Kimi Räikkönen - Aikansa paras?

  • Viestiketjun aloittaja mjk
  • Aloituspäivämäärä
Status
Ei avoinna uusille viesteille.

Trone

Registered Loser
Liittynyt
12.4.2002
Viestit
1222
Sijainti
Suomi
Luuleeko joku muka oikeasti, että todellisia syitä olisi vain yksi?
Aamen. Itse uskon, että suurin syy kuljettajan vaihtoon oli se, että Ferrarin härdelli vain vaatii selkeän perseellepotkijan ja tallin sisäisen politikoinnin spesialistin. Toisena syynä oli varmastikin se, ettei Kimi pystynyt luuttuamaan Massalla lattiaa, mikä osittain johtui siitä ettei koko tallia saatu puhaltamaan yhteen hiileen Kimin tueksi, mikä taas puolestaan johtui siitä ettei Kimi pystynyt luuttuamaan Massalla lattiaa. Kolmantena syynä oli varmastikin epäselvyys Kimin sitoutuneisuudesta Ferrariin ja Formula ykkösiin pitkällä tähtäimellä, kun kaudella 2008 varmaankin oli jonkinasteista vajausta motivaatiorintamalla. Neljäntenä syynä on varmastikin sitten nämä rahakuviot Santanderiin liittyen, jotka varmastikin vaikuttivat ennen kaikkea siihen, että Kimi sai kenkää eikä aja ensi kaudella vaikka sopimus olikin asiasta solmittu.

Syitä on lisäksin varmasti muitakin ja molempien osapuolien lienee syytä katsoa peiliin joiltakin osin. Aina kaikki ei onnistu siviilielämässäkään, vaikka kaikki osapuolet sitä toivoisivatkin. Sama pätee formuloihinkin. Sitten on vain eroa siinä, kuinka sivistyneesti ja toista osapuolta kunnioittaen ero käsitellään.

Disclaimer: Ja tämä kaikki teksti siis Kimiä fanittavalta henkilöltä.
 

spessu

Well-known member
Liittynyt
15.2.2009
Viestit
379
Luuleeko joku muka oikeasti, että todellisia syitä olisi vain yksi?
Eihän niitä yleensä tarvita enempää. Sitten jälkikäteen valinnan jälkeen on helppo lähteä hakemaan muita syitä, jotka tukevat valintaa: "No onhan se Kimi aika hiljainenkin. Eikä sitä varmaan enää edes kiinnostakaan."

Monten Kimi-hehkutukset ja myöhemmin täydellinen takinkääntö puhuu vain ja ainoastaan siitä, missä sen hetken intressit on. Luontainen piirre monissa ihmisissä, valitettavasti.
 

mikæl

Well-known member
Liittynyt
28.7.2000
Viestit
6949
Sijainti
Tampere
Vaikka Kimi oli mestari vuodelta 07 päätyi Ferrari Alonson palkkaamiseen. Ja vaikka kaikki panostus tehtiin 08 Massan mestaruuden eteen - sitä ei saatu. Olisi hyvin tallille sopinut tässä tilanteessa.

Alonson tulon Kimin rinnalle esti todennäköisesti vain yksi asia: Alonso ei siihen suostunut. Kuitenkin Kimin ulosostaminen tuli yhtä kalliiksi kuin olisi tullut pitäminenkin. Ja Massan pois potkiminen ei olisi ollut sen huonompaa lojaliteettia kuskia kohden kuin oli nyt nähty Kimi -episodikin.

Kun Santander löi pöytään rahat Kimin ulosostamiseen, Alonson palkkaamiseen ja vielä tallin tukemiseenkin. Ferrari-puiston rahoittamiseen ja samaan aikaan Shell ja sheikit kiristävät raharuuveja tarttui Monte syöttiin. Kun Alonson Ferrarinvakoilu-case oli laantunut, Piquet-casestä Alonso selvisi niin Alonson toiveiden mukainen kakkoskuski luontui Massasta hyvin. Loukkaantuneenakin ja etenkin silloin koska mitää huutokauppaa miehestä ei tarvitse viimeiseen vuoteen tehdä.

Alonson tilalla voisi olla joku toinenkin hispaano, mutta luonnollisesti vaikka aikaa onkin kulunut - tuplamestari on helpoin perusteltava. Epävarmuutta kuskien vetovoimaan kuvaa kuitenkin se, että päätettyään luopua Kimistä on talliin sovitettu mm kolmanteen autoon niin Rossia kuin Schumiakin.

Eli summana. Suurin syy Alonson tuloon on lähes yksinään raha. Useita kymmeniä miljoonia vuosittain. Paljon enemmän kuin vaikka Mersun pääsponsorin Petronasin maksama tuki. Toinen asioita vauhdittanut tekijä on epäonnistuneet autonkehitykset jo kahtena vuotena - ja nämä mokat on tehty piirustuspöydällä ei kuskien toimesta. Ja ehkä se suurin meille muille ilmeisin syy on surkea johtaminen ja valtapelit.
 
Viimeksi muokattu:

Mangelo

Well-known member
Liittynyt
19.4.2007
Viestit
24380
Alonson palkkaamisesta päätettiin vuonna 08 kun Kimi oli hallitseva maailmanmestari vm 07. Juuri samoihin aikoihin, kun talli antoi Kimille vanhan keulapalan - uuden osoittautuessa usean kisan aikana erityisesti rengaslämmöille ongelmalliseksi. Tällöin myös muu kuin autonkehitys tuki Massan mestaruustoiveita ja Kimin saama tuki väheni selkeästi. Alonson tuloa aikaistettiin kesällä 09 kun Ferrari oli tehnyt autostaan suden, kehitystyö oli lopetettu ja tähän päälle Massa loukkaantuneena.

En saa mitenkään Alonson valintaa ja Kimin suorituksille yhtäläsyyttä. Eikä niitä keksinyt Ferrarin johtokaan joten syyksi keksittiin Kimin "luonne". Jota tosin kilpa-insinööri teamin ohella ehti kehumaan. Ja McLarenin ex-team säesti.
Eivät ne onneksi sano että Kimin suoritustaso oli huono - olihan se keskimäärin parempi kuin Massan, mutta on selvää että paremmilla tuloksilla Ferrarin johdolla ei ehkä olisi ollut vastaavaa tahtohtilaa Alonson hankkimiseksi. Toisaalta tulosten vaisuus oli suurelta osin myös Ferrarin huonon johtamisen syytä, mutta loppukädessä kuskin kohtalo menee suoritustason mukaan.
 

mikæl

Well-known member
Liittynyt
28.7.2000
Viestit
6949
Sijainti
Tampere
Loppukaudesta, ei koko kauden aikana.
Massan ja Schumin räätälöimä ( testaama ) keulan uudistus - jota Kimi vastusti - suunniteltiin juuri alkukauden aikana. Eli tuki Massalle tuli koko kauden aikana. Ilmeisesti vaikuttimena oli saada myös Massalle mestaruus vyölle jolloin olisi helpompaa luopua kummasta tahansa kuskista Alonson ( Santanderin ) toiveiden mukaan. Ehkä Alonso paketti oli jo ilmoittanut, että hän ja rahat tulevat mutta eivät Kimin kuskipariksi. Liian suuri riski imagotappiolle. Business is business.
 
Viimeksi muokattu:

Misa1

Flying finns
Liittynyt
7.4.1999
Viestit
8257
Sijainti
Helsinki
Hankala se on pyyhkiä lattiaa toisella jos ei saa edes tallilta tukea ja tallin puolelta vaan kertoillaan juttuja tyyliin, että no Kimi saa auton liikkumaan ihan hyvin Massallekin tehdyllä autolla. Se sai riittää. Tuskin moinen motivoi Kimiäkään.

Väitän, että se tallin puolelta puuttunut tuki on vaikuttanut siihen, ettei kimiäkään kiinnosta. Jolloin ollaan päädytty siihen, ettei tämä homma toimi näin. Ja mistä tämä tuen puutos lähti? No siitä, että Todt lähti tallista ja jäljelle jäi ne, jotka halusivat talliin Alonson.

Se että Kimi sanoo, ettei ole Schumi, eikä edes yritä olla. Ei tarkoita sitä etteikö hän tekisi työtään ja pyrkisi myös auton osalta antamaan sitä infoa mitä insinöörit tarvitsevat. Se motivoi porukkaa McLarenilla mutta ei ilmeisesti Ferrarilla, riittävästi. Ainakaan niitä tahoja, jotka eivät alunperinkään Kimiä sinne halunneet.

Harmillista heidän kannalta, että Kimi teki heti ensimmäisellä kaudella ennätysmäisen suorituksen, joka jätti jopa Schumin suoritukset varjoon.

Go Kimi ja pysy sellaisena kuin olet :thumbup:
 

mikæl

Well-known member
Liittynyt
28.7.2000
Viestit
6949
Sijainti
Tampere
Misan kanssa täsmälleen samaa mieltä. Jos puhutaan motivoinnista, niin kyllä se ensin loppui tallilta Kimiin päin. Eikä muuta selitystä ole tarjota kuin Todtin pois-tuminen/taminen sekä valtapeli.
 

formulastara

Well-known member
Liittynyt
30.3.1999
Viestit
5691
Sijainti
hki finland
Ai on Lonsolla hyvä imago? :alppu:
Eipä tuo nyt niin ihmeellisesti ole sanottu, maata kuitenkin johtaa -kaikesta huolimatta Silvio - olen kaunis - Berlusconi.

Ainakin 50% italialaisista siis pitää tämänkin herran Imagoa todella hyvänä, suorastaan moitteettomana. On kyllä omituista sakkia nuo italot.

Minä luulen, että heille sana imago tarkoittaa jotain muuta kuin suomalaisille ja kaikille muun maalaisille(paitsi ehkä latinoille). Eli moitteettoman Imagon saa näin:
1. Pukeudu tyylikkääseen ja kalliiseen pukuun.
2. Valkaise hampaat ja esittele niistä jokaista aina, kun joku saattaisi nähdä ne.
3. Laita itserustettavaa voidetta.
4. Sliippaa hiukset kiiltäviksi käyttäen kampaa ja margariinia.
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Juu, loppujenlopuksi vain ja ainoastaan raha...
Edes rahalla ei osteta ulos kuskia, johon talli on täysin tyytyväinen. Jos ei muuta, niin silloin lähtee tallikaveruksista se, johon talli on vähemmän tyytyväinen. Jos joku uskoo, että Ferrari tekee ihan mitä tahansa minkä Santander maksaa, pettää itseään. Jossain köyhemmissä talleissa sponsoreilla voisi moinen saneluvalta ollakin, mutta Ferrarilla ei.
 

Misa1

Flying finns
Liittynyt
7.4.1999
Viestit
8257
Sijainti
Helsinki
Eipä tuo nyt niin ihmeellisesti ole sanottu, maata kuitenkin johtaa -kaikesta huolimatta Silvio - olen kaunis - Berlusconi.

Ainakin 50% italialaisista siis pitää tämänkin herran Imagoa todella hyvänä, suorastaan moitteettomana. On kyllä omituista sakkia nuo italot.

Minä luulen, että heille sana imago tarkoittaa jotain muuta kuin suomalaisille ja kaikille muun maalaisille(paitsi ehkä latinoille). Eli moitteettoman Imagon saa näin:
1. Pukeudu tyylikkääseen ja kalliiseen pukuun.
2. Valkaise hampaat ja esittele niistä jokaista aina, kun joku saattaisi nähdä ne.
3. Laita itserustettavaa voidetta.
4. Sliippaa hiukset kiiltäviksi käyttäen kampaa ja margariinia.
Tuosta puuttuu vielä lupsakka halailu ja poskipusuttelu, sekä mukaven rupattelu. Se riittää. Ihan sama mitä paskaa selän takana teet tai sanot, niin silti olet luotettavan mukava ja osaava sälli, jolla imago kohillaan.
 

Misa1

Flying finns
Liittynyt
7.4.1999
Viestit
8257
Sijainti
Helsinki
Edes rahalla ei osteta ulos kuskia, johon talli on täysin tyytyväinen. Jos ei muuta, niin silloin lähtee tallikaveruksista se, johon talli on vähemmän tyytyväinen. Jos joku uskoo, että Ferrari tekee ihan mitä tahansa minkä Santander maksaa, pettää itseään. Jossain köyhemmissä talleissa sponsoreilla voisi moinen saneluvalta ollakin, mutta Ferrarilla ei.
Niin no, aikalailla selväksi on käynyt, ettei nykyinen Ferrari johto alunperinkään ole Kimiä talliin halunneet. Tämä on taatusti Todtin lähdettyä myös näkynyt heidän käytöksestä. Kimi on taatusti riittävän fiksu myös ymmärtämään ja huomaamaan tämän. Joten mukavien rupattelu heidän kanssa on luultavasti ollut suurta tuskaa.

Tässä tapauksessa saa aika selkeästi sen kuvan, että rahalla on hankittu se nopeaksi ja hyväksi sekä mukavaksi "perheenjäseneksi" havaittu kuljettaja, kylmän ja rehellisen Kimin tilalle. Sehän on ihan perus meininkiä noiden italiaanojen suhteen. Vättämättä Kimin vaihtamisella ei ole mitään tekemistä sen kanssa miten Kimi ajaa tai miten hän tulee oman tiimin kans toimeen ja miten hän heidän kanssa on saanut hommat toimimaan.

Tässä taåauksessa Monten puheet ja niiden jatkuva toistaminen vain korostavat sitä tosiasiaa, ettei Monte vaan tule toimeen kimin kanssa ja Dome säestää täysin Montea.

Sehän oli alunperinkin Todt, joka selitti tulevansa hyvin toimeen suomalaisten kanssa ja saavan heistä parhaan irti. Kimi vaan ei millään istu tuohon italialaisten muottiin.
 

formulastara

Well-known member
Liittynyt
30.3.1999
Viestit
5691
Sijainti
hki finland
Mehän ei kaiketi tiedetä millaista motivointia Kimi on tai ei ole käyttänyt. Sehän me tiedetään että riittävää se ei kaiketi ole ollut.

Itse en pidä tarpeellisena perseeseen taputtelua (nuolemisesta puhumattakaan) tms motivointina, mutta tietynlaista huolenpitoa arvostaisin työntekijänä.

Itse ajattelisin, että vähin mitä kuljettajan olisi hyvä tehdä on seuraava:

Tehtaalla voisi käydä vähintään kerran kuukaudessa, silloinkin voisi katsoa eri työpisteiden toimintaa ja ikäänkuin seurata työntekijöiden tekemisiä ja kysyä ketä he ovat ja mitä he tekevät. Lopuksi luonnollisesti Tsemi toivotukset päälle. Näin työntekijälle jää kuva, että kuljettaja tietää mitä hän tekee eikä halua missään nimessä tehdä virhettä koska kuljettaja hoksaa yhdistää työn tekijään (vaikka oikeasti onkin unohtanut). Tämä saa työntekijän pitämään huolen siitä, että hänen tekemä työ on laadukasta.

Jos kuljettaja käy tehtaalla käsi leuassa kattelemassa etäältä muitten tekemisiä ja juttelee jonkun pomon kanssa ja puistelee välillä päätään, jää työntekijälle kuva, että kuljettaja ei piittaa hänen tekemästään työstä eikä välitä sen merkityksestä.

Jos itselläni olisi mahdollisuus valita kahdesta yhtä taitavasta kuljettaja toinen ja joiden ero on äsken mainituissa tavoissa, ottaisin ensimmäisen vaihtoehdon mukaan toimivan kuljettajan.

Jos Kimi toimii suurinpiirtein kuten ensimmäisessä tapauksessa kuljettaja toimii, ei mielestäni motivoinnissa ole mitään valittamisen aihetta, sillä enempään motivointiin ei kuljettajan mielestäni tarvitse osallistua. Jos Kimi puolestaan toimii kuten jälkimmäinen kuljettaja ja menettää tahdon tehdä hänelle täydellinen auto, on kuljettajan vaihto perusteltua.


En totta tosiaan tiedä miten Kimi toimii, enkä tiedä miten Alonso toimii. Mutta ero näillä vaihtoehdoilla (jotka ei välttämättä liity Kimiin tai Alonsoon) selvästi on.

Kuljettajan ei tosiaan tarvitse olla se työntekijöitä motivoiva henkilö, mutta on päivän selvää että kuljettaja pystyy omilla toimillaan sen tekemään halutessaan. Työntekijät kuitenkin tekevät auton kuljettajalle ja moni työntekijä pitää kuljettajaa (tehtaalla esim) suosikkinaan tai sankarinaan. Jos tämä ottaa itse työntekijän huomioon (vaikka hänen ei sitä tarvitsisi toimenkuvan puolesta tehdäkään) voi/luultavasti se vaikuttaa työntekijän motivaatioon ja työn laatuun.


Yksinkertaiset hydrauliikkaliitokset ne on tupannut Kimillä pettää, niitä liitoksia ym. kun voi tehdä huolella tai huolimattomasti.


Uskon, että erilaisella (paremmalla) toimintatavalla Kimi voisi olla menestyneempi urheilija (tilastot), mutta uskon myös, että Kimi ei ollut formuloissa menestyksen vaan ajamisen takia. Kimi toimi kuten parhaaksi näki ja sitä minä arvostan. Kimi ei ollut formuloissa tekemässä menestystä suomalaisille (tms) faneille, vaan hän oli mukana oman ajohalunsa takia. Sen hän toteutti tavalla jonka hän koki vaivan arvoiseksi.


Kimi ei ole lähiaikojen menestynein tai paras kuljettaja, mutta poikkeuksellisin kyllä.
Arvostan Kimiä.
Selostat nyt omaa mielipidettäsi siitä, kuinka paljon ja millä tavalla kuljettajan pitäisi motivoida, jonkunlaisena faktana. Kyseessä on kuitenkin vain mielipiteesi, eikä asiaa näin voi mitenkään yleistää.
Minun mielestä taas kuljettajan ei tavitse motivoida pätkääkään, vaan ajaa niin lujaa kuin pääsee ja kertoa kaikki oleellinen, jotta pääsisi vielä lujempaa. Joka motivointia F1-duunissa tarvitsee, vaihtakoon alaa. On sen verran haluttuja kuitenkin nuo F1-duunit. Enkä itse muutenkaan haluaisi ketään selkääntaputtelijoita varsinkaan mistään tietämättömistä kuljettajista, jotka muka tietäväisenä tulisi "motivoimaan" tai jonkun Alonson tapauksessa ilmeisesti jopa ehdottelemaan parempia ratkaisuja. :yuck:

Ei tähän voi taas oikein muuta sanoa, kun että outoja nuo Italot.
 

Trone

Registered Loser
Liittynyt
12.4.2002
Viestit
1222
Sijainti
Suomi
Eipä tuo nyt niin ihmeellisesti ole sanottu, maata kuitenkin johtaa -kaikesta huolimatta Silvio - olen kaunis - Berlusconi. Ainakin 50% italialaisista siis pitää tämänkin herran Imagoa todella hyvänä, suorastaan moitteettomana. On kyllä omituista sakkia nuo italot.
Vahvasti OT, mutta Berlusconin johtamaa oikeistokoalitiota kannatti vuoden 2008 parlamenttivaaleissa vain 46,81 % äänestäneistä. Koalition pääpuoluetta Berlusconin vetämää Vapauden kansaa kannatti 37,39 % äänestäneistä.
 

mikæl

Well-known member
Liittynyt
28.7.2000
Viestit
6949
Sijainti
Tampere
Edes rahalla ei osteta ulos kuskia, johon talli on täysin tyytyväinen. Jos ei muuta, niin silloin lähtee tallikaveruksista se, johon talli on vähemmän tyytyväinen. Jos joku uskoo, että Ferrari tekee ihan mitä tahansa minkä Santander maksaa, pettää itseään. Jossain köyhemmissä talleissa sponsoreilla voisi moinen saneluvalta ollakin, mutta Ferrarilla ei.
Kyllähän rahalla ostettiin ulos kuski, koska oltiin tyytyväisiä vaihtoehtoiseen kuskiin jonka myötä ainakin lyhyellä tähtäimellä saadaan enemmän rahaa. Ja lyhyt heillä tuntuu tähtäin olevan.

Eli juuri päinvastoin kuin annat ymmärtää. Tuo raha saattaa olla ratkaiseva myös sikäli, että se palvelee tallin sisäisessä valtapelissä jotakuta. Tiukemmassa yksityiomistuksessa ja valvonnassa moista itse yritystä haittaavaa valtapeliä ei nähtäisi.
 
Viimeksi muokattu:

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Niin no, aikalailla selväksi on käynyt, ettei nykyinen Ferrari johto alunperinkään ole Kimiä talliin halunneet.
Niin, eli syitä Kimin lähtöön oli muitakin kuin Santanderin rahat.
Vättämättä Kimin vaihtamisella ei ole mitään tekemistä sen kanssa miten Kimi ajaa tai miten hän tulee oman tiimin kans toimeen ja miten hän heidän kanssa on saanut hommat toimimaan.
Todellakin, ei välttämättä. Oman insinööritiimin kanssa on asiat voineet sujua ihan hyvin, mutta tallin johdon kanssa ehkä ei. Ja se on jälkimmäinen, joka asioista päättää. Toki tässä kolmen vuoden aikana on sekin nähty, ettei autoa oikein ole saatu Kimille toimivaksi (kuin hetkellisesti).
 

Pärre

Well-known member
Liittynyt
15.4.2008
Viestit
3360
Sijainti
Lahti
Kyllähän rahalla ostettiin ulos kuski, koska oltiin tyytyväisiä vaihtoehtoiseen kuskiin jonka myötä ainakin lyhyellä tähtäimellä saadaan enemmän rahaa. Ja lyhyt heillä tuntuu tähtäin olevan.

Eli juuri päinvastoin kuin annat ymmärtää. Tuo raha saattaa olla ratkaiseva myös sikäli, että se palvelee tallin sisäisessä valtapelissä jotakuta. Tiukemmassa yksityiomistuksessa ja valvonnassa moista itse yritystä haittaavaa valtapeliä ei nähtäisi.
Muodikasta nykykieltä käyttäen Ferrarin, Alonson ja Santanderin välillä alkoi vallita niin voimakas synergia, että liiton oli suoranainen pakko syntyä. Muuten olisi jollekulle noussut patti otsaan.

Luulen, että Felipelle tulee pian Kimiä ikävä. Rauhallinen naapurihan tuo oli, varikkopilttuussa. Jos Massa oli Kimiä nopeampi, ei siitä mitään porua syntynyt, mutta ensi kautena voi olla seinän takana rauhattomampi hemmo, jonka kulmakarvat alkavat kohoilemaan uhkaavasti, jos kyyti ei olekaan yhtä kylmää kuin Massalla. Salaliitto!:eek:
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Kyllähän rahalla ostettiin ulos kuski, koska oltiin tyytyväisiä vaihtoehtoiseen kuskiin jonka myötä ainakin lyhyellä tähtäimellä saadaan enemmän rahaa. Ja lyhyt heillä tuntuu tähtäin olevan.
Sotket samaan kappaleeseen Ferrarin ja Santanderin agendat. Kun kaikki tehdään passiivissa, niin kukaan ei ole vastuussa mistään. ;)
Eli juuri päinvastoin kuin annat ymmärtää. Tuo raha saattaa olla ratkaiseva myös sikäli, että se palvelee tallin sisäisessä valtapelissä jotakuta. Tiukemmassa yksityiomistuksessa ja valvonnassa moista itse yritystä haittaavaa valtapeliä ei nähtäisi.
Ei mitään päinvastoin. Raha on yksi syy, muttei ainut.

En tiedä mistä valtapelistä puhut. Kenen välillä sitä käydään? Vai spekuloitko vain tyhjästä?
 
Viimeksi muokattu:

Pobeda

Well-known member
Liittynyt
18.4.2008
Viestit
936
Minun mielestä taas kuljettajan ei tavitse motivoida pätkääkään, vaan ajaa niin lujaa kuin pääsee ja kertoa kaikki oleellinen, jotta pääsisi vielä lujempaa. Joka motivointia F1-duunissa tarvitsee, vaihtakoon alaa. On sen verran haluttuja kuitenkin nuo F1-duunit. Enkä itse muutenkaan haluaisi ketään selkääntaputtelijoita varsinkaan mistään tietämättömistä kuljettajista, jotka muka tietäväisenä tulisi "motivoimaan" tai jonkun Alonson tapauksessa ilmeisesti jopa ehdottelemaan parempia ratkaisuja. :yuck:

Ei tähän voi taas oikein muuta sanoa, kun että outoja nuo Italot.
Ihme porukkaa tosiaan italiaanot jos tuollaista tarvitsevat. Mua ärsyttäisi suunnattomasti jos kuski tulisi motivoimaan mua. On kyllä johtajuus pahasti hukassa jos kuskia haetaan johtajaksi.

Toinen huvittava puheenaihe foorumilla on ollut Kimin motivaatio. On mennyt motivaatio ja turhautuminen pahasti sekaisin. Kimi älykkäänä kaverina ei ole voinut olla turhautumatta tilanteeseen ferrarilla.

Vielä molon puheista. Siinä ei ole kyse sekoilusta tai vanhuudenhöperyydestä vaan yrityksestä pitää kiinni perhe -käsitteestä, tunnetaan Italiassa myös hiukan muissa yhteyksissä. Perheestä ei erota, jos eroaa niin se on joku muu. Psykologiassa tuollaisia ihmisen psyykensä suojelemiseksi keksimiä temppuja taidetaan tuntea enemmänkin. Vähintäänkin narrimaista puhua sellaisia julkisesti.
 

mikæl

Well-known member
Liittynyt
28.7.2000
Viestit
6949
Sijainti
Tampere
Sotket samaan kappaleeseen Ferrarin ja Santanderin agendat. Kun kaikki tehdään passiivissa, niin kukaan ei ole vastuussa mistään. ;)

Ei mitään päinvastoin. Raha on yksi syy, muttei ainut.

En tiedä mistä valtapelistä puhut. Kenen välillä sitä käydään? Vai spekuloitko vain tyhjästä?
No nyt minulta pyydät faktoja väitteini tueksi joilla vastasin sinun Mielipiteisiisi.
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös