Liikenteessä ärsyttää

oldez

Well-known member
Siellä olivat kanssa-autoilijat tehneet källit. Itse olin parkkeerannut auton tien reunassa sijaitsevalle parkkipaikalle. Sitten oli mopoautoilija parkkeerannut aika mukavan lähelle taakse. Ei puskuriin kiinni, mutta juuri sillai vittumaisen lähelle, vaikka takana olisi ollut roppakaupalla tilaa, eikä siihen mahdu enää toista autoa. Sitten etumaiseen ruutuun oli ajanut Volvo-kuski suunnilleen poikittain niin että perä oli aivan ruudun vasemmassa reunassa. Ei liian poikittain, mutta juuri sillai vittumaisesti. Autonsakin oli peruuttanut sitten mukavan lähelle etupuskuria. Ei liian lähelle, mutta juuri sillai vittumaisesti, vaikka edessä olisi ollut reilusti tilaa. Siitä ruudusta olisi optimiolosuhteissa päässyt venkslaamalla, mutta kun toisen renkaan alla oli peilijää ja toisen renkaan alla vitunmoinen jääkasa. Autoa kun yritti sijoittaa paremmin niin suti vaan. Minkäänlaista vauhtia ei voinut ottaa kun olivat autonsa sijoittaneet juuri niin optimaalisesti. No vaimo sai kävellä kotiin.

Formulanomi

Seksikäs rumä kääpiö
Sijainti
Toisaalla
Voiskos Zaikku päivittää tähän nykyhetken autoilun kuumimmat ja hilpeimmät trendit?!

Olis kotoisampi olo, kun tässä toikissa olisi jotain asiaakin...

oldez

Well-known member
Olisko Zaikommaisempi tunnelma jos pitän tän vähäksi aikaa lukkoon?

jjv

Arschloch
Isäukon luona muutettiin taloyhtiön parkkipaikka poikittaisparkista kadunvarsipaikoitukseksi ja paikat tietenkin vähentyivät reilusti. Heti lumen tultua maahan ja viivoitusten mentyä peittoon joku päätti pysäköidä lailla vinoparkin ja muut seurasivat esimerkkiä. Hyvinkin sympaattinen tuollainen autoilijoiden sanaton boikotti yhteiskunnan vääryyttä vastaan.

Mangelo

Well-known member
Voiskos Zaikku päivittää tähän nykyhetken autoilun kuumimmat ja hilpeimmät trendit?!

Olis kotoisampi olo, kun tässä toikissa olisi jotain asiaakin...
Taitaa olla ihmisellä asiat keskimäärin aika hyvin, jos sitä ärsyttää se kun joku ryhmittyy väärin, ja oma matkanteko hidastuu noin 2 sekuntia.

oldez

Well-known member
Siellä olivat kanssa-autoilijat tehneet källit. Itse olin parkkeerannut auton tien reunassa sijaitsevalle parkkipaikalle. Sitten oli mopoautoilija parkkeerannut aika mukavan lähelle taakse. Ei puskuriin kiinni, mutta juuri sillai vittumaisen lähelle, vaikka takana olisi ollut roppakaupalla tilaa, eikä siihen mahdu enää toista autoa. Sitten etumaiseen ruutuun oli ajanut Volvo-kuski suunnilleen poikittain niin että perä oli aivan ruudun vasemmassa reunassa. Ei liian poikittain, mutta juuri sillai vittumaisesti. Autonsakin oli peruuttanut sitten mukavan lähelle etupuskuria. Ei liian lähelle, mutta juuri sillai vittumaisesti, vaikka edessä olisi ollut reilusti tilaa. Siitä ruudusta olisi optimiolosuhteissa päässyt venkslaamalla, mutta kun toisen renkaan alla oli peilijää ja toisen renkaan alla vitunmoinen jääkasa. Autoa kun yritti sijoittaa paremmin niin suti vaan. Minkäänlaista vauhtia ei voinut ottaa kun olivat autonsa sijoittaneet juuri niin optimaalisesti. No vaimo sai kävellä kotiin.
Aamulla taakse oli ilmestynyt bemari puskuriin kiinni, mutta edessä ollut volvo oli lähtenyt pois, joten sai auton liikkeelle. Ajoin varmuuden vuoksi tien toiselle puolelle sulaneelle parkkipaikalle ettei joku ääliö ehdi taas pussittaa. Oli taas sama mopoauto ajanut aivan jonkun puskuriin kiinni toisaalla.

Knoukka

Well-known member
Ei ärsytä vaan ilostuttaa kun Auroran kevyen liikenteen sillan rakennustyömaa etenee päivä päivältä. Tulee tarpeeseen. On meinaan erittäin vittumainen ja vaarallinen risteys tämä tulevan sillan paikka.

Törni

Well-known member
Tieto siitä, että vain puolet suomalaisista ei säädä ajotapaansa kelin mukaan.

Omaa ajotapaani säätelee vallitseva olosuhde enemmän kuin mikään muu. Siis kyllä, enemmän kuin liikennemerkit.

On aivan käsittämätöntä jos puolet suomalaisista on niin vitun tolloja, että ne siis ajaa moottoritiellä nopeusrajoituksen mukaista sataa vaikka tiellä olisi puoli metriä lunta :eek:

Mistä helvetistä näitä idiootteja oikein tulee?

Mangelo

Well-known member
Ärsytti päin persettä pysäköidyt autot parkkipaikalla, joten ajoin ahtaaseen väliin ja ryömin takaovesta ulos.

Takaisin tullessa olivat autot sivuilta poistuneet, mutta peili väännetty parikyt senttiä viivan yli olleen mersun puolelta, jonka kuski oli joutunut menemään sisään toiselta puolelta :eek:

jjv

Arschloch
Tampereen läntisellä kehätiellä muutamat ruuhkiin kyllästyneet autoilijat ovat kuitenkin käyttäytyneet vaarallisesti, sillä he ovat ajaneet Kolmenkulman luona Nokialla vastaantulijoiden kaistaa.
AL

Minäminäminäminäminäminä MINÄ ENSIN!!!

Sue_me

Well-known member
AL

Minäminäminäminäminäminä MINÄ ENSIN!!!
Voihan se tietysti hieman kypsytellä istua koko ilta autossa paikoillaan.

Mutta itse en uskaltaisi lähteä motarille vastapalloa ajamaan. Varsinkaan tuossa kelissä.

Il Tempo Gigante

Darth Father
Sijainti
Gamla Pedersöre huvudsocken
Haa

Yksi Pata-Iisakki kääntyi tänään sivutieltä kolmion takaa eteen Hiacella kera peräkärryn. Jouduin jarruttamaan noin kahdeksastakympistä kuuteenkympiin. Ajoi kolmisen kilometriä ja kääntyi sivutielle. Ilman vilkkua. Kusipää.

PeePee

Team 107
Sijainti
Kiertoradalla
Olinpas huono forumisti, kun nyt vasta tajusin aiemman ketjun hävinneen arkistoon. Tässä kuitenkin tämän päivän purkaus:

Nyt on kyllä pakko avautua liikennekäyttäytymisestä, jota joudun päivittäin todistamaan työmatkalla kaksikin kertaa.

Kyseessä on tuo Hämeenlinnanväylän tietyöalue Keimolan kohdalla, missä louhitaan uutta junarataa ja asemaa siihen sivuun. Alueella on kohdasta riippuen joko 50 tai 60 km/h – rajoitus.

Kuitenkin, joka aamu kun ajelen Helsinkiä kohti, tapahtuu sama ilmiö. Kun moottoritiellä yleensä vietän suurimman osan ajasta oikealla kaistalla (vauhtia noin 125 km / h) muita ohittaen. Klaukkalan kohdalla rajoitus tippuu sataseen, ja ite tiputtelen cruisen sinne 105-106 km/h. Tässä vaiheessa osa juuri ohittamastani jatkaa sitten samalla 115 km/h vauhdilla kuin aiemmin 120 km/h-alueella. Ja tämäkö sitten riittäisi?

Kun sitten rajoitus tippuu ensin 80 km/h:een ja sitten lopulta 50 km/h:een, tapahtuu lisää. Kun itse tiputan vauhdin 55 km/h tienoille, alkaa autoa lappamaan ohi niin maan p*rkeleesti. Vauhtia näillä sankareilla on varmaan ainakin se 70-80 km/h. Ja nämä siis niitä samoja autoilijoita, jotka ajoivat 120-alueella alinopeutta. Tietyöalueella on sitten kaksi shikaania, joissa vauhti tippuu kaikilla yllättäen 30-40 km/h asti. Itse ajelen ne edelleen sitä 50 km/h läpi, ja saavutan äsken 30 km/h kovempaa ajaneet. Kun mutkista on selvitty, näiden autoilijoiden vauhti kiihtyy taas sinne 70 km/h hujakoille ja painuvat horisonttiin. Kun lopulta alkaa sitten 80-alue, ei vauhti taas nousekaan lain, vaan kohta itse ajaessani semmoista pientä 5 km/h ylinopeutta saavutan ja ohitan nämä autot.

Sama toistuu sitten toiseen suuntaan iltapäivällä ajaessa.

Ihmettelen, mikä näitä autoilijoita oikeasti vaivaa? Puuttuuko täysin ymmärrys nopeusrajoitusten merkityksestä, tietyöalueella kuitenkin jatkuvasti työmiehiä töissä. Enemmän kuin kerran on hermot mennyt ja kovasti sitä on toivonut, että poliisilla olisi varaa pitää kamera-autoa jossain kohti tuota tienpätkää. Siinä lähtisi monelta sankarilta kortti pois ja valtion kassaan kilisisi tuloja. Ja voisi olla sitten varaa palkata poliisejakin.

*huoh*

Formulanomi

Seksikäs rumä kääpiö
Sijainti
Toisaalla
Olinpas huono forumisti, kun nyt vasta tajusin aiemman ketjun hävinneen arkistoon. Tässä kuitenkin tämän päivän purkaus:

Nyt on kyllä pakko avautua liikennekäyttäytymisestä, jota joudun päivittäin todistamaan työmatkalla kaksikin kertaa.

Kyseessä on tuo Hämeenlinnanväylän tietyöalue Keimolan kohdalla, missä louhitaan uutta junarataa ja asemaa siihen sivuun. Alueella on kohdasta riippuen joko 50 tai 60 km/h – rajoitus.

Kuitenkin, joka aamu kun ajelen Helsinkiä kohti, tapahtuu sama ilmiö. Kun moottoritiellä yleensä vietän suurimman osan ajasta oikealla kaistalla (vauhtia noin 125 km / h) muita ohittaen. Klaukkalan kohdalla rajoitus tippuu sataseen, ja ite tiputtelen cruisen sinne 105-106 km/h. Tässä vaiheessa osa juuri ohittamastani jatkaa sitten samalla 115 km/h vauhdilla kuin aiemmin 120 km/h-alueella. Ja tämäkö sitten riittäisi?

Kun sitten rajoitus tippuu ensin 80 km/h:een ja sitten lopulta 50 km/h:een, tapahtuu lisää. Kun itse tiputan vauhdin 55 km/h tienoille, alkaa autoa lappamaan ohi niin maan p*rkeleesti. Vauhtia näillä sankareilla on varmaan ainakin se 70-80 km/h. Ja nämä siis niitä samoja autoilijoita, jotka ajoivat 120-alueella alinopeutta. Tietyöalueella on sitten kaksi shikaania, joissa vauhti tippuu kaikilla yllättäen 30-40 km/h asti. Itse ajelen ne edelleen sitä 50 km/h läpi, ja saavutan äsken 30 km/h kovempaa ajaneet. Kun mutkista on selvitty, näiden autoilijoiden vauhti kiihtyy taas sinne 70 km/h hujakoille ja painuvat horisonttiin. Kun lopulta alkaa sitten 80-alue, ei vauhti taas nousekaan lain, vaan kohta itse ajaessani semmoista pientä 5 km/h ylinopeutta saavutan ja ohitan nämä autot.

Ihmettelen, mikä näitä autoilijoita oikeasti vaivaa? Puuttuuko täysin ymmärrys nopeusrajoitusten merkityksestä, tietyöalueella kuitenkin jatkuvasti työmiehiä töissä. Enemmän kuin kerran on hermot mennyt ja kovasti sitä on toivonut, että poliisilla olisi varaa pitää kamera-autoa jossain kohti tuota tienpätkää. Siinä lähtisi monelta sankarilta kortti pois ja valtion kassaan kilisisi tuloja. Ja voisi olla sitten varaa palkata poliisejakin.

*huoh*
Olen kiinnittänyt samaan ilmiöön samalla tieosuudella (näin duuniaikoihin) yleensä sunnuntaina/maanantaina palaan. Vituttaa, kun eivät noudata nopeusrajoituksia ja sitten pahimmillaan menevät ne tsikaanit reippaasti alle rajoitusten. Ja sama se on Hämikseen päin ajattaessa.

Andy

Jalkarannan Yannickdalmas
Sijainti
Ypäjä
Lahdenväylällä oli samanlaiset rajoitukset tuossa joku aika sitten, joku siltatyö oli. Siinä ei siis ollut tilapäisajokaistoja, vaan rajoitus vain siltatietyömiehiä varten. Otin tavaksi, kun kahdeksaakymppiä tietyön ohittava siirtyy viereiselle kaistalle jotta ohittaa mut, niin heti 120-merkin kohdalla kiihdyttää kolmosella nopeasti takaisin normaalinopeuteen. Siinähän sitten urpo tietyökaahari sitten ihmettelee vasemmalla kaistalla kun ei pääsekään ohi.

Mosse

Skidmark
Sijainti
On earth

*huoh*
Normisettiä. Toinen vastaava ilmiö on V70 Volvot nainen ratissa. Motarilla 130-140 kmh jasatasen alueella, jolla vain yks kaista per suunta, vauhtia 90 kmh.

Kesät talvet.