Kuskien siirrot ja huhut vuodelle 2011

formulastara

Well-known member
Liittynyt
30.3.1999
Viestit
5691
Sijainti
hki finland
Niin. Oma moka Koreassa tietysti oli yksi virhe. Tosin ennen osumaansa Webber ajoi ihan mukiinmenevästi päätöskisassa. Vettelin suosiosta ei tietenkään ole niin selviä todisteita verrattuna Alonson vastaavaan, mutta jo kauden 2009 Barcelonasta eteenpäin tuli jo vaiheittain merkkejä siitä että Vettelistä haluttiin ykköskuskia. Viimeistään tällä kaudella tämän Turkin kisan jälkipyykki toi selville monia asioita. Puolestani jo viime kauden eli 2009 lopulla tuli myös selviä merkkejä siitä miten tilanne menee Webberin ja Vettelin suhteen.

Tästä kaudesta ei voi vielä sanoa mitään kun ei olla vielä edes ajettu mitään. Turkin kolarointi maksoi myös hieman pisteitä siihen nähden jos kolarointia ei olisi ollut ja tilanne olisi jäädytetty McLarenin lailla. Webberillä on mahdollisuus korjata virheensä tulevalla kaudella. Toki Vettel on parantanut mestaruuden myötä asemiaan, mutta jos Hamiltonin-syndrooma nousee päähän niin se voi viedä asemia ja jos Alonsolla tulisi myös jotain ongelmia matkan varrelle. Buttonkaan ei ole poissuljettu vaihtoehto, mutta Buttonilla on vain tämä asenne liian varmisteleva.
-Missä niitä tallimääräyksiä nyt sitten on(vieläpä monikossa)?
-Mihin mystisiin merkkeihin kaudella 2009 viittaat? Voisitko olla hieman spesifimpi näissä vihjailuissasi ja antaa jotain käytännön esimerkkejä vaikka? Se ei riitä, että Vettel oli ja on edelleen nopeampi kuin Webber.
-Miksi Vettelille tulisi Hamilton-syndrooma, ja mikähän tämä syndrooma mahtaa olla? Vähemmän tuolla Hamiltonilla ainakin on nykyään pissaa päässä kuin joskus aiemmin.

Webberiltä tosiaan mukiinmenevää ajelua, tallikaveri monta sijaa ylempänä, ja sitten seinään.

Öh, eh, aika triviaali tuo kirjoituksesi kaikenkaikkiaan. Oletko homeopatia-alalla?
 

mn97

Banned
Liittynyt
25.1.2004
Viestit
1707
Huhujen mukaan minusta on tulossa Ferrarin neuvonantaja.:cool:
 

Otto Hokkanen

Well-known member
Liittynyt
28.12.1998
Viestit
8542
Sijainti
Tampere
Karthikeyanista siis tuli HRT:n ensimmäinen vahvistettu kuljettaja, mutta toinen paikka on vielä auki.

Tallipäällikkö Călin Colesnic kertoi Reutersille seuraavaa:
- 100% varmuudella HRT:llä ei aja Bruno Lalli
- Sakon Jamamoton, Christian Klienin ja "muiden" kanssa käydään edelleen neuvotteluja

Autosportille Colesnic kertoi, että kuljettaja voi olla yllätys, sillä "ehkä joillain kuljettajilla, joilla on sopimus, ei ole paikkaa". Tämän on mediassa oletettu tarkoittavan Vitantonio Liuzzia, joka on sopimuksestaan huolimatta jäämässä (moneen kertaan kiistettyjen) huhujen mukaan ulos Force Indian kuljettajakokoonpanosta.

Aikaisemmin Călin on vahvistanut neuvottelevansa Davide Valsecchin kanssa.

Bobakin mieliksi ja yleisen tasa-arvon nimissä olen päättänyt käyttää Sennan lisäksi myös Kollesista hänen oikeaa nimeä.
 

Bobakki

@f1hog
Liittynyt
29.6.2000
Viestit
19758
Sijainti
En oo mistään kotosin
Liuzzi-fani Joe Saward on puinut Tonion tilannetta enemmänkin viime päivinä. Saward näkyy uskovan, että Mallya pyrkisi ostamaan Liuzzille toisen HRT-paikan päästäkseen tämän sopimuksesta eroon ilman oikeusjuttua.
 

SPE 04A

Well-known member
Liittynyt
18.3.2009
Viestit
652
Muistettakoon myös, että Winston Spencer oli keskinkertainen poliitikko ja huono akvarellimaalari, josta ei olisi koskaan tullut mitään ilman John Churchillin kuuluisaa nimeä.

Virallinen nimi oli Spencer-Churchill. Ettei tule kukaan pätemään.
 

FW08

Registered User of Talent
Liittynyt
9.7.2008
Viestit
22189
Sijainti
Behind the rabbit
Bobakin mieliksi ja yleisen tasa-arvon nimissä olen päättänyt käyttää Sennan lisäksi myös Kollesista hänen oikeaa nimeä.
Uskon, että toista HRT:tä ajaa Pedro Martinez, josta Oton mieliksi ja yleisen tasa-arvon nimissä päätin käyttää hänen oikeaa nimeään.
:nope:

Eihän tästä tule yhtään mitään kun isot miehet vaan mielistelee toisiaan.
 

CCMK

Well-known member
Liittynyt
9.11.2009
Viestit
15049
Varsinaisia tallimääräyksiä ei ole esiintynyt Red Bullilla. Verhoiltuna niitä on esiintynyt kauden 2009 Barcelonasta alkaen. Barcelonan juttu koski varikkotaktiikkaa jolla pelattiin Vettel Webberin edelle tai oli tarkoitus pelata. Webber oli kuitenkin siinä kisassa parempi ja Vettel olisi jäänyt Massankin taakse ilman Massan liiallista bensankulutuksen ongelmaa. Brawneille kumpikaan kuljettaja ei mahtanut mitään kisassa. Sittemmin oli useampaankin otteeseen kauden mittaan pelin pelaamista ja erityisesti loppukaudesta oli jo enemmän. Tuolloin alkoi vasta tulla edes merkkejä julkisuudessa siitä että Vettelistä haluttiin leipoa uutta tähteä tiimiin. Lopulta kuitenkin nuo tapahtumat jäivät kaiken sen varjoon, että debyyttiä tehnyt tiimi voitti maailmanmestaruuden.

Pitää tarvittaessa katsoa koko kausi uudelleen ja löytää esimerkit, että missä kisassa oli tällaista suhmurointia. Loppukauden kisoissa oli enemmän kuitenkin kuin alkukauden kisoissa. Kuluneella kaudella taas alun kisoissa ei ollut mitään erityisempää kunnes tämän kauden Barcelonassa oli taas merkkejä suosimisesta. Silloin käytännössä oli jo selvää, että enemmin tai myöhemmin homma ei pelaa ja Turkissa sitten tuli osuma ja siitä eteenpäin alkoi vasta paljastua enemmän asioita.

Hamilton-syndrooma voi tulla periaatteessa kenelle vain vaikka nuorilla kuskeilla se keltainen neste nousee periaatteessa nopeammin päähän. Etenkin jos pääsee saman tien hopealautaselle ja nappaa mestaruuden. Hamiltonin tapauksessa tietysti erittäin täpärälle homma meni kummassakin tilanteessa. Vettelin tapauksessa en niinkään näe sitä, että miehellä välttämättä itselleen nousisi menestys hattuun, mutta tuotteistus ja hehkutus muilta puolilta luovat sellaista kuvaa että näin voi käydä. Päätöskisassa Webberin ajo kyllä oli varsin mukiinmenevää.

Tietysti Webber olisi voinut taistella enemmän ja yrittää ohittaa, mutta Abu Dhabi kun ei ole mikään ohitusten ennätystehdas niin ei siellä helposti ohi pääse. Kriteerin ollessa vain kärkikuskien tai vain voitto kelpaa-asenteella niin siinä tapauksessa Webberin ajo oli surkeaa. Muussa tapauksessa aina siihen osumaan asti joka sekoitti pasmat joko kuskilta tai tiimiltä niin ajo oli mukiinmenevää mestaruuden kannalta ja varikkokäynneillä olisi voinut ajaa pitemmän vedon renkailla ja yrittää kasvattaa tarpeellista eroa tarpeeksi. Itse veikkaan tiimin menneen sekaisin mutta sana on vapaa.:) Sotkihan Ferrarikin Alonson mestaruushaaveet myöskin taktiikkavirheeseen. Kumpikin maksoi mestaruutensa liian aikaisella varikkokäynnillä ja Webberin tapauksessa sittemmin liian varovaisella asenteella. PS. En ole homeopatia-alalla.:D
 

Otto Hokkanen

Well-known member
Liittynyt
28.12.1998
Viestit
8542
Sijainti
Tampere
Karun Chandhok jahtaa enää varakuskin paikkaa. Tavoitteena on löytää tiimi pidemmälle aikavälille kuin vain kaudeksi 2011.

"What I do in 2012 and 2013 is important. If that means taking a back seat, as reserve driver next year, then so be it - a bit like what Paul di Resta did in 2010. As long as it is somewhere further up the grid, then that is the best option."

Yhtenä vaihtoehtonaan Chandhok näkee Team Lotuksen. Tony Fernandes on intialaisen näkemyksen mukaan halukas tuomaan aasialaisia fykkösiin. Mahdollisuuksia parantaa sekin, että AirAsia lentää nykyisin myös Intiaan.

Team Lotus on aikaisemmin kertonut ottavansa varakuljettajansa AirAsian GP2-tallista. Näille kuljettajille on luvassa myös ajoja perjantain F1-harjoituksissa.

Karthikeyanin paluun Karun ei näe vaikuttavan mahdollisuuksiinsa mitenkään, sillä Narainin rahoitus tulee pitkäaikaisilta tukijoilta ja hän otti paikan, joka ei Chandhokia kiinnistanut.

http://www.autosport.com/news/report.php/id/88833
 
Viimeksi muokattu:

Otto Hokkanen

Well-known member
Liittynyt
28.12.1998
Viestit
8542
Sijainti
Tampere
Turun Sanomat tietää Kollesia paremmin kenen kanssa Force India neuvottelee. Karthikeyanin tallikaveriksi on kuulemma neljä vaihtoehtoa, mutta näihin eivät lukeudu tallipäällikön mainitsemat Yamamoto ja Klien.

Lehden mukaan ehdolla ovat muuallakin huhuttujen Davide Valsecchin ja Vitantonio Liuzzin lisäksi Lotuksen viime vuoden testaaja Fairuz Fauzy ja Luis Vasconcelosin mielikuvitusystävä "Rodolfo Gomez".

http://www.ts.fi/f1/uutiset/186885.html
 

ZSpeed

Member
Liittynyt
4.1.2011
Viestit
24
Yhtenä vaihtoehtonaan Chandhok näkee Team Lotuksen. Tony Fernandes on intialaisen näkemyksen mukaan halukas tuomaan aasialaisia fykkösiin. Mahdollisuuksia parantaa sekin, että AirAsia lentää nykyisin myös Intiaan.
Kannattaa muistaa, ettei Lotus ole vielä vahvistanut kumpaakaan kuljettajaansa. Mut vähän epäilen että Trullia tai Heikkiä vaihdettaisiin. Talli on kuitenkin pyrkinyt profiloitumaan sympaattisena fanien tiiminä, ja se olisi aika v-mäinen temppu tässä vaiheessa.

Toisaalta Trullin kohdalla omat tuntemukset, että eiköhän se ole jo nähnyt. Ihan hyvä kuski joo, muttei haittaisi vaikka seuraavaa laitettaisiin kehiin. Vähän niinkuin Heidfeld.
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Kannattaa muistaa, ettei Lotus ole vielä vahvistanut kumpaakaan kuljettajaansa.
Talli kuitenkin ilmoitti FIA:lle kuljettajikseen Trullin ja Kovalaisen, mikä on käytännössä sama asia.
Toisaalta Trullin kohdalla omat tuntemukset, että eiköhän se ole jo nähnyt. Ihan hyvä kuski joo, muttei haittaisi vaikka seuraavaa laitettaisiin kehiin. Vähän niinkuin Heidfeld.
Trulli on jostain syystä Gascoynen lempikuski, joten saanee ajaa niin kauan kuin haluaa. Ja kokemattomalle tallille kokenut kuski onkin tärkeä voimavara.
 

Bobakki

@f1hog
Liittynyt
29.6.2000
Viestit
19758
Sijainti
En oo mistään kotosin
Trulli on jostain syystä Gascoynen lempikuski, joten saanee ajaa niin kauan kuin haluaa. Ja kokemattomalle tallille kokenut kuski onkin tärkeä voimavara.
Mä nyt sen verran jatkan harhapoluilla, että Gascoyne on sanonut kokevansa Trullin tuntuman autoon hyväksi työkaluksi omassa työssään. Trullilla on väitetty olevan hyvinkin tarkka tuntuma autoon ja myös kyky tunnistaa ja eritellä havaitsemiaan ongelmia, mikä tietty on insinöörin mieleen. Ja varmaan henkilökemioillakin on asiassa osuutensa. Inssien suosikkikuskit ovat joskus yllättäviäkin, tyyliin Newey ja Damon Hill.
 
Viimeksi muokattu:

Wit?

******
Liittynyt
17.12.2003
Viestit
2499
- Red Bull Junior Team ilmoitti taannoin Vergnen, Sainzin ja Kvjatin jatkavan, mutta (myöhemmin STR:n 3. kuskiksi vahvistetun) Ricciardon kanssa kuvioiden kerrottiin olevan vielä auki
- Ricciardon on oletettu ajavan FR3.5-luokassa, mutta Carlin (joka ajattaa Vergneä) on sanonut, ettei Daniel aja heidän autoaan
- RBJT:n viime kauden kumppanin, Tech 1:n paikat on jo täytetty

Ricciardo näyttäisi siis olevan jäämässä ilman kisoja.
Autosportille Colesnic kertoi, että kuljettaja voi olla yllätys, sillä "ehkä joillain kuljettajilla, joilla on sopimus, ei ole paikkaa". Tämän on mediassa oletettu tarkoittavan Vitantonio Liuzzia, joka on sopimuksestaan huolimatta jäämässä (moneen kertaan kiistettyjen) huhujen mukaan ulos Force Indian kuljettajakokoonpanosta.
1 + 1 = Red Bull ostaa Ricciardolle HRT-paikan?
 
Ylös