Kovalainen McLarenille 2008?

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

CamoN

Kurvailija
Liittynyt
11.7.2007
Viestit
1640
Sijainti
Kouvola
Revolt sanoi:
Newsflash: MCLARENILLA EI OLE YKKÖS- TAI KAKKOSKUSKEJA.
Eikä ole Ferrarillakaan. Ei ole koskaan ollutkaan. Paitsi jos toinen kuski on matemaattisesti ulkona mestaruustaistelusta.
 

kessel

Well-known member
Liittynyt
13.1.2001
Viestit
1575
Sijainti
Tampere
Revolt sanoi:
Newsflash: MCLARENILLA EI OLE YKKÖS- TAI KAKKOSKUSKEJA.
Niinno:

http://www.news.com.au/couriermail/story/0,23739,22885280-5012789,00.html

Whitmarsh made clear that, despite McLaren's much-stated policy of equality between drivers, Hamilton would be de facto No. 1.

"We're determined that Lewis will be the world champion by this time next year," he said.

"Back at our factories in Woking, Brixworth and Stuttgart, people are working incredibly hard to make that happen.

"It's fantastic that Lewis has already earned that depth of emotion and support within the team."
 

V12

Well-known member
Liittynyt
1.7.2004
Viestit
546
Niin ei taida Kovalaisella tosi asiassa olla kuin 2 huonoa vaihtoehtoa mikäli Toyota noista se toinen on. Kaikkein parasta Heikin kannalta olisi ollut se, että olisi saanut jatkaa Rellulla.

En tiedä sitten mitä nämä huippukuskit ajattelevat kilpailemisesta, mutta jos heitetään ilmaa pari ajatusta:

McLaren: Mahdollisesti jopa voitosta ajamista mikäli Lewis ei apuja tarvii (ajanu ulos tai Ladan pannu menny).

Toyota: Vuodet ovat osoittaneet, että on aivan sama miten kuskit ajavat tallin sisällä, mutta paikasta 10 joukkoon saa vain haaveilla puhumattakaan voitoista.

Raha tuo vielä tähän soppaan sopivasti lisä maustetta. :D
 

mjk

...
Liittynyt
6.10.2007
Viestit
2675
V12 sanoi:
McLaren: Mahdollisesti jopa voitosta ajamista mikäli Lewis ei apuja tarvii (ajanu ulos tai Ladan pannu menny).
Kyllähän Kovalainen voi vauhdillaan osoittaa kuka on kuka. Ihme perseilyä että Mclaren olisi huono vaihtoehto. :doubtful:
 

Bleu

Olivier Bocques Fan Club
Liittynyt
14.4.2000
Viestit
9314
Ihan yhtä lailla Massa ja Räikkönen söivät pisteitä toisiltaan viime kaudella. Peräkkäin he sijoittuivat viisi kertaa ja Kimi vei ne kisat 3-2. Voitot näissä 3-1, lisäksi Indyssä Massa kolmas ja Kimi neljäs.

McLarenilla kuskit olivat peräkkäin kahdeksan kertaa. Nämä kisat Alonsolle 6-2. Niistä kisoista missä Lewis oli parempi, hän oli ykkönen ja kakkonen. Alonso voitti kolmesti, oli kahdesti toinen ja kerran kolmas.
 

tsinivuo

Well-known member
Liittynyt
31.5.2004
Viestit
310
Ilta-sanomien nettisivut:

Espanjalaissponsori jätti McLarenin
13.12.2007 15:41

Espanjalainen vakuutusyhtiö Mutua Madrilena on irtisanonut sponsorisopimuksensa F1-talli McLarenin kanssa kesken kaksivuotisen sopimuskauden.

Yhtiö tiedotti, että päätös asiasta tehtiin jo marraskuussa. Asialla ei Mutua Madrilenan mukaan ole mitään tekemistä sen kanssa, että Fernando Alonso jätti McLarenin kauden päätteeksi.

Tähän väitteeseen tosin uskoo harva F1-piireissä. Mutua Madrilenan lähdön pidetään olevan merkki siitä, että testikuljettaja Pedro de la Rosasta tuskin tulee tulevalla kaudella McLarenin kilpakuskia. Espanjalaista de la Rosaa ei enää tarvitse roikottaa tallissa sponsoreiden vuoksi.

Heikki Kovalaisen mahdollisuuksien päästä brittitalliin uskotaan sen sijaan paranevan huomattavasti Mutua Madrilenan päätöksen jälkeen.

Eli Hesen tsäänssit paranivat hiukan. :ahem:
 

Banaani

In stereo where available
Liittynyt
29.3.2006
Viestit
5232
Sijainti
Manse
tsinivuo sanoi:
Eli Hesen tsäänssit paranivat hiukan. :ahem:
Onhan siellä vielä Santander (espanjalainen pankki) joka näkyvyydestä päätellen on satsannut Mäkin sponsorointiin ihan kunnolla.
 

CamoN

Kurvailija
Liittynyt
11.7.2007
Viestit
1640
Sijainti
Kouvola
Banaani sanoi:
Onhan siellä vielä Santander (espanjalainen pankki) joka näkyvyydestä päätellen on satsannut Mäkin sponsorointiin ihan kunnolla.
Eikä sen takia varmaan edes voi vetäytyä rahoitussopimuksesta. Mutta tuo vakuutusyhtiön lähtö on ehdottomasti hyvä merkki siitä, miten asioita tällä hetkellä järjestellään McLarenilla. Tuskin olisivat irtisanoutuneet jos De La Rosa olisi ykkösehdokas kisakuskiksi.

Ja kukas jää jäljelle. :thumbup:
 

pendellstock

Well-known member
Liittynyt
19.11.2007
Viestit
2099
Edelleen, isointa mitä Heikki vois saada ois kuskin paikka Larenilla (poislukien Ferrari,mutta se ei ole vaihtoehto valitettavasti). Mäkki oli kauden paras auto jos otetaan laskuihin mukaan nopeus ja luotettavuus suureina! Ja vaikka nyt tulikin sakko niskaan niin itse veikkaan että kyllä ne on tuolla budjetilla ja konseptilla ensikaudellakin vähintäänkin kilpailukykyisiä. Jollain hiton tojotalla tai hondalla (niin hyvä kun brawn onkin,niin itse en usko ihmeeseen sentään) homma menisi väkisinkin Heikilläkin automaattisesti sinne keskikastin parhaan tittelin tavoittelemiseksi,jos realisteja ollaan.

Mä en kanssa tajua tota vouhotusta siitä että siitä joka sinne palkataankin tulee automaattisesti kakkoskuski heti alussa ja sitä ajatetaan 200 hv tehottomammalla autolla jonka rengaspaineet on baarin liian matalat.. Eihän tollanen ole edes minkään tallin intressien mukaista vaan nimenomaan yrittää saavuttaa mahd.hyviä sijoituksia joka kisasta kummallakin autolla (ellei sitten vikoissa kisoissa yritetä varmistaa mestaruutta esim.toiselle koska hänellä vain on enää matemaattinen mahdollisuus mestaruuteen-tilanne) ja johan sen järkikin sanoo että silloin pitää antaa kummallekin kuskille parasta alle:idea:

Heikillä on elämänsä paikka jos avautuu ovet Mäkille. Kyllähän ne itekin tietää että vanha Pedro ei vauhdissa pärjää kun ei ole pärjännyt nuorena ja vetreänäkään, luulen että jos tossa nyt joku mäkillä mietityttää niin ne on sponsorirahat(toisaalta onhan niille ennenkin riittänyt että toinen kuski tulee briteistä ja toinen pienestä mitättömästä Suomesta) ja Falvio-managerin ja Ronin keskinäiset kemiat.
 

Timppa78

License to SPY
Liittynyt
28.8.2006
Viestit
1523
Sijainti
Täällä
Ilta Sanomat sanoi:
Pedro de la Rosa: Kuskipäätös viikon sisällä


McLarenin testikuskin Pedro de la Rosan mukaan viikon sisällä ratkeaa, kuka ajaa Lewis Hamiltonin parina brittiläis-saksalaisessa F1-tallissa alkavalla kaudella.

Madridissa tänään pidetyssä lehdistötilaisuudessa espanjalaiskuski vahvisti, että tehtävästä kisaa kaksi kuskia, joista toinen on hän. De la Rosa ei kuitenkaan sanonut, onko Heikki Kovalainen kilpailija paikalle, kuten yleisesti ounastellaan.

- Tilanne on se, että valinta tapahtuu kahden kuskin välillä, eikä sen julkistamisessa mene enää kauaa. Olettaisin, että tieto tulee vajaassa viikossa. Päätös on venynyt, koska talli haluaa tehdä ratkaisun huolella, De la Rosa sanoi espanjalaisen uutistoimiston Efen mukaan.

De La Rosa ei halunnut ottaa sen tarkempaa kantaa omiin mahdollisuuksiinsa saada F1-paikka McLarenilta, koska "ei halua rakentaa pilvilinnoja".
Petri Lahti
hehheh... no saas nährä miten käy ja kuka Hamin viereen käy :rolleyes: :doubtful:
 

FFff

Well-known member
Liittynyt
9.10.2000
Viestit
208
CamoN sanoi:
Ja kukas jää jäljelle. :thumbup:
Mm. Ralf. Jos McLaren todella suunnittelee Nicon varalle jotain kaudelle 2009, pian eläköityvä saksalainen voi vielä kiriä Heikin kannoille vuoden tähtäimellä.
 

Banaani

In stereo where available
Liittynyt
29.3.2006
Viestit
5232
Sijainti
Manse
De La Rosan höpöttelyjen jälkeen Heikin meno Mäkille ei kuulostakaan niin hullulta idealta.

Ottanee turpaan Hamiltonilta ensikaudella, mutta minkäs teet. :dunno:
 

Boyracer

Well-known member
Liittynyt
17.11.2005
Viestit
190
Noinkohan tuonne Macille kannattaa mennä vaikka pääsisikin?

http://www.autosport.com/news/report.php/id/64369

McLaren have offered to impose a moratorium on developing parts on their 2008 car that could have been inspired by Ferrari intellectual property, after apologising to the FIA over their failure to realise how much data from their rivals had spread within their team.

In a letter sent to FIA president Max Mosley on December 5 and published on McLaren's website today, the team admitted that Ferrari information had been more widely 'disseminated' within the team than they previously thought.


/kickban McLaren from #Season2008 by FIA
 

Lezlie

Active member
Liittynyt
11.2.2007
Viestit
25
Heikillä saattaisi olla vielä toivoa, sillä:
1. De La Rosa jutteli siihen tyyliin ettei itse ole välttämättä enää ehdolla kuljettajakilpailussa, mitä tukee myös...
2. Espanjalaissponsorin vetäytyminen ja vielä lisäksi...
3. Heikki kertoi hänellä olevan kaksi parempaa vaihtoehtoa ensi kaudeksi kuin Renault.

---> Hänen työnsaantimahdollisuutensa saattaisivat näyttää hyviltä muuallakin kuin Toyotalla, sillä mikäli McLaren päätyy johonkin muuhun kuljettajaratkaisuun kuin Heikki tai De La Rosa, Heikille löytyy kuljettajan paikka McLarenille siirtyvän kuljettajan tilalle, olkoon se sitten niistä kahdesta paremmiksi kuvittelemistani vaihtoehdoista sitten Williamsin Nico tai BMW:n Heidfeld. Toyotaa ei voi missään tapauksessa pitää Renaultia parempana vaihtoehtona, tuskin Kovalainen itekään niin sanoisi vaikka rahaa olisikin tarjolla pestistä.

Williams teki rahakkaamman jatkosopimuksen Rosbergin kanssa nostaakseen hänen hintaansa. Jäljellä saattaisi enää olla siis Rosberg ja Kovalainen. Tuo Heidfeld on spekulaatiossa lähinnä sen vuoksi, että Kovalainen puhui kahdesta Renaultia paremmasta vaihtoehdosta, eikä sellaisiksi voi oikeastaan laskea muita kuin Williamsin ykköskuskin asema tai paikka Rellun edelle tällä kaudella sijoittuneessa BMW:ssä.

:alppu:
 

Bleu

Olivier Bocques Fan Club
Liittynyt
14.4.2000
Viestit
9314
Mä ainakin käsitän potkut siten että on sopimus, mutta siitä huolimatta ei saa jatkaa. Kovalaisella ei ollut sopimusta.
 

Vilkku

Not member anymore
Liittynyt
26.1.2005
Viestit
1293
Lezlie sanoi:
Heikillä saattaisi olla vielä toivoa, sillä:
1. De La Rosa jutteli siihen tyyliin ettei itse ole välttämättä enää ehdolla kuljettajakilpailussa, mitä tukee myös...
2. Espanjalaissponsorin vetäytyminen ja vielä lisäksi...
3. Heikki kertoi hänellä olevan kaksi parempaa vaihtoehtoa ensi kaudeksi kuin Renault.

---> Hänen työnsaantimahdollisuutensa saattaisivat näyttää hyviltä muuallakin kuin Toyotalla, sillä mikäli McLaren päätyy johonkin muuhun kuljettajaratkaisuun kuin Heikki tai De La Rosa, Heikille löytyy kuljettajan paikka McLarenille siirtyvän kuljettajan tilalle, olkoon se sitten niistä kahdesta paremmiksi kuvittelemistani vaihtoehdoista sitten Williamsin Nico tai BMW:n Heidfeld. Toyotaa ei voi missään tapauksessa pitää Renaultia parempana vaihtoehtona, tuskin Kovalainen itekään niin sanoisi vaikka rahaa olisikin tarjolla pestistä.

Williams teki rahakkaamman jatkosopimuksen Rosbergin kanssa nostaakseen hänen hintaansa. Jäljellä saattaisi enää olla siis Rosberg ja Kovalainen. Tuo Heidfeld on spekulaatiossa lähinnä sen vuoksi, että Kovalainen puhui kahdesta Renaultia paremmasta vaihtoehdosta, eikä sellaisiksi voi oikeastaan laskea muita kuin Williamsin ykköskuskin asema tai paikka Rellun edelle tällä kaudella sijoittuneessa BMW:ssä.

:alppu:
Just näin.
Kun Mc Laren tekee valintansa, niin muut palat loksahtavat kohdilleen myös.
Uskon Larenin valitsevan Kovalaisen ennen kuin Rosan.
Laren antaa yhtäläiset mahdollisuudet molemmille kuljettajille kauden alussa. Sitten ruvetaan viemään todenteolla eteenpäin, kumpi alkukaudesta saa paremmin pisteitä.

Vaikka Kovalainen olisi kakkoskuski, niin napsii Mäkillä hyviä sijoituksia ja jos/kun Hamilton tyrii, niin Heikin osakkeet varmalla suorituksella paranevat (2 keskeytystä tekee reilusti yli 10 pistettä laarenin tasoisella autolla etua tallikaverille).
Siis, jos vaikka huipputalliin pääsee kakkoskuskiksi, niin kannattaa se riski ottaa. Palkintopallisijoituksia tulee kuitenkin!

Heikin mahdolliset paikat ovat siis Laren tai BMW. Ainoat tallit, jotka ovat Renaultia parempia - RB ja Williams on siinä kintaalla. Honda saatetaan laskea tällä hetkellä Renaultia paremmaksi, mutta tuskin Heikki sitä tarkoitti. Toyota on arvoitus.

Heikki, jos luet näitä sivuja, niin tsemppiä sulle!
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös