Konepolli

Kokemukset?


  • Äänestäjiä yhteensä
    35

Lunssila

Well-known member
Liittynyt
6.6.2008
Viestit
18206
Traktoreita olen ajellut aika paljon, leikkuupuimurissa olen pari kertaa ollut kyydissä. En tosin istumassa, kuten pollissa lukee joten jaskasin vastaukseni osittain.
 

Knoukka

Well-known member
Liittynyt
25.5.2000
Viestit
27426
Joku paikallinen nyt kyllä tunnistaa suvun tän perusteella, mutta ei voi mitään.
Varmaan. Ite en nivalalaisia tunne mitä muutaman kans nuorena pussailin Tuiskulan käytävillä. Siinä Tuiskulan ihan vieressä asunutta tyttöä tapailinkin jonkun kerran. Nivala jos joku on maatalouspitäjä, missään nähny niin paljoa traktoreita pillurallia kiertämässä.
 

Estate

Well-known member
Liittynyt
23.11.2001
Viestit
11920
Traktorilla on kyllä tullut ajettua. Viime kerrasta tosin lienee jo useita vuosia. Mitään en kyllä traktorin perään uskaltaisi ottaa... :eek:

Puimurin kyydissä luulisin joskus olleeni, vaikkei mitään selvää mielikuvaa nyt tulekaan.

Erilaisten maatilan koneiden ajamisesta tuli mieleen, kun joskus ~17-vuotiaana navetassa ajoin isän ja papan itse kyhäämää rehukärryä. Pappa sitä katsellessa pohti, pitäisikö minun alkaa vähän treenaamaan, että joskus saan ajokortin... :rolleyes: Sain sittemmin inssin ensimmäisellä yrittämällä läpi ihan sillä pienimmällä vaadittavalla ajotuntimäärällä.
 

Siggeboi

Banned
Liittynyt
6.9.2006
Viestit
4475
Sijainti
Puskassa
Olen ajanut traktoria, traktorikaivinkonetta, tela-alustaista kaivinkonetta ja istunut leikkuupuimurin kyydissä.
 

Sinäputki

Troll
Liittynyt
13.7.2010
Viestit
4216
Sijainti
Trollhättan
Traktorilla tulee ajeltua viikoittain, mutta puimuria ei ole tarvinnut käyttää, enkä ole kyydissä istunutkaan. Olen lisäksi kaivanut vähän traktorikaivurilla ja ollut tela-alustaisen kaivinkoneen kyydissä. Lisäksi olen käyttänyt silloin tällöin rehuleikkuria.
 

T.K

Sähkö-ukkeli
Liittynyt
28.9.2008
Viestit
3883
Sijainti
Nolla potenttiaalissa
Olen tehnyt töitä traktorilla jo 13 vuotiaasta asti, puimurilla on ny tullui puitua parina viimevuonna oikeen enemmänki (n. 80ha), toki ensimmäistäkertaa koitin puimurilla ajaa jo 15 vuotiaana, ja olihan vaikea tottua takapyöräohjaukseen :D
Sen lisäksi tullut ajettua parilla tela-alustaisella kauivurilla (13t ja 2,5t) ja kuorma-autolla ajettua viljaa pellolta 16 vuotiaana :cool:
 

Vesku

Maatalousneuvos
Liittynyt
14.6.2003
Viestit
5795
Tänään 8 h ja illalla tai huomenaamulla vielä n 3h niittoa traktorilla. Mutta en tainut edelliseen pariin viikkoon ajaa yhtään. :eek: Keväisin ja alkukesästä lähes päivittäin, jotain pientä syksyn mittaan ja talvella lumitöitä, Ennen oli paljon enemmän ajoa, eipä noita kaipaa. Lie jotain selkävaivojen syytä myös joskus nuorena tehdystä traktoriajoista.
Pieni puimuri odottelee ikämiessarjaan siirtymista kiltisti konehallin nurkassa, jos kerran vuodessa vähän tulee sitä siirrettyä.
 

Tolerantti

Well-known member
Liittynyt
8.8.2000
Viestit
4704
Joskus ammoin luin kirjan 'Puimurituristit'. Siinä kaksi isäntää lähtee puimurilla Lappiin, toinen ajaa ja toinen katselee viljasäiliöstä maisemia. Sivun verran spekuloidaan sitä, kuinka puintityö aiheuttaa eturauhasvaivoja, kun tuulee huolimattomasti suljetusta haalarinsepaluksesta. Nykyäänhän on hytit, ettei niin vaivaa.

Löysivät pientareelta hyvän rumpuputken, jonka sitoivat puimurin päälle kotiinvietäväksi. Norjan puolelta NATO:n joukot tähystivät, ja luulivat laitetta joksikin uudeksi ovelaksi sotakoneeksi. Oltiin jo tunturissa, missä vilja ei kasva, ja putki näytti tuottavan rekyylittömän laukauksen.

Tarinan opetus: sepalus kiinni pysyy putki puhtaana.
 
Ylös