M$:n mielestä koneessani on virus

Eliel

Detonaattori
Windowsupdate tarjoili - hieman uudistettuna muuten - tänään kb artikkeliin 836528 liittyvää mm. Mydoom matojen poisto-ohjelmaa. Päivityksen mukana tulevassa selitteessä kerrotaan, että ko. softaa tarjoillaan vain sellaisille asiakkaille, joiden koneessa arvellaan pöpön olevan.

Mistähän m$ tämän tiedon luulee onkineensa? Työkalun loki kertoo kuitenkin, että pöpöjä ei löytynytkään, kas kas.

Ihme pelottelua...isoveli valvoo...:nope:

Dominic

Senior Member
Sijainti
Turku
Mulla tuli sama update ja asensin sen mutta itse työkalua en mistään löytänyt, enkä jaksanu dokkareitakaan ruveta lueskelemaan minnekä se updeitti sen oikein piilotti.

Liekkö kyseessä joku bugi... siis että tullut esiin monelle tuo päivitys. Käyttis on siis W2K Pro.

GeGe

Talvihorrostaja
Dominic sanoi:
Mulla tuli sama update ja asensin sen mutta itse työkalua en mistään löytänyt, enkä jaksanu dokkareitakaan ruveta lueskelemaan minnekä se updeitti sen oikein piilotti.

Liekkö kyseessä joku bugi... siis että tullut esiin monelle tuo päivitys. Käyttis on siis W2K Pro.
Sama homma(, paitsi käyttis on XP).

Runar ja Kyllikki

Next door to Alice
Sijainti
Suami
Dominic sanoi:
Ei sitä työkalua näykään missään. Se asennus ajaa välittömästi sen työkalun ja poistaa viruksen/madon. Ei sitä ajeta siis erikseen enää.

Mulle tuota ei ole omissa päivityksissäni tullut, mutta yhden kaverin koneelle tuli kun ajoin sinne päivitykset. Ainakin sillä tosiaan oli koneessa kyseinen mato, sen ehdin katsoa ennen asennusta.

Runar ja Kyllikki

Next door to Alice
Sijainti
Suami
Eliel sanoi:
Ihme pelottelua...isoveli valvoo...:nope:
Itse pidän suuntausta erittäin hyvänä, että Mikkisofta paikkaa omien töppäystensä aiheuttama reiät ja hävittää madot. Sen verran vitusti itsellekin sataa viruksia sähköpostiin +kolkutteluja portteihin saastuneista koneista.

Dominic

Senior Member
Sijainti
Turku
Pari päivää myöhemmin virustutka löys madon koneelta...liekkö sillään tekemistä tuon tapauksen kanssa..., noh tuskin.

Eliel

Detonaattori
Tuo mikrosoftin työkalu jättää jälkeensä lokitiedoston doomcln.log. Tuon filen mukaan koneeltani ei löytynytkään ms:n epäilemää virusta. Todennäköisesti tuo päivitys on toimitettu johinkin koneisiin ns. arpomalla.

Doomcln.log:
Microsoft MyDoom removal tool (build 1.227) started on Mon Aug 23 10:25:52 2004
Checking 41 processes.
Checking startup registry keys for current user.
Checking keys for 7 other users
Deleted registry key 80000002:Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Shell
Checking known MyDoom filenames.
**** No MyDoom infection found ****
Microsoft MyDoom removal tool stopped on Mon Aug 23 10:25:53 2004