Kumpi MM-kisoista kiinnostaa enämpi?

Kumpi MM-kisoista kiinnostaa enämpi?

• Äänestäjiä yhteensä
    155

jps

nimimerkkien jahtaaja
Sijainti
täällä
jaska sanoi:
Noh, jos valitaan sopiva vertailukohta (vuosi 2002), niin ne on noussut keskimäärin yli 9%/vuosi :rolleyes:
Potkupallopeleihin jaellaan aikalailla vapaalippuja, tähän mennessä en ole niitä viitsinyt käyttää ja tuskin tulen jatkossakaan käyttämään - eivät kovin usein ole kelvanneet muillekaan.

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Sijainti
Helsinki
Tällä samalla laskukaavalla vuonna 2100 SM-liigan keskimääräinen katsojamäärä on 1900 ja jalkapalloa katselee keskimäärin 9 715 629 suomalaista!

Vuonna 2921 jääkiekkoa ei katso enää yksikään suomalainen ihminen. Jalkapallon katsojamäärä on tuolloin sen sijaan 51 835 316 129 144 500 000 000 000 000 000 000 000 suomen kansalaista.

Kuulostaa epäuskottavalta, mutta pakkohan se on uskoa! Faktaa perhana ei voi mitään.

Tsuhna

Absent Member
Sijainti
Toisaalla
Formulanomi sanoi:
Tämä esitti ensin tilaston, joka näytti veikkausliigassa säilyneiden joukkueiden selvää kolmen prosentin laskua. Tämä on vakta, jonka Jaska itse esitti (voikohan se siis olla vakta...)

Tämän jälkeen Jaska esitti, että liigaan nousseilla joukkueilla oli vahvempi yleisökeskiarvo. Selittääkö se jalkapallon suosion nousua. Vaihtuuko joka vuosi viiden vuoden aikana joukkueet siten että kokonaiskatsojakeskiarvo nousee?!

Jaska...:nope:
No kyllähän kaiken puolesta löytyy joku tilasto. Pitää vain löytää juuri se oikea tilasto.. sekä tarvittaessa vähän viilata ja toivoa että kuulija on tarpeeksi tyhmä nielläkseen esityksen karvoineen.. :D

jaska

Ett silleen!!!!!!1 -mies
Sijainti
kyrkslätt
Ylen Sankia Priha sanoi:
No kyllähän kaiken puolesta löytyy joku tilasto. Pitää vain löytää juuri se oikea tilasto.. sekä tarvittaessa vähän viilata ja toivoa että kuulija on tarpeeksi tyhmä nielläkseen esityksen karvoineen.. :D
Kerro ihmeessä mitä tilastoa olen vääristellyt! Sillä minähän olen tuonut esiin jopa omaa kantaani vastustavia tilastoja.

Taitaa vain YSP:ltä loppua faktat, niin menee siitä mistä aita on matalin, rupeaa arvostelemaan toista keskustelijaa :nope:

Viimeksi muokattu:

Formulanomi

Seksikäs rumä kääpiö
Sijainti
Toisaalla
jaska sanoi:
Kerro ihmeessä mitä tilastoa olen vääristellyt! Sillä minähän olen tuonut esiin jopa omaa kantaani vastustavia tilastoja.

Taitaa vain YSP:ltä loppua faktat, niin menee siitä mistä aita on matalin, rupeaa arvostelemaan toista keskustelijaa :nope:
:nope:

Voisit Jaska pikku hiljaa unohtaa koko tämän aiheen.

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Sijainti
Helsinki
jaska sanoi:

fakta on 51 835 316 129 144 500 000 000 000 000 000 000 000 jalkapallon katsojaa vuonna 2921?

abc

DNF
Ei kai täällä oo edes vääristelty tilastoja. Ainoastaan tulkittu kuten on haluttu

Tsuhna

Absent Member
Sijainti
Toisaalla
jaska sanoi:
Niin.. vahingossa.. :D

Ja mitä sie siinä edes kiljut.. Nomin postiahan mie kommentoin. Sanallakaan en maininnut sua enkä edes jalkapalloa. :rolleyes:

Hysteriaa havaittavissa.

jaska

Ett silleen!!!!!!1 -mies
Sijainti
kyrkslätt
Ylen Sankia Priha sanoi:
Niin.. vahingossa.. :D
Jaa, vahingossa postasin tänne ja totesin vielä postissa "Tosin valitettavasti täytyy todeta, että muutos ei johdu "vanhoista jengeistä", sillä niiden katsoja ka. on tippunut"

Näyttää selkeältä vahingolta.

Ylen Sankia Priha sanoi:
Ja mitä sie siinä edes kiljut.. Nomin postiahan mie kommentoin. Sanallakaan en maininnut sua enkä edes jalkapalloa. :rolleyes:
Eli sinusta Nomi on tässä toikissa viilannut tilastoja? Missäköhän, koska en moista ole havainnut. Sillä selkeästi väität, että täällä on tilastoja viilattu, jos se en minä ollut ja Nomin postiin vastasit, niin kai sitten Nomia syytit.

Formulanomi

Seksikäs rumä kääpiö
Sijainti
Toisaalla
jaska sanoi:
Jaa, vahingossa postasin tänne ja totesin vielä postissa "Tosin valitettavasti täytyy todeta, että muutos ei johdu "vanhoista jengeistä", sillä niiden katsoja ka. on tippunut"

Eli sinusta Nomi on tässä toikissa viilannut tilastoja? Missäköhän, koska en moista ole havainnut. Sillä selkeästi väität, että täällä on tilastoja viilattu, jos se en minä ollut ja Nomin postiin vastasit, niin kai sitten Nomia syytit.
Sä olet tulkinut noita tilastoja ihan miten sattuu. Se mitä sä pidät keskiarvon nousuna jalkapallon suosion johdosta, olikin jotain muuta eli joukkueiden vaihtuminen sellaisiin millä on paremmat katsojakeskiarvot.

Mä en sitä paitsi usko, että sellaisia olosuhteitakaan (=katsomoja) löytyy - riittävästi ympäri maata - jotta futis voisi ohittaa edes teoriassa jääkiekkoa suosiossa. (tai raadollisesti näiden katsojakeskiarvojen mukaan)

Voisit vastailla tähän kysymykseen:
Tämä esitti ensin tilaston, joka näytti veikkausliigassa säilyneiden joukkueiden selvää kolmen prosentin laskua. Tämä on vakta, jonka Jaska itse esitti (voikohan se siis olla vakta...)

Tämän jälkeen Jaska esitti, että liigaan nousseilla joukkueilla oli vahvempi yleisökeskiarvo. Selittääkö se jalkapallon suosion nousua. Vaihtuuko joka vuosi viiden vuoden aikana joukkueet siten että kokonaiskatsojakeskiarvo nousee?!
Kuten joku jo jossain vaiheessa sanoi...turha jarnan aihe...

Viimeksi muokattu:

Tsuhna

Absent Member
Sijainti
Toisaalla
jaska sanoi:

Joka tapauksessa kumosit oman väitteesi että jalkapallon suosio olisi noussut. Ja kuitenkin jaksat vinkua että se on noussut.. päätä jo.
Vai onko tarkoituksesi luoda illuusiota suosion kasvusta jotta jatkossa kansan syvät rivit luulisivat seuraavansa virran mukana..?

Lähtökohtaisesti tuo tilasto on päin vittua muutenkin. Jos haluat vertailua tehdä niin vertaile SM-Liigan avauskierroksia Veikkausliigan avauskierroksiin, taikka sitten molempien loppukierroksia keskenäns. Avaus vs loppu -vertailu on ns nollatutkimus joka ei käytännössä kerro asiasta mitään.. asian esittäjästä ehkä jotain.

Siinä postissa en mainitse ketään, enkä yhtäkään tilastoa 'nimeltä'.. jos osui arkaan paikkaan niin itsepähän tiedät.

Sisälukua, sano.

jaska

Ett silleen!!!!!!1 -mies
Sijainti
kyrkslätt
Ylen Sankia Priha sanoi:
Joka tapauksessa kumosit oman väitteesi että jalkapallon suosio olisi noussut. Ja kuitenkin jaksat vinkua että se on noussut.. päätä jo.
Vai onko tarkoituksesi luoda illuusiota suosion kasvusta jotta jatkossa kansan syvät rivit luulisivat seuraavansa virran mukana..?
Ei minulla mitään erikoista tarkoitusta ole, kunhan laitan tilastoja, jotka suhteellisen kiistattomasti kertoo futiksen suosion kasvusta. Se, että yksi tilasto ei tätä tuo, ei kokonaiskuvaa kiistä.

Ylen Sankia Priha sanoi:
Siinä postissa en mainitse ketään, enkä yhtäkään tilastoa 'nimeltä'.. jos osui arkaan paikkaan niin itsepähän tiedät.

Sisälukua, sano.
Et niin, mutta kerro nyt ihmeessä kuka täällä on tilastoja vääristellyt - tuollaista kai on tapahtunut, kun moista väität.

Vai oisko sittenkin, että huomasit kirjoittaneesi p*** ja koitat livetä vastuusta - en ois uskonut :rolleyes:

Lähinnä mä ihmettelen sun roolias tässä keskustelussa, et ole tuottanut yhtään sisällöllistä postausta sen jälkeen kun toikki nousi ylös. Lähinnä vain naureskellut mun postauksille ja väitteille. Ilmeisesti sulla ei riitä faktat niitä kumoamaan, niin koitat tehdä sen toisin. Läpinäkyvää sanoisin.

Formulanomi

Seksikäs rumä kääpiö
Sijainti
Toisaalla
Mistä muuten johtuu tämä:
Veikkausliigan sivuilla.
Kaudella 2006 439099 2947
Kaudella 2005 490546 2695
Miksi katsojien lukumäärä on pienentynyt, mutta keskiarvo noussut ?! Mikä on muuttunut - otteluiden lukumäärä vai joukkueiden lukumäärä?!

jaska

Ett silleen!!!!!!1 -mies
Sijainti
kyrkslätt
Formulanomi sanoi:
Mistä muuten johtuu tämä:

Miksi katsojien lukumäärä on pienentynyt, mutta keskiarvo noussut ?! Mikä on muuttunut - otteluiden lukumäärä vai joukkueiden lukumäärä?!
joukkueiden. Allianssi tiputettiin pois, eikä ketään nostettu tilalle. Tilanne korjaantuu ensi vuonna, kun kaksi nousee ja yksi tippuu.

Bobakki

@f1hog
Sijainti
En oo mistään kotosin
jaska sanoi:
Lähinnä mä ihmettelen sun roolias tässä keskustelussa, et ole tuottanut yhtään sisällöllistä postausta sen jälkeen kun toikki nousi ylös. Lähinnä vain naureskellut mun postauksille ja väitteille. Ilmeisesti sulla ei riitä faktat niitä kumoamaan, niin koitat tehdä sen toisin. Läpinäkyvää sanoisin.
Pakko nyt sen verran tulla sohimaan, ettet mielestäni ole esittänyt tässä jääkiekko vs. jalkapallo -vertailussa vielä oikein mitään, millä olisi oikeasti informatiivistä arvoa. Lätkän katsojakeskiarvojen lasku nyt esimerkiksi johtui viime vuonna pitkälti KalPan (katsojia keskim. 3300) nostamisesta liigaan. Jos teet vertailuja jääkiekon ja jalkapallon välillä, niin molempia tilastoja pitäisi osata tulkita, mikä voi sinun jääkiekkotietämykselläsi osoittautua haastavaksi. Samoin tulisi ottaa huomioon joukkueiden menestyksestä aiheutuvat vaihtelut, jotka voivat paikkakuntavertailuissasi vääristää tilannetta paljonkin (kuten Lahden kohdalla on käynyt). Lisäksi tämä yhden omaa kantaasi vastaan olevan tilaston raapaiseminen esiin saatetaan herkästi tulkita oman "puolueettomuuden" pönkittämiseksi.

Tsuhna

Absent Member
Sijainti
Toisaalla
jaska sanoi:
Ei minulla mitään erikoista tarkoitusta ole, kunhan laitan tilastoja, jotka suhteellisen kiistattomasti kertoo futiksen suosion kasvusta. Se, että yksi tilasto ei tätä tuo, ei kokonaiskuvaa kiistä.
Yksikään postaamasi tilasto ei ole kertonut futiksen tai lätkän suosion noususta tai laskusta.

Et niin, mutta kerro nyt ihmeessä kuka täällä on tilastoja vääristellyt - tuollaista kai on tapahtunut, kun moista väität.
Eikö muka pidä paikkaansa? Kautta aikojen on tilastoista esitetty osatotuuksia jotta oma asia niistä paremmin ilmenee.. et voi kiistää.. :p

Vai oisko sittenkin, että huomasit kirjoittaneesi p*** ja koitat livetä vastuusta - en ois uskonut :rolleyes:
Vai oisko sittenkin, että huomasit tulkinneesi postin päin p****ttä ja koitat paikkailla - en ois uskonu.. eiku oisinpas..

Lähinnä mä ihmettelen sun roolias tässä keskustelussa, et ole tuottanut yhtään sisällöllistä postausta sen jälkeen kun toikki nousi ylös. Lähinnä vain naureskellut mun postauksille ja väitteille.
Ihan hyvää komediaa onkin ollut, kiitos siitä

Ilmeisesti sulla ei riitä faktat niitä kumoamaan, niin koitat tehdä sen toisin. Läpinäkyvää sanoisin.
Hankala kumota kun ei ne ole alkujaankaan olleet pystyssä

jaska

Ett silleen!!!!!!1 -mies
Sijainti
kyrkslätt
Nyt pikainen kommentti, jonka tulette ymmärtämään väärin, sitten petiin. Jatektaan huomenna ;)

Mutta sanotaan suoraan, että ensi kausi on futisliigalle hemmetin tärkeää. Positiivisen vireen ylläpitäminen on hankalaa, mutta ensiarvoisen tärkeää.

Sillä, selkeitä katsojamäärän kasvattajia ei ole näköpiirissä. Hongan nouseminen täksi kaudeksi oli liigalle lottovoitto, saatiin tuo katsojamäärän lisäys vähän kuin vahingossa, varsinkin kun Allianssi, jonka katsojamäärät ei hyviä ollut tipahti. Mutta ensi kaudella se lienee hankalaa. Jos pikkasen analysoi:
HJK 5418 - nousupotentiaalia vielä, mutta ei enää hirveästi. Yli 6000 keskiarvoon en usko, vaikka ensi kausi onkin 100v -juhlavuosi. Ja tuokin edellyttää jatkuvaa taistelua mestaruudesta.
TamU 3944 - täällä saisi nousua tapahtua, varsinkin jos ollaan mestareita. Mutta en siihen usko.
TPS 3570 3442 - TPS on junnannut käytännössä paikallaan. Vuodesta 2002 edistystä 300 katsojaa - sama tahti jatkunee.
KooTeePee 2829 - Nousumahdollisuuksia, pieniä. Edellyttää menestyvää joukkuetta. Jos ollaan liian keskikastissa voi jopa tippua, koska tippuminenkin houkuttaa katsomoon - estämään sen.
FC Inter 2731 - Kausi mennyt alikanttiin, näkyy yleisömäärissä - pikkaisella menestymisellä voinee muutama sata tulla lisää.
FF Jaro 2553 - njaa. eipä taida muuttua, pahasti. Ellei edessä ole yllätyskausi.
KuPS 2359 - tippunee, harmi
FC Lahti 2174 - mahdollisuuksia pitäisi olla, mutta lahti pettää säännöllisesti. Jos joukkue onnistuis taistelemaan kärkisijoista, niin...
FC Haka 2034 - lienee Valkeakoseken ylärajoilla
IFK Mariehamn 1900 - heikennystä edelliskauteen. Joukkue ei menesty, eikä uutuudenviehätystä ole. Toisaalta asukaspotentiaaliin nähden tämä on hyvin. Tuskin paljoa lisää, ehkä vähän ;)
MyPa 1735 Mestaruuskrapula. Noussee 2000:n pintaan, jos vähänkin menestytään.

Honka - ei paljoa tilaa kasvattaa
VPS - ei juuri mielikuvaa :)

Uudet joukkueet:
AC Oulu: Mahdollisuuksia on (4000 katsojaa nousukamppailussa -5c:ssä), mutta perinteisesti nousukamppailut vetää liigapelejä enemmän, ka asettunee ~2500 paikkeille.
Viikingit: Helsingin lähiöseuroilla on perinteisesti aktiivinen kannattajajoukko, mutta se on pienehkö, eikä seuralla ole HJK:n vetovoimaa. Sarjan pienin katsojakeskiarvo ~1700 ?

Yhteensä. Muutaman nykyisistä pitäisi nostaa selkeästi (ennkointieni vastaisesti) ja uusien onnistua paremmin kun ennakoin, jotta ka. pysyisi tuossa kolmessa tonnissa.

Toivotaan tasaista liigaa ja menstystä kaikille, niin porukka löytää tiensä katsomoon katsomaan huippufutista :ahem: :thumbup: