Lotus Renault GP (Renault kaudella 2011)

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

nordic man

Well-known member
Liittynyt
9.5.2009
Viestit
3851
Haha, Lada näkyy itse autossa paljon Lotusta isommalla :D

Pakko sanoa että vaikka itse auto on ihan hieno, kaipaan jo R30 väritystä, ei tämä ainankaan vielä iske niin hyvin kun luulin :)
 
Liittynyt
15.1.2008
Viestit
1480
Otetaan huomioon, että musta hoikistaa. Eli ylimääräistä muhevuutta on. Toisaalta auto näyttää erityisen 'liukkaalta'. Tämä voi olla entistäkin kovempi sana suorilla. Ei pääse Alonso taaskaan Petrovista ohi jos sattuu käymään varikolla vähänkään väärään aikaan. Perä on todella matala, keula yllättävän "normaali" muihin esiteltyihin verraten, ei niin huippukorkea ja muutenkin pyöreämpi. Tällä autolla Kubica saattaa napata voiton radalla, joka erityisen hyvin autolle sopii.
Ei ristus. Lähe ny himaas...

Olen tosissani, mutta silti ;)
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Bruno Senna on omien twiittiensä mukaan LRGP:n "ensimmäinen varakuljettaja tai kolmoskuski" kisoissa ja testeissä ja pääsee itse testaamaan vanhalla autolla.
 

Hookah

Elämäntapaintiaani
Liittynyt
24.6.2008
Viestit
4447
Kuka tuo Senna Lallin vieressä seisova lyhyehkö tshekkiläis(?)kuski oikein on?
 

Renngeist

Soldiers of Antisthenes
Liittynyt
24.4.2009
Viestit
18077
Sijainti
Syylien välissä
Kuka tuo Senna Lallin vieressä seisova lyhyehkö tshekkiläis(?)kuski oikein on?
Jan Charouz.

Bruno Senna on omien twiittiensä mukaan LRGP:n "ensimmäinen varakuljettaja tai kolmoskuski" kisoissa ja testeissä ja pääsee itse testaamaan vanhalla autolla.
Elikkäs testataanko tänä vuonna 08 vai 09 autoilla?
 

kurski

Oisko minkä tyyppistä ?
Liittynyt
6.10.2009
Viestit
18438
Renaultilla peräti viisi reserviä

Turun Sanomat 31.1 2011 15:45:27

Renault esitteli kilpakuljettajiensa ohella myös tukun vara- ja näytöskuskeja. Romain Grosjean, Bruno Senna, Ho-Pin Tung, Jan Charouz ja Fairuz Fauzy ovat ryhmässä, joka saa ajaa ainakin erilaisissa näytöksissä.

Kaksi heistä on reservissä, jos kilpakuski loukkaantuu, mutta ketkä kaksi, riippuu siitä, keneltä asiaa kysyy.

Hyvin ilmeistä on, että varakuski kilpailuihin on Grosjean, joka kuitenkin keskittyy GP2-sarjaan. Jos Kubica kauden päätteeksi lähtee tallista, ranskalaiskuski on vahva ehdokas korvaamaan hänet.
Ho-Pin Tung ja Jan Charouz olivat jo viime kaudella Renaultin reserviläisiä.

Lopez julisti uuden Renaultin voittaja-autoksi

Turun Sanomat 31.1 2011 15:45:16

Lotuksen kuuluisat kultamustat värit palasivat maanantaina formula 1 -radoille ensimmäistä kertaa sitten MM-kauden 1986, kun Renault-tiimi toi uuden R31-autonsa Valenciaan.

Gennii Capital -sijoitusyhtiön omistama ja Lotus Groupin sponsoroima kilpatalli otti johtoteemansa heti uudesta värityksestä. Paluu tulevaisuuteen -slogan oli nyt muokattu Black to the future – mustana tulevaisuuteen.

Robert Kubican ja Vitali Petrovin kilpa-auto on kaunis. Vihdoin myös Renault on tehnyt huomattavan edistyksen keulapalassa. Se on pitkälti Red Bull -tyylinen, vaikka ei olekaan yhtä ylhäällä. Etusiipi sinällään toimi jo viime vuoden R30:ssä, joten sitä on pystytty hyödyntämään edelleen.

Peräpuoli on hyvin toimivannäköinen. Pääjohtaja Gerald Lopez ilmoitti tavoitteeksi voitoista ajamisen. Hän kiitteli, että R31 on nyt ensimmäinen Gennii Capital -ajan oma auto.

Kohkaaminen Lotus Groupin liittymisestä Renaultin partneriksi saa osittain huvittaviakin piirteitä. Kun Kubicalta kysyttiin, miltä tuntuu ajaa Lotuksella, puolalainen kuittasi keksiäästi, ettei hän tunne ajavansa Lotuksella.

– Sehän on sponsori. En ole sen paremmin koskaan unelmoinut ajavani Totalillakaan, Kubica sanoi ja muistutti Totalin olevan samalla lailla sponsori kuin Lotus Group.

Kubicalla jalat maassa

Kubica ei halunnut ottaa kantaa, mihin uudella autolla pystyy.

– Tässä vaiheessa on liian aikaista sanoa, miten auto menee. Vain se on varmaa, että tilanne on nyt parempi kuin vuosi sitten tullessani talliin. Ennen omien mahdollisuuksien määrittelemistä täytyy nähdä, miten pääkilpailijamme ovat tehneet omat autonsa.

Voitosta Kubica ei lähde valamaan kannuja.

– On parempi malttaa mielensä. Jos palloa täyttää liikaa, se räjähtää. Olen oppinut läksyni ja tiedän, että F1:ssä tilanteet muuttuvat todella äkkiä.

Kubica kiisti, että hänellä olisi ollut nyt enemmän vaikutusta uuteen autoon kuin vuosi sitten.

– Vuosi sitten testien alkaessa yritin muuttaa tiettyjä asioita. Nyt olemme hyvällä mallilla. Löysimme viime kaudella hyviä juttuja ja ne on tuotu tähän autoon, Kubica selvitti.
Kubica ennakoi myös F1-autojen vaihdevälitysten säätämisen muuttuvan aiempaa vaikeammaksi tänä vuonna.
 
Viimeksi muokattu:

Gotcha

Well-known member
Liittynyt
14.3.2009
Viestit
146
Sijainti
Saksa
Elikkäs testataanko tänä vuonna 08 vai 09 autoilla?
2009 autoilla käsittääkseni. Viime vuonna ajettiin niitä tallien "rankaisemattomia" testejä kaksi vuotta vanhoilla eli '08 autoilla, ja 2009 kun Schumi meinasi palata kisakuskiksi, hän testasi niin ikään kaksi vuotta vanhaa eli '07 autoa.

Eli veikkaisin tältä pohjalta että '09 autoilla saa ajaa tänä vuonna testiä. Varmaa tietoa ei kyllä ole.
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Elikkäs testataanko tänä vuonna 08 vai 09 autoilla?
Eipä tuo täsmentänyt, mutta olettaisin, että 2010 autoa tarkoitti. Jos jotain KERS-juttuja testaavat, miksei 2009 myös kävisi.

Normaalitesteissä ei paljon vanhojen sääntöjen mukaista autoa hyödytä ajattaa, joten luultavasti tuo tarkoittaa suoratestejä, jossa vain testataan joitain tiettyjä osia.
 
Viimeksi muokattu:

Otto Hokkanen

Well-known member
Liittynyt
28.12.1998
Viestit
8542
Sijainti
Tampere
Heikki kulta sanoi:
Pääjohtaja Gerald Lopez ilmoitti tavoitteeksi voitoista ajamisen. Hän kiitteli, että R31 on nyt ensimmäinen Gennii Capital -ajan oma auto.
Outoa, ettei Lopez tiedä oman yhtiönsä nimeä.
 

Mangelo

Well-known member
Liittynyt
19.4.2007
Viestit
24380
Otetaan huomioon, että musta hoikistaa. Eli ylimääräistä muhevuutta on. Toisaalta auto näyttää erityisen 'liukkaalta'. Tämä voi olla entistäkin kovempi sana suorilla. Ei pääse Alonso taaskaan Petrovista ohi jos sattuu käymään varikolla vähänkään väärään aikaan. Perä on todella matala, keula yllättävän "normaali" muihin esiteltyihin verraten, ei niin huippukorkea ja muutenkin pyöreämpi. Tällä autolla Kubica saattaa napata voiton radalla, joka erityisen hyvin autolle sopii.
Perä on kyllä jännästi tehty Renaultin mestaruusautojen tyyliin, eli ponttooninjämät vedetään takana alas maihin, eikä nippuun keskelle niinkuin muilla. Ponttoonit aika muhevat, mutta sulavalinjaiset. Muuten ei mitään ihmeellistä, nykytrendinmukainen takakeno etusiivenkiinnitys osuu silmään, mutta lienee lähinnä tyyliseikka.
 

Misa1

Flying finns
Liittynyt
7.4.1999
Viestit
8257
Sijainti
Helsinki
Löytyykö jostain kuvaa ylhäältä päin tästä uudesta Renusta?

Tämä kyllä oikeestaan nousi suosikiks näistä jo julkaistuista vehkeistä, ihan vaan tuon perän erilaisuuden vuoksi.

Muutenkin paketti näyttää ihan sulavalta tietyllä tapaa. Ei ole parin vuoden takasta naurettavan näköistä keulaa, perän osalta palattu hieman sinne mestaruus ajoille, eikä värikään ole hassumpi. :ahem:
 

kurski

Oisko minkä tyyppistä ?
Liittynyt
6.10.2009
Viestit
18438
Gerard Lopez on palkannut Jackie Stewartin Genii Capitalsin riveihin kisaviikonloppujen ajaksi Lotus Renault GP pilttuuseen.
 
Viimeksi muokattu:

Tomacu

Well-known member
Liittynyt
11.3.2006
Viestit
2760
Sijainti
Jyväskylä
Näyttää nopealta ja värityskin on onnistunut. Pidin kyllä enemmän viime kauden keltaisesta, mutta on tämäkin hyvä.
 

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
Kohkaaminen Lotus Groupin liittymisestä Renaultin partneriksi saa osittain huvittaviakin piirteitä. Kun Kubicalta kysyttiin, miltä tuntuu ajaa Lotuksella, puolalainen kuittasi keksiäästi, ettei hän tunne ajavansa Lotuksella.

Sehän on sponsori. En ole sen paremmin koskaan unelmoinut ajavani Totalillakaan, Kubica sanoi ja muistutti Totalin olevan samalla lailla sponsori kuin Lotus Group.
Hienosti on tiimin asiat, miten fanien pitäis ymmärtää kannattaa Lotusta jos ei kuskitkaan tajua :D
Hyvä Dany! :D
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Onhan siinä turvakaaren ilmanoton vieressä pienet lisäilmanotot, niin kuin olin esittelystriimiä katsellessani näkevinäni. Myöhemmät kuvat vain olivat sellaisista kuvakulmista ettei sille saanut vahvistusta (ja studiokuvassa niitä ei mielestäni ole). Viitteitä kyllä, muttei sellaista 100% varmistusta ennen kuin näin tämän kuvan.

 
Viimeksi muokattu:
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös