläkin. Ja Alonso siirrosta on saatu irti Ferrarin kannalta vasta suurin piirtein sponsorin painostusjulkisuus, hirveä hinta ja toiseksi kuskiksi mies sairasvuoteelta. Onko toi nyt sitä, että Ferrari pääsee Kimistä ja saa hirveästi haluamansa kuskin tilalle mahtavan positiivisen hypetyksen sattelemana.Tykkään teidän teoriasta että Kimi itse haluaisi lähteä en vaan ole varma uskonko siihen. Siihen on kuitenkin hyvä tukeutua, en tietenkään halua että K saa potkut. Toivottavasti joskus saadaan tietää miten se nyt oikein menikään koko juttu.