Kysymyksiä Ahvenistolta

ettelbruck

Well-known member
Liittynyt
30.7.2000
Viestit
11226
Sijainti
Vantaa/Riihimäki/Ettelbruck
Kukas osais vastata pariin kyssäriin:

Minkä takia lähtölistassa ei ollut eritelty historic-autojen luokkia. Itse autoissakin oli tosi harvassa mitään merkintää, sopis mun mielestä kaikille hyvin siihen takasivulasiin nimen oheen ?


Entä miksi F3:ssa ei oo näkyvissä mikä moottori siellä on ? Listassa yhdellä luki Opel ja toisella Mugen mutta muut eivät asiaa maininneet. Millä koneilla ylipäänsä Suomessa tällä hetkellä ajetaan?

Muuten Apparalla näyttikin varsin hyvältä. Historic ja Minit tarjosivat enemmän ohituksia ja kamppailuja kuin poisheivatut Fordit tai SS:t. F3 sunnuntaina näytti kyllä lähinnä jäärata-ajolta ilman liukuesteitä... "Onneksi" sentään useimmat poistumiset suoritettiin yleisön silmien alla kun Koivisto pihtasi kaikki ohituksensa suolenkille...
 

kik

Well-known member
Liittynyt
15.2.2000
Viestit
530
Sijainti
Peraehikiae
Ei se Koivisto pihtaillut niitä ohituksia, vaan pääsuoran jälkeisessä mutkassa oli keltaiset oikeastaan koko ajan... Lieneeköhän AKK:lta tulossa sanktioita Koivistolle ja mahdollisesti Suvannolle (vai kuka se oli) kun törmäsivät toisessa kisassa molemmat liputettuun esteeseen. Ainakin ennen moisesta on tullut sanktioita jossain vaiheessa kautta.

kik
 

Führer

Well-known member
Liittynyt
10.8.2000
Viestit
260
Eihän se Salmelaisen auto siitä mihinkään tietenkään lähdön aikana hävinnyt, mutta eikös se keltaisten heiluttaminen loppunut muutaman kierroksen jälkeen? Meinaa et olikohan siinä silloin keltaisia kun Koivisto siihen rysäytti.

[ 21-05-2001: Message edited by: Führer ]
 

kik

Well-known member
Liittynyt
15.2.2000
Viestit
530
Sijainti
Peraehikiae
Vaikka liput on hävinneet, ei keltaisen lipun vaikutus vielä poistu, vai olenko oikeassa? Lippuja heilutetaan muutama kierros, jonka jälkeen oletetaan, että kaikki ovat vaaratekijän havainneet. Tämän jälkeen ohittaminen on alueella sallittu(?), suurta varovaisuutta noudattaen tietysti. Olen vaan aikoinaan lukenut tapuksista, kun on otettu lisenssi talteen määräajaksi, syynä: liputettuun esteeseen törmääminen ja yleensä lisenssi on lähtenyt ehdoitta. Este oli liputettu, vaikka lippuja ei enää siinä vaiheessa ollut ilmassa. Jos olen väärässä, korjatkaa.

kik
 

Jani Joensuu

Well-known member
Liittynyt
15.5.2001
Viestit
179
Sijainti
Tampere
Sääntökirjasta: "Ellei estettä saada pois radalta, katsotaan tilanteen muuttuneen pysyväksi ja liputus lopetetaan."

Sen parempia ohjeita ei anneta mitä lipunpoiston jälkeen tapahtuu. Eli periaatteessa ajetaan kilpaa siinäkin kohdassa, mutta ei itselle kyllä heti tulis mieleen mennä häslään jotain siinä paikassa :)
 

Zep

Well-known member
Liittynyt
13.12.2000
Viestit
4105
Sijainti
Veteli
Ennenhän oli VM:ssä AKK:n palsta, jossa tiedoitettiin rangaistuksista. Sellainen muistikuva on, että kilpailukiellon yleisin syy oli "törmäys liputettuun esteeseen"...
 

ettelbruck

Well-known member
Liittynyt
30.7.2000
Viestit
11226
Sijainti
Vantaa/Riihimäki/Ettelbruck
Originally posted by ettelbruck:
<STRONG>
Entä miksi F3:ssa ei oo näkyvissä mikä moottori siellä on ? Listassa yhdellä luki Opel ja toisella Mugen mutta muut eivät asiaa maininneet. Millä koneilla ylipäänsä Suomessa tällä hetkellä ajetaan?

</STRONG>
Nostanpa uudelleen vanhan kysymykseni esille.

hewland, kik ynnä muut - kai joku voi kertoo
 

kik

Well-known member
Liittynyt
15.2.2000
Viestit
530
Sijainti
Peraehikiae
Tää voi nyt mennä väärin mutta oliskohan suurin piirtein näin:

Honda Mugen 6 kpl
VW -Spiess 5 kpl
Opel -Spiess 3 kpl
Mitsubishi HKS 1 kpl
Toyota TOM's 1 kpl

Muutamia en tiedä.

kik
 

SpeedKing

Well-known member
Liittynyt
7.1.2001
Viestit
119
Mielenkiintoista sinällään: F3-säännöt sanovat, että F3:sta PITÄÄ ilmoittaa sekä runko, että moottori. Miksiköhän sitä tingitään SM-sarjassa?
 
Ylös