Live for Speed

Pasi73

Well-known member
Liittynyt
30.3.2002
Viestit
1495
Sijainti
Ilmajoki
lol :D . En itse ainakaan uhraa elämästäni enää sekuntiakaan aikaa LFS:lle, itse koitin sitä ja petyin pahasti. Jos kaipaa haastetta vuosiksi ja autosimulaattoria niin silloin peliksi kannattaa valita GPL.

Ja tämähän oli vain mun mielipide.. :p
 

Jape

Well-known member
Liittynyt
6.7.2001
Viestit
1089
Pasi73:
lol :D . En itse ainakaan uhraa elämästäni enää sekuntiakaan aikaa LFS:lle, itse koitin sitä ja petyin pahasti. Jos kaipaa haastetta vuosiksi ja autosimulaattoria niin silloin peliksi kannattaa valita GPL.

Ja tämähän oli vain mun mielipide.. :p
Ei Pasin mielipiteistä kannata niin välittää.

Ja tämähän oli vain mun mielipide... wink
 

akjanu

Well-known member
Liittynyt
24.5.2002
Viestit
64
Sijainti
Hyllykallio, Finland
oldez:
akjanu:
Kyllä se oli LFS ja oli Sajajakin mukana kisassa, mistä oheinen kommentti...

Sajaja:
LFS:kö simulaattori ! :D
Sajaja oli muuten kisan kolmas :p

Kisa ajettiin yhden yhteistyökumppanin asiakastilaisuudessa, pelin demo-version oli toimittanut / asentanut yrityksessä työskentelevä alan "harrastaja".

-Akjanu-
Voisin muuten lyödä vetoa, että nyt et pärjäisi huipuille... Haeppas toi demoversio ja ota xr gt turbo. Olet hyvä jos saat alle 1:30.0 - huippu jos saat 1:27.5
No voi, voi... yuck Kuka tässä on huippukuljettajiin tehnyt vertailuja, en minä ainakaan ole!! :confused: Keskusteluahan käytiin siitä, että onko LFS simu vai ei. Minun nopeus verrattuna LFS huippuihin ei ole keskustelun aiheena! Suoraan sanoen, ei voisi vähempää kiinnostaa koko LFS...

Kun en tunne sinua on pakko kysyä, oletko GPL:ää kokeilut?

Ps. Pyydän anteeksi, jos mielipiteeni on loukannut LFS-kannatusyhteisöä. Lupaan pysyä GPL:än puolella enkä tule teidän huippukuljettajia ahdistelemaan...

-Akjanu-

<small>[ 10-01-2004, 21:24: Message edited by: akjanu ]</small>
 

oldez

Well-known member
Liittynyt
14.3.2003
Viestit
19491
akjanu:
oldez:
akjanu:
Kyllä se oli LFS ja oli Sajajakin mukana kisassa, mistä oheinen kommentti...

Sajaja:
LFS:kö simulaattori ! :D
Sajaja oli muuten kisan kolmas :p

Kisa ajettiin yhden yhteistyökumppanin asiakastilaisuudessa, pelin demo-version oli toimittanut / asentanut yrityksessä työskentelevä alan "harrastaja".

-Akjanu-
Voisin muuten lyödä vetoa, että nyt et pärjäisi huipuille... Haeppas toi demoversio ja ota xr gt turbo. Olet hyvä jos saat alle 1:30.0 - huippu jos saat 1:27.5
No voi, voi... yuck Kuka tässä on huippukuljettajiin tehnyt vertailuja, en minä ainakaan ole!! :confused: Keskusteluahan käytiin siitä, että onko LFS simu vai ei. Minun nopeus verrattuna LFS huippuihin ei ole keskustelun aiheena! Suoraan sanoen, ei voisi vähempää kiinnostaa koko LFS...

Kun en tunne sinua on pakko kysyä, oletko GPL:ää kokeilut?

Ps. Pyydän anteeksi, jos mielipiteeni on loukannut LFS-kannatusyhteisöä. Lupaan pysyä GPL:än puolella enkä tule teidän huippukuljettajia ahdistelemaan...
Ei siis ollut tarkoitus arvostella sun ajotaitojasi, vaan todistaa että LFS ei ole sellanen arcade-peli niinkuin luulet. Hyvien aikojen ajaminen ei ole niin helppoa kuin luulet. En ole aikasempia versioita pelannut, vain S1:tä. Voi olla että sua hämäsi se, että autolla pysyy helposti tiellä, mutta kun autossa ei ole kovin paljon heppoja ja se painaa kuin synti niin radalla pysyminen on helppoa, kun vertaa esim. GPL, jossa autot on kevyempiä ja niissä on enemmän tehoa. Eihän tavallisella autollakaan ole vaikea ajaa, kun vertaa formula ykköseen.
 

akjanu

Well-known member
Liittynyt
24.5.2002
Viestit
64
Sijainti
Hyllykallio, Finland
oldez:
akjanu:
oldez:
akjanu:
Kyllä se oli LFS ja oli Sajajakin mukana kisassa, mistä oheinen kommentti...

Sajaja:
LFS:kö simulaattori ! :D
Sajaja oli muuten kisan kolmas :p

Kisa ajettiin yhden yhteistyökumppanin asiakastilaisuudessa, pelin demo-version oli toimittanut / asentanut yrityksessä työskentelevä alan "harrastaja".

-Akjanu-
Voisin muuten lyödä vetoa, että nyt et pärjäisi huipuille... Haeppas toi demoversio ja ota xr gt turbo. Olet hyvä jos saat alle 1:30.0 - huippu jos saat 1:27.5
No voi, voi... yuck Kuka tässä on huippukuljettajiin tehnyt vertailuja, en minä ainakaan ole!! :confused: Keskusteluahan käytiin siitä, että onko LFS simu vai ei. Minun nopeus verrattuna LFS huippuihin ei ole keskustelun aiheena! Suoraan sanoen, ei voisi vähempää kiinnostaa koko LFS...

Kun en tunne sinua on pakko kysyä, oletko GPL:ää kokeilut?

Ps. Pyydän anteeksi, jos mielipiteeni on loukannut LFS-kannatusyhteisöä. Lupaan pysyä GPL:än puolella enkä tule teidän huippukuljettajia ahdistelemaan...
Ei siis ollut tarkoitus arvostella sun ajotaitojasi, vaan todistaa että LFS ei ole sellanen arcade-peli niinkuin luulet. Hyvien aikojen ajaminen ei ole niin helppoa kuin luulet. En ole aikasempia versioita pelannut, vain S1:tä. Voi olla että sua hämäsi se, että autolla pysyy helposti tiellä, mutta kun autossa ei ole kovin paljon heppoja ja se painaa kuin synti niin radalla pysyminen on helppoa, kun vertaa esim. GPL, jossa autot on kevyempiä ja niissä on enemmän tehoa. Eihän tavallisella autollakaan ole vaikea ajaa, kun vertaa formula ykköseen.
Olet osittain aina vaan ns. "off topic" wink Mielipiteenihän ei perustunut olettamukseen vaan yhden yleisökisan kokemukseen. Kysymys ei ollut siitä kuinka kovia aikoja pystyn ajamaan. Kysymys oli siitä miltä peli "tuntuu", kuinka realistisesti eri asiat mielestäni oli LFS;äs toteutettu. Kuinka hyvin fysiikan lait toteutuu, minkälaista "feed backia" peli antaa kuljettajalle, esim. auton yleinen käyttäytyminen, jarrujen lämpenemisen vaikutukset jarrutusmatkaan, pidon katoaminen renkaiden ylikuumenemisesta johtuen, kun auton perä on kaarteessa irtoamassa välittyykö tämä tieto kuljettajalle ratin välityksellä realistisesti, yms. Yhden kisan kokemuksen perusteella LFS:ä ed. mainitut asiat eivät mielestäni olleet niin hyvin toteutettu että voisi puhua simulaattorista.
En ota kantaa siihen, onko formula ykkösellä vaikeampi ajaa kuin normaalilla autolla, kun en ole formula ykkösellä koskaan ajanut wink

Nyt en viitsi asiasta tämän enempää kirjoitella, Sinä pidät LFS;tä ja minä GPL;tä. Nämä ovat maku asioita mistä on turhaa kiistellä.

-Akjanu-
 

DFiaA

I told you so
Liittynyt
7.2.2001
Viestit
14430
No eipä kannata simulaattoreista tehdä johtopäätöksiä yhden kierroksen perusteella :rolleyes:

Itse on tullut pelailtua viimevuosina GP4, GPL ja LFS ja kaikki ovat erinomaisia simulaattoreita. LFS:stä en hirveästi pidä kun oma nopues ei riitä onlinekisoissa mihinkään, mutten silti haukkuisi peliä arcadeks. GPL on onlinekisojen kingi, eilenkin oli hyvää kisaa Zandtwoortissa ja syherömutkissa tiukkaa taistoa monen kierroksen aja.

GP4:jää on paljon moitittu ja fysiikassa on tiettyjä puutteita kuten renkaan paineet, camberit ja huono sutimisenesto. Mutta ajofiilis on todentuntuinen kun on oppii pelin niksit eikä aja "arcade"-säädöillä.

F2002:stä kokeilin joskus pari kierrosta enkä juuri pitänyt yuck
 

Slobo

Well-known member
Liittynyt
12.1.2004
Viestit
66
Sijainti
-
Onko joku maksanut saadakseen tuosta LFS:stä sen kokoversion?

Ainakin tuon demon perusteella voisi sanoa vaikka näin:

+ ajotuntuma
+ potentiaalia on´ja taitoa!
- pelti ei ryttäänny eikä auto muutenkan hajoa!
- tekoäly (tietokonekuskit törmäilee miten sattuu)
 

jmt

Senile Member
Liittynyt
1.1.1999
Viestit
2161
Sijainti
Isle of Man
Slobo:
Ainakin tuon demon perusteella voisi sanoa vaikka näin:

+ ajotuntuma
+ potentiaalia on´ja taitoa!
- pelti ei ryttäänny eikä auto muutenkan hajoa!
- tekoäly (tietokonekuskit törmäilee miten sattuu)
Uusin versiohan on S1, eli ensimmäinen julkaistu. Seuraavaksi on vuorossa S2 ja sitten vasta S3. Tämä ensimmäinen versiohan on julkaistu vain jotta tekijät saisivat hieman rahaa, takanahan ei ole mitään firmaa vaan tekijät on tehny peliä viimeset 3 vuotta palkatta, ihan ymmärrettävää siis, vaikkei kyse valmiista tuotteesta niin olekaan.

Minkäänlaista vaurionmallinnustahan ei ole vielä tehty, kuten ei paljon muutakaan, edes renkaiden kulumista ei ole mallinnettu, eikä edes slicksejä. Mutta potentiaalia tosiaan on, kun mikään iso julkaisija ei ole taustalla esittämässä vaatimuksiaan.
 

Stilo

Well-known member
Liittynyt
15.12.2002
Viestit
53
Sijainti
Lahti
Mielestäni LFS:ssä on pieni vaurionmallinnus. Koska kunnon törmäyksen jälkeen moottorin ääni alkaa välillä säröilemään ja moottorista katoaa tehoja. MM. renkaanpoltto ei enään kunnon kolarin jälkeen onnistu ja kiihdytyksissä jää CPU kuskeille selvästi.
 

vermula

Well-known member
Liittynyt
1.2.2001
Viestit
12921
Mun mielestä LFS on GPL:n veroinen fysiikoissa, ellei jopa parempi. Aika paljo säädettävää ja ihan oikeasti noita säätöhommeleita ei tehdä arcadepeliin. Simulaattori!

Moottorista lähtee tehot jos vaikka hetken ulvottaa punasella. Huomaa miten alkaa kierrokset laskea. Ei se tietenkä ole yhtä näyttävä kun GPL posahdus :D
 

Absolut

Private member
Liittynyt
9.12.2003
Viestit
1589
Nostanpa nyt pinnalle kun jo hetkisen olen ehtinyt pärryyttämään. Fysiikan mallinnus on varsin hyvä, mutta jotenkin vaati jonkinverran kierroksia ennenkuin pääsi sinuiksi pelin kanssa. Sen jälkeen en muuttaisi mitään, vaan pelin tuntuma tuntuu juuri siltä kuin pitääkin.
Auton säätäminen on erittäin hyvin mallinnettu, pienetkin säädöt vaikuttaa varsin huomattavasti, miten todellista tämä on, sitä en osaa sanoa, mutta pelistä se tekee erittäin kestävän. (GPL en vieläkään ole saanut :( )
Kokonaisuutena ei välttämättä kovin mahtava, mutta ensimmäiseksi versioksi erinomainen.
Ja monen kritisoimaan kolarimallinnuksen puutteeseen en voi olla mainitsematta ettei se ole edes tarpeen, koska jokaisessa ulosajossa tai isommassa mällissä häviää aikaa enemmän kuin tarpeeksi, ja ainakin itse yritän vain kaivaa parasta mahdollista ajolinjaa, sentin tarkasti.
Myös pienitehoiset autot tekevät pelistä kiinnostavan, pienet erot mutkaan sisääntulonopeudessa vaikuttavat erittäin paljon koska autoa ei saa kiihdytettyä suoralla mahdottomiin nopeuksiin.
Myös radat ansaitsevat plussaa, tosin minulla on pelkkä shareware versio, en viitsisi maksaa rekisteröintimaksua ennenkuin S2 on valmis, sehän on jo kehitystyön alla, taisipa olla netissä kuviakin jo. Eipä ole kotona nettiäkään, joten selvä homma sekin... :mad:
 

oldez

Well-known member
Liittynyt
14.3.2003
Viestit
19491
Blackwood GP XR GT Turbolla 1.29.15.

Splitit tais olla 29.95 ja 1.02.07.
Ekan splitin enkat on 29.45. Tokan on 1.02.07.

Haluisko joku joskus ottaa kisaa?
 

oldez

Well-known member
Liittynyt
14.3.2003
Viestit
19491
ajelkaa nyt ennemmin sillä takavedolla. Siinä tarvitsee hieman enemmän hanskaa.. Joka jätkähän taitaa noi GTi:t... :)
 

vermula

Well-known member
Liittynyt
1.2.2001
Viestit
12921
mclaren sanoi:
GTi @ GP 1:35.51.
Miten te pääsette noin kovaa??? Mun pb on nyt 1:36.46 tjsp. Olen kyllä ajellu samoilla säädöillä, kun en osaa säätää oikein :thumbup:
 

Pasi73

Well-known member
Liittynyt
30.3.2002
Viestit
1495
Sijainti
Ilmajoki
oldez sanoi:
ajelkaa nyt ennemmin sillä takavedolla. Siinä tarvitsee hieman enemmän hanskaa.. Joka jätkähän taitaa noi GTi:t... :)
:D :D

Ajelkaa nyt ennemmin sillä GPL:llä. Siinä tarvitsee hieman enemmän hanskaa.. Joka jätkähän taitaa noi LFS:t.. :wink:
 

Dominic

Senior Member
Liittynyt
9.2.2000
Viestit
47813
Sijainti
Turku
Nyt on niin hyvä sauma että on pakko iskeä!

Joidenkin GPL-kuskien kannattais varmaan vaihtaa tuonne LFS:ään, lähinnä ajotyylistä johtuen. :thumbup:
 
Ylös