Koirat hyötykäytössä

Runar ja Kyllikki

Next door to Alice
Sijainti
Suami
312T4 sanoi:
Tämä on totta, uusimpien tutkimustulosten mukaan neanderthalinihminen kesytti susia jo 200000 vuotta sitten, joista sitten jalostettiin koira!!! Jess; siitä lähtien koira on(ja yhä edelleen)vahtinut leiriä, maanut lauman johtajan jaloissa ja KERJÄNNYT RUOKAA; siinä syy, miksi koira kesyyntyi, ei tarvinnut itse hankkia ruokaa!!!:thumbup: Ovela paskiainen!

MEILLÄ KOIRAT TAPPELEE VERISESTI LUISTAAN NYT(NAUDAN REISIPUTKILUU)! muriaa; murinaa:confused:
Alunperin koirat/sudet kesytettiin ruoaksi. Murea sudenpentu maistui esi-isillemme hyvin ja maistuu edelleenkin joissain maissa.

312T4

Lehtori
Sijainti
Chateau Latour 1982!!!
Runar ja Kyllikki sanoi:
Alunperin koirat/sudet kesytettiin ruoaksi. Murea sudenpentu maistui esi-isillemme hyvin ja maistuu edelleenkin joissain maissa.
Tuo on minulle uutta, eikö ne kesytetty leirien vartioiksi ja metsästyksen avuksi???

Tai sitten ne tulivat vain norkoilemaan leirinuotioille!!!

AJ

Well-known member
Sijainti
Toinen Maailma
Erityisesti mäyräkoirien hyötykäyttö on lisääntynyt viime aikoina.

Vesku

Maatalousneuvos
Joidenkin "koirarakkaus" menee hieman yli!!! Kuten esimerkiksi meidän "kyläsepän" = paikallisen ( toki ammattitaitoisen) autokorjaamon omistajan ! Iso vartiokoira on "virka-aikaankin" irti ja ryntäilee, näykkii ja oikeasti pureekin maksavia asiakkaita! Mukamas seurakoirana! Pahimmat ovat käyneet sairaalassa asti paikattavana ja itsekin olen persauksestani 8 hammasjälkeä desinfioinut ja jotain sidettä laittanut! Tapauksia on varmasti yli 10! En tiedä, kumpiko on enemmän "järjiltään", koira vai omistaja!
Varmaan koiralta lähtisi henki, jos poliisille ilmoittais! Tai omistajalle sakot! Täällä maalla ollaan vaan "liian nyhveröitä" tuommoisiin asioihin!
Ai niin, korjaamoa vaihdoin, vaikka uudelle onkin matkaa 50 km ja kalliimpi!

Runar ja Kyllikki

Next door to Alice
Sijainti
Suami
AJ sanoi:
Erityisesti mäyräkoirien hyötykäyttö on lisääntynyt viime aikoina.
Minä olen sitten kuullut huolestuttavia uutisia, että niitä ois jossain päin Suomea ensin krympätty ja sitten tungettu lasikuitulaatikkoon!!

Runar ja Kyllikki

Next door to Alice
Sijainti
Suami
312T4 sanoi:
Tuo on minulle uutta, eikö ne kesytetty leirien vartioiksi ja metsästyksen avuksi???

Tai sitten ne tulivat vain norkoilemaan leirinuotioille!!!
Ei. Vaan ne kesytettiin alunperin ruoaksi. Tästä tuli dokumentti telkkarista viime vuoden puolella.

312T4

Lehtori
Sijainti
Chateau Latour 1982!!!
Runar ja Kyllikki sanoi:
Ei. Vaan ne kesytettiin alunperin ruoaksi. Tästä tuli dokumentti telkkarista viime vuoden puolella.
Tuo on uutta tietoa minulle, arvoisa Runar! Jospa osa koirista alkoi kuitenkin sitten vartiohommiin toisten alkaessa auttamaan metsästyksessä noita Neanderthalin ihmisiä?