Lähdössä GP-kisaan

RaceAce

Member
Löysin jokin aika sitten teidän hienon foorumin. Hyvää keskustelua! Tulen seuraamaan aktiivisesti ja kommentoinkin aina välillä.
Nyt siis aiheeseen. Olen lähdössä kaverin kanssa ensimmäistä kertaa katsomaan Grand Prix kisaa Nurburgringille parin viikon päästä. Kumpikaan meistä ei ole ennen ollut formuloita kattomassa joten kaikki neuvot ja vinkit olisivat kaivattuja. Miten esimerkisi voi saada kuljettajien nimikirjoituksia? Kun ei ole sellaisia kaulaan ripustettavia varikkopasseja, ei pitlanelle pääse missään vaiheessa kävelemään? Istuinpaikkamme on Grandstand T4-katsomossa, ensimmäisessä mutkassa. Meillä on liput aika-ajoihin ja kisaan.

Vesku

Maatalousneuvos
Varikolla saattaa olla hieman hankalaa saada nimmareita? Jossainhan ne kuskit ovat majoittuneena? Parhaissa hotelleissa tietenkin! Jos semmoisen aulaan tai ulko-ovelle pääsisit esim. to- tai pe-iltoina??

Ketä meinaat kannustaa?? 6 metsin teleskooppivapa ja Suomen lippu mukaan? Multa alkais joutaa...!!:rolleyes: No, ei sitä vielä tiedä, jos syksypuolella lähtisi...

RaceAce

Member
Kai me Kimiä kannustetaan, vaikka tiedetään ettei suomen lippua korkealla pitämällä mäkki kulje yhtään kovempaa. Mercedes-lippukin löytyy, mutta sitä ei taida kehdata enää liehuttaa. Tärkeintä olisi, että edes joku pystyisi päihittämään Schumin. Enkä tarkoita Ruubenia vaan vaikka Buttonia tai Montoyaa. Siihen ei taida olla muilla mahdollisuuksia kuin nappulalla, ellei Williams ja Renault saa pakettia toimimaan paremmin. BARkin tarvitsee paalun ja epäonnistumisen Ferrarilta kisassa jos mielivät voittaa. Valitettavasti kisa ei varmaan tarjoa kovin suurta jännitystä :eek: , mutta elämyksenä se gp kisa livenä nähtynä on varmasti hintansa arvoinen. Onko täällä joku käynyt katsomassa Euroopan GP:tä nyrrellä?

Viimeksi muokattu:

Bleu

Olivier Bocques Fan Club
Olin siellä 2001 ja paikat oli vähän ennen ensimmäistä mutkaa. Yöpyminen oli ihan vaan teltassa siellä radan leirintäalueilla. Sen jälkeen rataahan on hieman uusittu. Radan oheispalveluihin ei tullut hirveästi tutustuttua, mutta ihan OK valikoimat tiimituotteita. Radan sisällä en tullut ikinä käyneeksi, ja voi olla, että sinne pääsee vain radan sisälle oikeuttavalla katsomopaikalle.

jukkis

Well-known member
Nürrehän on sijainniltaan siitä hauska, että itse asiassa moottoritie kulkee radan alitse siitä kohdasta, missä rata on kapeimmillaan. Muutama katsomo on tosiaan sisällä, joten ainakin niissä sisälle pääsee. Lisäksi sisälle sijoittuu varikko oheissysteemeineen, parkkipaikka ja mikroauto- tms. rata.

Ihan jees rata, olin tuolla itse 2001. Varaudu punaiseen, Schumacherin kannattajiin ja Ferrari-tuotteisiin. Kaikenlaista perus-oheissettiä on tarjolla fanituotteista vuoden 1997 mallin uudelleenmaalattuihin Williams-autoihin.

Jos asut kauempana, varaudu ruuhkiin ennen ja jälkeen päivän tapahtumia. Oma visiittini sijoittui vielä vanhan päiväohjelman mukaan, mutta kun ennen ensimmäisiä harjoituksia saapui radalle, selvisi kohtuullisessa ajassa perille.

Bobakki

@f1hog
Sijainti
En oo mistään kotosin
RaceAce sanoi:
Löysin jokin aika sitten teidän hienon foorumin. Hyvää keskustelua! Tulen seuraamaan aktiivisesti ja kommentoinkin aina välillä.
Nyt siis aiheeseen. Olen lähdössä kaverin kanssa ensimmäistä kertaa katsomaan Grand Prix kisaa Nurburgringille parin viikon päästä. Kumpikaan meistä ei ole ennen ollut formuloita kattomassa joten kaikki neuvot ja vinkit olisivat kaivattuja. Miten esimerkisi voi saada kuljettajien nimikirjoituksia? Kun ei ole sellaisia kaulaan ripustettavia varikkopasseja, ei pitlanelle pääse missään vaiheessa kävelemään? Istuinpaikkamme on Grandstand T4-katsomossa, ensimmäisessä mutkassa. Meillä on liput aika-ajoihin ja kisaan.
Itse kävin männävuonna siellä, jonkun sortin pakettimatka oli kyseessä, joten ei tarvinnut itse huolehtia liikaa. Taisi olla katsomossa T11 tai jotain nuo meidän paikat, kateltiin jälkikäteen et juuri toi T4 olis äksönin kannalta ollut paras. Huvittavin tapahtuma taisi olla kun kisapäivänä vieressäni istui punaisiin pukeutunut ja Schumi/Ferrarikrääsällä varustautunut teini, josta sitten jonkun vanhemman mieshenkilön kanssa vitsailtiin suomeksi kun ajateltiin, ettei se mitään ymmärrä. Hämmästys oli melkoinen, kun Kimin keskeyttäessä (jäi juurikin meidän eteen muuten) neiti pomppasi ylös ja alkoi huutaa virheettömällä suomenkielellä "Hyvä! Jää siihen! Jee!" ymsymsyms. Mitähän lie tyttö ajatellut kun se vanha setä saattoi hieman ehkä solvatakin siinä aiemmmin (itsehän olin toki koko ajan asiallinen) Kaikkea sitä...:rolleyes:

Ihan jos neuvoja haluat, niin kannattaa opetella sanomaan "Pommes Frites mit Mayo bitte", kojuista kun ei saanut muuta kuin ranskanperunoita majoneesilla ja bratwurstia (yäk). Tai varustautua jollain oikella ruualla jos tökkii. Ainakin viime vuonna oli pääkatsomon edessä lähes joka tiimillä ständit, joihin tuli jossain vaiheessa päivää ihan oikeita vieraita, taisipa jossain olla ihan kuskejakin, yleensä kuitenkin jotain teknisen puolen henkilökuntaa. Männävuotisia autoja sai pällistellä kyllästymiseen asti ainakin. Ilmaisia postereitakin oli jaossa, tosin hävisivät aika varhaisessa vaiheessa päivää. Noiden ständien ja hillittömän ryntäilyn varaan laskisin niitten nimikirjoitusten kanssa. Ja ota mukaan aurinkorasvaa, meikäläinen näytti ihan porsaalta seuraavat pari viikkoa.

Niin ja jos aikaa on ja mahdollisuuksia niin vanhaan Nyrreen kannattaa ehdottomasti käydä tutustumassa. Mamma....

Mihis muuten ajattelitte majoittautua? Pakettimatkan juttuihin kuului, että oltiin Düsseldorfissa, joka olikin eri hieno paikka kun baareja oli vanhassa kaupungissa vaikka kuinka ja pällisteltävääkin riitti. Ainut miinus oli etäisyys rataan, 300 km. Bussi lähti aamulla ennen sianpierua ja krapulaisimmat ei perinteisesti ehtineet kyytiin.... Onneksi saksalainen olut on liian kitkerää allekirjoittaneelle:wink: Noin jälkeenpäin ajatellen radan lähelle jääminen olis ollut parempi kun varsinkin la missasi noita oheisluokkia jotka olis kiinnostaneet.

Viimeksi muokattu:

niina

New member
Mäkin olin viime vuonna Nürburgringillä kattoos F1:siä. Meillä oli kolmen päivän kisaliput ja rata-alueelle tultiin Koblenzista (noin 50 km radalle) ekalla bussilla ja lähdettiin aina viimesellä pois. Tosin noi bussit lähti sieltä iltaisin harmittavan aikaisin, nimittäin lauantaina myöhästyttiin viimesestä bussista kun jäätiin ootteleen Kimiltä nimmaria! :) Nürburgring on kisapaikkana mahtava, tunnelma on korkeella ja f1-henkilöitä tapasin ainaki ite odottamattoman paljon. Meidän katsomo oli T10a, josta pysty kattoon F1-autojen vauhtia ainaki n. 500-700m. Tosin tota katsomoa tuli kirottua myöhemmin sunnuntaina ku mersu pamahti juuri siinä omien silmien edessä. Varikolle voi aina kokeilla päästä ilman minkäänlaisia kortteja, mutta en kyllä uskalla luvata sinne pääsystä mitään...;) Rata-alueella on Dorint-hotelli, jonka portilla kannattaa aina aamuisin jonkin verran pyöriä. Sunnuntaiaamuna Alonso sattui kävelemään hotellin portista juuri sopivasti ja Dennis, Richards ja Haug näkyi myös hotellin pihalla. Itselläni oli aika tuuria, kun hotellista tuli joku mies (kai joku toimittaja) ja tää anto mulle vip-kortin hotelliin! Kaikkea tollastaki voi aina sattua! :) Mercedeksen, BMW:n, Toyotan, Jaguarin ym. osastoilla (pääsee ihan ilmaseksi) kannattaa käydä useammanki kerran, sillä siellä saattaa hyvinki tavata F1-henkilöitä ja ilmaiskamaa on ihan kiitettävästi jaossa.

RaceAce

Member
Kiitos hyvistä neuvoista. Tämä kaveri, jonka kanssa olen menossa katsomaan kisaa asuu parin tunnin ajomatkan päässä radalta. Düsseldorfista itäänpäin..lähin suurempi kaupunki on Lüdenscheid. Majoitun siis hänen kämpille.
T4 on senkin vuoksi hyvä katsomo, että siellä on todennäköisesti hyvin vähän Ferrari-faneja. Se katsomo on Mercedesin omistama ja suuri osa istumapaikoista on tehtaan porukkaa varten. Liput piti myös tilata Mercedesin kautta. Varaus piti tehdä ajoissa ja ei se kovin halpaa ollut. Mutta varmasti sen arvoista. Täytyy tosiaan lähteä ajoissa liikkeelle ettei juututa liikenneruuhkaan.
Olisi kiva saada edes jonkun kuskin nimmari, toivottavasti onnistaa. Otan neuvoistanne vaarin ja teen parhaani.

Viimeksi muokattu: