Se on muuten valitettava tosiasia! Armeijan kouluttajien mielestä hyvää ainesta tulee enää Pohjois-Suomesta! Näin ovat monet kouluttajat sanoneet minulle! No; talvellapa saadaan lisätietoa tilanteesta, kun lähden taas kertaamaan!Ace17 sanoi:Mun mielestä koko Suomen armeija pitäisi lakkauttaa, koska tositilanteessa toimimaan pystyviä miehiä ei enää ole.
Missäs YK:n päätöslauselmassa tuollainen hyökkäyslupa on annettu, jos massatuhoaseita löytyy ? Itse muistan, että Irakia uhattiin vakavilla seurauksilla, mikäli Irak ei noudata sille asetettuja määräyksiä.jaska sanoi:No tänään oli IL:n pääkirjotuksessa (tai jossain muussa artikkelissa) tämmönen teksti:
Vaikka edelleen, kun Lipponen oli Washingtonissa, oli voimassa YK:n päätöslause, jonka mukaan Irakiin saa hyökätä, jos on näyttöä sen joukkotuhoaseista. Tällöin Ranska ja Saksakin oli Suomen linjoilla. Ett silleen!!!!!!!!!
Miten teet selosteen sirotemiinoitteesta jos et tiedä tarkalleen missä se on? Eli noiden "löytyminen" metsästä kriisin päätyttyä aiheuttaa aivan samanlaisia ongelmia täällä suomessa kuin jossain keski-afrikassa. Ok, se katkennut jalka tai murskana oleva jalkapöytä on aika hyvä indikaattori. Tietenkään sirotemiinaa ei voi ilmalevitteisenä naamioida ollenkaan, joten se auttaa jonkinverran löytämistä.Jr- sanoi:Hankkiiko Suomi nyt esim. tykistöammuksilla levitettäviä siroitemiinoja (mahdollisesti älymiinoja) joiden tarkkuus on mitä on, käsittääkseni Venäjän armeijalla on näitä miinoja vaikka kuinka paljon. Täältä löytyy lisäinfoa siroitemiinoista http://www2.mil.fi/paaesikunta/paaesikunta/sotatalous/tiedostot/ii_03_09_05.htm
Siroitemiinoja ei saa "piiloon" käsittääkseni nuo siroitemiinat ovat erittäin pieniä ja niitä on erilaisia erilaisiin maastoihin (naamiointi).holvius sanoi:Mitenkäs tuo sirotemiinoite eroaa tavallisista miinoista ? Jos ne kielletään niin luulisi, että vastaavalla tavalla kielletään siroteversiot.
Näin itärajan lähellä asuneena tuo piirros kolahti hyvinOlga sanoi:Vaihtoehtoisia ratkaisuja löytyy, jos vain halutaan niitä hakea. Kalevan Jari on kehitellyt uuden tieliikenteestäkin tutun korvaavan järjestelmän.