Kysmyksiä, kysymyksiä

Finn75

Well-known member
Sijainti
Jyväskylä
Eli miten tää homma niinku toimii? Joku on ilmeisesti hostina.. Voiko tälle pelille olla oma servo, joka vaan hostaa? Jos voi, niin voisin sellaisen hommata käyttöömme. Servo on kiinni runkoverkosssa.

Se vois olla sielä aina päällä ja pelaajat kokoontuu millon haluaa... (jos kyseinen ratkaisu toimii)

Lagaako pelit koskaan? Montako pelaajaa voi olla teoreettisesti ja käytännössä? Onko ajo kokemus verrattavissa mitenkään UBI Softin monaco racing retro osioon? Onko Nykyformuloita simuloivalle vastaavaa moninpeliä missään pelissä? Mitä kaikkea tarvitaan että homma toimii superisti? Servo siis ainakin löytyy jos onnistuu/on tarvis.

Saako peliin tehtyä omia autoja? Texturit + malli..

???

*wruuum*

Well-known member
Hyviä kysymyksiähän sieltä Finn75 jo tulikin, mutta muutama tärkein vielä painotettuna. Eli...

1)Mistä saan GPL pelin ja mitkä ovat kustannukset siihen? (en ole koskaan kuullutkaan :( ) Eli kaupasta vai netistä ja mitä päivityksiä ravitaan?

2)Kuinka pääsen sitten mukaan pelaamaan teidän kanssanne?

Kiitos! :)

abc

DNF
Finn75:
Eli miten tää homma niinku toimii? Joku on ilmeisesti hostina.. Voiko tälle pelille olla oma servo, joka vaan hostaa? Jos voi, niin voisin sellaisen hommata käyttöömme. Servo on kiinni runkoverkosssa.

Se vois olla sielä aina päällä ja pelaajat kokoontuu millon haluaa... (jos kyseinen ratkaisu toimii)
Joo joku hostii. Paras tilanne on tietysti se, että hosti ei aja (dedicated host)

Lagaako pelit koskaan? Montako pelaajaa voi olla teoreettisesti ja käytännössä?
Lagaa, jos yhteydet takkuaa. Yleensä ottaen hyvin toimii. 20 pelaajaa on GPL:n maksimi. Käytännön rajat riippuu hostin yhteydestä (256/256 ADSL riittää muistaakseni just ja just täyden servun pyörittämiseen)

Onko ajo kokemus verrattavissa mitenkään UBI Softin monaco racing retro osioon? Onko Nykyformuloita simuloivalle vastaavaa moninpeliä missään pelissä? Mitä kaikkea tarvitaan että homma toimii superisti? Servo siis ainakin löytyy jos onnistuu/on tarvis.

Saako peliin tehtyä omia autoja? Texturit + malli..

???
GPL poikkeaa aika paljon UBI Softin formulasimuista. EA:n F1-sarjassa on kohtuullinen moninpeli, mutta käytännössä tietääkseni paljon huonompi kuin GPL:ssä.

Omia autoja ei voi tehdä muuten kuin grafiikan osalta. GPLEA:n uusimmat autot on sen verran hienoja, että ei taida uudet pelit olla juuri hienompia: http://gplea.racesimcentral.com/

abc

DNF
*wruuum*:
1)Mistä saan GPL pelin ja mitkä ovat kustannukset siihen? (en ole koskaan kuullutkaan :( ) Eli kaupasta vai netistä ja mitä päivityksiä ravitaan?
Jostain hyvinvarustelluista pelikaupoista löytyy. Papyn sivuilta löytyy tarvittavat patchit (GPL 1.2 Patch, GPL Disconnect fix, nopeilla koneilla GPL CPU Speed Fix, sekä näytönohjaimesta riippuen esim. GPL Direct3D Rasterizer)

2)Kuinka pääsen sitten mukaan pelaamaan teidän kanssanne?

Kiitos! :)
2.divariin voi tulla ajaan kokemattomampikin. Joko ircciin quakenetin #forumgpl -kanavalle tai sitten täällä forumilla ilmoittelee

Dj Ankka

Ruma kuin rusina
Sijainti
Vantaa
Itse ostin omani dosesta, ja "uusintapainos" sisältää myös patchin, joka kylläkin pitää asentaa manuaalisesti. Pelin hinta oli muistaakseni 13€. Itse en ole vielä saanut toimimaan moninpeliä, mutta yritys jatkuu, kunhan taas jaksaa tapella uudelleen. Piti koko kone asentaa uudelleen kun sain uuden näytönohjaimen, joten peli ei ole edes vielä sisällä. Itse olen saanut pelin myös toimimaan mainiosti windows XP + geforce2 yhdistelmällä.

*wruuum*

Well-known member
Muutaman kuukauden etsimisen jälkeen GPL on löytynyt ja nyt pitäisi päästä pelaamaan tätä ihanaa peliä, sormet jo syyhyävät.

Pahoittelen muuten jos en huomannut/löytänyt tästä aiheesta jo otsikkoa, toivottavasti minut sinne neuvotaan jos näin kävi, mutta nyt tärkeä kysymys.

Mitä ohjainta GPL:ssä kannattaa käyttää?

Näppis on heti pois suljettu, luonnollisesti, mutta entä ilotikku eli joystick? Itselläni on Gravisin perus tikku ja olen sillä autopelejä pelaillut. Olen kuullut että joystick ei päihittäisi ratti ja poljin yhdistelmää GPL:ssä. Minua ei nyt haittaa jokin pieni ero, mutta onko GPL mahdoton pelata joystickilla?

Pitääkö tässä ostaa jokin halpis ratti poljin viritelmä ennen kuin GPL:stä saa ilon irti?

Jape

Well-known member
Suosittelen ehdottomasti hommaamaan ratin ja vielä mieluummin force-tuella olevan.

Esim. Microsoft Force Feedback -ratti ja polkimet ovat erinomainen lisämauste peliin, eikä hintakaan ole kovin paha laadukkaaksi ratiksi.

mclaren

Susi jo syntyessään
Sijainti
Bouvet'n saari
Jos FF-rattien hinnat tuntuvat liian korkeilta, kyllä sitä ilmankin toimeen tulee. Nykyinen MS:n rattini on selvästi laadukkain ratti, joka minulla on ollut.

Eli MS:n valmistetta suosittelen minäkin.

<small>[ 13-02-2003, 19:29: Message edited by: mclaren ]</small>

*wruuum*

Well-known member
Suuret kiitokset loistavista vinkeistä, noita juuri hain. Paljon on tullut muualtakin kehuja Microsoftin Sidewinderistä, eiköhän tässä siis jo alkuun päästä.

Kun ratti ja polkimet on kytketty niin pitää tulla hakemaan Foorumin GPL liigaan kisa fiilistä, tosin ensin taidan harjoitella pari viikkoa, ettei ihan seinille mene :eek: wink

<small>[ 13-02-2003, 20:20: Message edited by: *wruuum* ]</small>

E. Tuhero

Well-known member
Sijainti
Tampere
Kyllä joystikillakin pelaa, riippuen tietty hieman tikusta. Ite ajoin vuoden verran jollakin perus graviksella ja hyvin meni(-rank) ja hauskaa oli. Toki ratti ja polkimet on "aidompi" mutta peli on kuitenki sama on sitten ratti tai polkimet.

Periaatteessa joystick on hitaampi kuin ratti, koska et pysty painamaan kaasua ja jarrua samaan aikaan.
Jos haluut ostaa ratin ni osta, mutta kyllä gpllää pystyy sopivalla* tikullakin ajamaan.

*pieni liikerata, tukeva rakenne, tarkka.

timoj

Member
Jäi sitten toi kyalamin 2 divarin kisa ajamatta kun en kerenny enää viikolla perehtyy tähän bw-patchi ongelmaan joka ilmeni maanantain harjotuksissa, jos joku jaksais vielä antaa siihen jotain vinkkiä.
Eli olen sen ajanut ohjeen mukaan gpl kansioon ja laittanut 1:stä ja enteriä
painamalla more cars patchin päälle.
ja siitä huolimatta core.ini.ssä on vain lukuja 3,84,3ja 100 vaikka joku maanantaina sanoi että siellä pitää olla ainakin 4 ja 116
eli missä vika??? ps. saa vääntää rautalangasta, en ole nimittäin niin perillä näistä tietokoneista!!!

Wilpuri

Senile Member
Sijainti
hki
timoj:
Jäi sitten toi kyalamin 2 divarin kisa ajamatta kun en kerenny enää viikolla perehtyy tähän bw-patchi ongelmaan joka ilmeni maanantain harjotuksissa, jos joku jaksais vielä antaa siihen jotain vinkkiä.
Harmin paikka, että tuon vuoksi jäi väliin :(. Koitahan mennä, mikäli mahdollista, irkkiin quakenetin puolelle kanavalle #forumgl . Siellä hengailee jannuja, varmaankin myös sarjan ns. järjestelypuolelta olevia. Heillä on varmaankin selvillä, että mitä lukemia tulee laittaa. Itse en ole enää jyvällä tämän hetken tilanteesta asetusten suhteen.

Kyllähän nuo hommat pitää selvittää aloitteleville, jotta miehet pääsevät viivalle..

Jape

Well-known member
timoj:
Eli olen sen ajanut ohjeen mukaan gpl kansioon ja laittanut 1:stä ja enteriä
painamalla more cars patchin päälle.
ja siitä huolimatta core.ini.ssä on vain lukuja 3,84,3ja 100 vaikka joku maanantaina sanoi että siellä pitää olla ainakin 4 ja 116
eli missä vika??? ps. saa vääntää rautalangasta, en ole nimittäin niin perillä näistä tietokoneista!!!
Mulla ei oo rautalankaa kyllä just nyt tässä, mutta koitan ihan vain kirjoittamalla...

Eli sinun täytyy muuttaa nuo arvot sieltä core.ini:ssä allaolevaan muotoon ihan manuaalisesti sormea oikean näppäimen päällä käyttämällä
wink ;

Communications ]
net_lan_client_send_every==4 ; Client packet freq on LAN
net_lan_client_send_size=84 ; Client packet size on LAN
net_lan_server_send_every=4 ; Server packet freq on LAN
net_lan_server_send_size=116 ; Server packet size on LAN
net_mdm_client_send_every=4 ; Client packet freq on dialup
net_mdm_client_send_size=84 ; Client packet size on dialup
net_mdm_server_send_every=4 ; Server packet freq on dialup
net_mdm_server_send_size=116 ; Server packet size on dialup

...ja lopuksihan tietenkin muistat painaa -> Tiedosto -> Tallenna.

<small>[ 14-02-2003, 17:36: Message edited by: Jape ]</small>

timoj

Member
Terve taas! eli tää teijän kisoihin pääseminen on edelleen ongelmana??? niinku edellä on ilmenny bw-patchi on asennettu ja
nyt myös core.ini muutettu teidän ohjeiden
mukaan mutta en vieläkään esim. maanantaina
päässy epun hostaamaan reeni kisaan??
Olenko ymmärtänyt oikein että jos kisaan
joinatessa advanced välilehdellä kohdassa
gpl bw settings kohdassa lukee: use core.ini.settings käyttää hostaaja bw-patchia? jos näin on niin olen kyllä päässyt
vrocissa semmoiseen kisaan mukaan mutta en
forumGPL:n kisoihin. Eli onko ideoita??

Eppu1

Well-known member
Sijainti
Tre
http://www.f1-forum.net/ubb/ultimatebb.php?ubb=get_topic;f=17;t=000147

tuossa nuo Kenin ohjeet, tuota täydellisemmin sitä ei voi oikeastaan selittää. Voin sendiä core.inistäni koko communications-osion jos tulet kanavalle, ja sitten voidaan yrittää pääsetkö servulle.

Jos yleisille VROC-servuille pääset, ongelmana on todennäköisesti juuri tuo bwpäts.

edit: tai sitten sendit mulle sun core.inis ja käyn sen läpitte.. #forumgpl:llä nää jutut selviää.. :)

<small>[ 26-02-2003, 14:11: Message edited by: Eppu ]</small>