Felipe
Well-known member
- Liittynyt
- 27.3.2008
- Viestit
- 72
Australiassa ajoin olosuhteisiin nähden hyvän aika-ajon. Olin vasta neljäs, mutta silti 11 sijaa parempi kuin Kimi, joka rikkoi autonsa typerällä tavalla. McLaren oli sabotoinut autoani jälleen, joten minulla oli tuuria, että selvisin aika-ajoista näinkin hyvin.
Kilpailussakaan en tehnyt yhtään virhettä toisin kuin lähes kaikki muut. Kimikin ajoi yhtäkkiä niin huonosti kun elektroniikkaa on karsittu. Miten voi olla maailmanmestari, jos ei pysty pitämään autoa radalla ilman sutimisenestojärjestelmää? Itse kuitenkin kärsin muiden virheistä eniten. Alussa Heikki Kovalainen blokkasi minut törkeästi. Onnistuin kuitenkin tekemään taidokkaan ohjausliikkeen, jonka ansiosta en törmännyt muihin kuskeihin. Valitettavasti etusiipeni hajosi ja kisani meni pieleen.
Sain kuitenkin muut kiinni kovan nopeuteni ansiosta. Safety Carista ei ollut siinä mielessä apua, koska olisin saanut porukan joka tapauksessa kiinni. Ilman epäonnea olisin voinut vielä taistella jopa kilpailun voitosta. Sitten tapahtui jotain merkillistä. Ensiksi Stefano kertoi tiimiradiossa ”you must get the safety to the track car for the championship”. En ymmärtänyt mitä hän tarkoitti, mutta yhtäkkiä ohittaessani David Coulthardia, hän ajoikin suoraan päälleni! Onneksi omaan autooni ei tullut mitään vaurioita, mutta säikäyttihän tuo. Mielestäni Davidille olisi pitänyt antaa kilpailukieltoa, koska tuollainen kamikaze-ajotyyli voi olla hengen vaarallista. Mutta mitä vielä, kuutioleuka vaati minulta anteeksipyyntöä tapahtuneesta. Todella ylimielinen tyyppi tuo Coulthard! Ai että minun pitäisi pyytää anteeksi hänen virheensä?
Noh, Davidin auto tietenkin romuttui ja Kimi sai safety carinsa. Hän oli kuitenkin niin amatööri ettei ehtinyt ajoissa varikolle. Rubensin kanssa juttelimme ennen kisan alkua, että ihan hyvin voi ajaa varikolle vaikka se onkin ”suljettu”. Voi siinä sitten selittää, ettei bensa olisi riittänyt yhteenkään ylimääräiseen kierrokseen. Saa siitä korkeintaan drive trough penaltyn, joka on kuitenkin merkityksetön siinä vaiheessa kun on puolen minuutin kaula kaikkiin muihin. Rubensilla kävi sitten vain epäonnea liikennevalojen kanssa, kun joku unohti punaiset päälle. Meillä Ferrarilla olisi tietenkin ollut mies säätämässä liikennevaloja oman tahtomme mukaan. Ihmettelen miksei Hondalla toimi yhtä hyvin tämä tiimitoiminta? Ja Miksi Rubensia rankaistiin? Liikennevalomieshän se syyllinen oli kun unohti punaiset päälle.
Lopulta kisani päättyi tekniseen vikaan, joten kisa oli täydellinen fiasko.
Malesiassa olin sitten suvereeni. Aika-ajoissa ajoin aivan ylivoimaisesti paalupaikalle ja kilpailussakin olin nopein mies radalla. Kimillä oli vaan tuuria taas ja hän pääsi ohitseni varikkopysähdysten aikana. Aina käy näin. Tyyppi ei osaa ohittaa radalla vaan tekee sen varikolla. Olen edelleen sitä mieltä että maailmanmestaruus olisi pitänyt myöntää minulle.
Olin kuitenkin nopea ja olisin varmasti ohittanut vielä Kimin. Näin ollen en huolestunut vaan ajoin taktisesti viisasta kilpailua. En kuitenkaan arvannut mitä tuleman pitää. Nimittäin huomasin katsomossa Flavio Briatoren pelkissä stringeissä ja menetin autoni hallinnan sen takia. Olen ihan varma että Tässä on nyt jokin salaliitto kyseessä. Tämän ansiosta Alonso sai enemmän pisteitä. Lisäksi uskon Flaviolla olevan diili Sebastian Vettelin kanssa. Hän haluaa Vettelin minun tilalleni, jotta nuori saksalainen voisi upottaa Ferrarin suohon. Flavio selvästi pitää minua siis suurimpana uhkana ja tämän takia haluaa sabotoida kilpailuni. Tämä ei jää täjän!
Bahrainissa aion taas taistella voitosta. Peli ei ole menetetty. Piste-ero kärkeen ei ole kuin vain 14 pistettä, joten olen edelleen iskuetäisyydellä.
Kilpailussakaan en tehnyt yhtään virhettä toisin kuin lähes kaikki muut. Kimikin ajoi yhtäkkiä niin huonosti kun elektroniikkaa on karsittu. Miten voi olla maailmanmestari, jos ei pysty pitämään autoa radalla ilman sutimisenestojärjestelmää? Itse kuitenkin kärsin muiden virheistä eniten. Alussa Heikki Kovalainen blokkasi minut törkeästi. Onnistuin kuitenkin tekemään taidokkaan ohjausliikkeen, jonka ansiosta en törmännyt muihin kuskeihin. Valitettavasti etusiipeni hajosi ja kisani meni pieleen.
Sain kuitenkin muut kiinni kovan nopeuteni ansiosta. Safety Carista ei ollut siinä mielessä apua, koska olisin saanut porukan joka tapauksessa kiinni. Ilman epäonnea olisin voinut vielä taistella jopa kilpailun voitosta. Sitten tapahtui jotain merkillistä. Ensiksi Stefano kertoi tiimiradiossa ”you must get the safety to the track car for the championship”. En ymmärtänyt mitä hän tarkoitti, mutta yhtäkkiä ohittaessani David Coulthardia, hän ajoikin suoraan päälleni! Onneksi omaan autooni ei tullut mitään vaurioita, mutta säikäyttihän tuo. Mielestäni Davidille olisi pitänyt antaa kilpailukieltoa, koska tuollainen kamikaze-ajotyyli voi olla hengen vaarallista. Mutta mitä vielä, kuutioleuka vaati minulta anteeksipyyntöä tapahtuneesta. Todella ylimielinen tyyppi tuo Coulthard! Ai että minun pitäisi pyytää anteeksi hänen virheensä?
Noh, Davidin auto tietenkin romuttui ja Kimi sai safety carinsa. Hän oli kuitenkin niin amatööri ettei ehtinyt ajoissa varikolle. Rubensin kanssa juttelimme ennen kisan alkua, että ihan hyvin voi ajaa varikolle vaikka se onkin ”suljettu”. Voi siinä sitten selittää, ettei bensa olisi riittänyt yhteenkään ylimääräiseen kierrokseen. Saa siitä korkeintaan drive trough penaltyn, joka on kuitenkin merkityksetön siinä vaiheessa kun on puolen minuutin kaula kaikkiin muihin. Rubensilla kävi sitten vain epäonnea liikennevalojen kanssa, kun joku unohti punaiset päälle. Meillä Ferrarilla olisi tietenkin ollut mies säätämässä liikennevaloja oman tahtomme mukaan. Ihmettelen miksei Hondalla toimi yhtä hyvin tämä tiimitoiminta? Ja Miksi Rubensia rankaistiin? Liikennevalomieshän se syyllinen oli kun unohti punaiset päälle.
Lopulta kisani päättyi tekniseen vikaan, joten kisa oli täydellinen fiasko.
Malesiassa olin sitten suvereeni. Aika-ajoissa ajoin aivan ylivoimaisesti paalupaikalle ja kilpailussakin olin nopein mies radalla. Kimillä oli vaan tuuria taas ja hän pääsi ohitseni varikkopysähdysten aikana. Aina käy näin. Tyyppi ei osaa ohittaa radalla vaan tekee sen varikolla. Olen edelleen sitä mieltä että maailmanmestaruus olisi pitänyt myöntää minulle.
Olin kuitenkin nopea ja olisin varmasti ohittanut vielä Kimin. Näin ollen en huolestunut vaan ajoin taktisesti viisasta kilpailua. En kuitenkaan arvannut mitä tuleman pitää. Nimittäin huomasin katsomossa Flavio Briatoren pelkissä stringeissä ja menetin autoni hallinnan sen takia. Olen ihan varma että Tässä on nyt jokin salaliitto kyseessä. Tämän ansiosta Alonso sai enemmän pisteitä. Lisäksi uskon Flaviolla olevan diili Sebastian Vettelin kanssa. Hän haluaa Vettelin minun tilalleni, jotta nuori saksalainen voisi upottaa Ferrarin suohon. Flavio selvästi pitää minua siis suurimpana uhkana ja tämän takia haluaa sabotoida kilpailuni. Tämä ei jää täjän!
Bahrainissa aion taas taistella voitosta. Peli ei ole menetetty. Piste-ero kärkeen ei ole kuin vain 14 pistettä, joten olen edelleen iskuetäisyydellä.