The Hallikainen™
Muusikko
- Liittynyt
- 17.1.2017
- Viestit
- 6842
Onko Mclaren perustelleet miksi eivät tulleet varikolle kuten kaikki muut? Eivätkö kehtaa myöntää että Norris olisi kärsinyt enemmän suhteessa Piastriin, joten laittoivat molemmat kärsimään.
No kun tämä on fakta, niin haluaako tässä edes kuunnella epätoivoisia valheita ja meriselityksiä.Onko Mclaren perustelleet miksi eivät tulleet varikolle kuten kaikki muut? Eivätkö kehtaa myöntää että Norris olisi kärsinyt enemmän suhteessa Piastriin, joten laittoivat molemmat kärsimään.
ZB ainakin myönsi reilusti, että he tekivät virheen. Laskivat, että on liian aikaista vaihtaa renkaita ja toivoivat vielä toista turva-autoa. Jos se olisi tullut, olisivat olleet oikeassa. Kun tajusivat kaikkien muiden tulevan varikolle, oli jo liian myöhäistä muuttaa päätöstä.Onko Mclaren perustelleet miksi eivät tulleet varikolle kuten kaikki muut? Eivätkö kehtaa myöntää että Norris olisi kärsinyt enemmän suhteessa Piastriin, joten laittoivat molemmat kärsimään.
Minua taas ihmetyttää se, miksei asiasta keskusteltu etukäteen. Juu nou: suunniteltu taktiikkaa. Kaikille oli selvää, että renkailla saa ajaa enintään 25 kierrosta, mikä tarkoittaa kahta pakollista stoppia, ja että kierrokselta seitsemän voi aikaisintaan tulla sisään renkaita vaihtamaan. Hyvin helppo asia. Kaikki 18 muuta autoa tulivat sisään ja ainakin Red Bullilla asia oli päätetty jo etukäteen.Se mikä ihmetyttää, miksi autoille ei varmuuden vuoksi laitettu eri taktiikoita. Tuo oli kuitenkin riskitaktiikka, koska aika pieni todennäköisyys oli toiselle turva-autolle seuraavien 10-15 kierroksen aikana. Siihenhän sen olisi pitänyt osua.
Ei voi koska taktiikalla ei saa kilpailla. McLarenin silmissä kaksi huonoa taktiikkaa on parempi kuin yksi hyvä.Se mikä ihmetyttää, miksi autoille ei varmuuden vuoksi laitettu eri taktiikoita. Tuo oli kuitenkin riskitaktiikka, koska aika pieni todennäköisyys oli toiselle turva-autolle seuraavien 10-15 kierroksen aikana. Siihenhän sen olisi pitänyt osua.
Et ole ainoa.Olenko ainoa kenestä tuntuu, että jos Norris olisi ollut Piastrin edellä, niin oltaisiin tultu varikolle siinä missä muutkin?
Jos olisi tultu varikolle peräjälkeen, niin hyvin suurella todennäköisyydellä Norris olisi pudonnut monta sijaa taakse ylimääräisen jonottamisen vuoksi. Oli se itse asiassa erittäin lähellä vielä McLarenin myöhäisten stoppienkin jälkeen, nimittäin Norris klaarasi Alonso-junan vain noin sekunnin erolla. Siinä oli kolme autoa perätysten, joista Norris ei välttämättä olisi päässyt ohi ennen kuin he tulivat varikolle.Itselle kyllä todella hankala tuossa mitään salaliittoa nähdä. Miten Norris edes olisi tuossa kärsinyt kun oli Maxin takana jo valmiiksi. Aika foliohattuilun puolelle mennään näissä jutuissa että talli haluaa mestaruuden ennemmin Maxille kun Piastrille..
Kaikille oli itsestäänselvää että jos pakkopysähdyskisassa tulee turva-auto niin sillon mennään sisään. Miksi Mclaren ei tehneet niin. Koska Norris olisi ottanut osumaa odottaessaan vuoroaan, joten uhrattiin molemmat tasapuolisuuden nimissä. Jälkikäteen seliteltiin että odotettiin toista turva-autoa eikä annettu sen kummempaa selitystä aivopierulle, mutta kaikkihan sen tietää että syy löytyy papaya ruleseista.Itselle kyllä todella hankala tuossa mitään salaliittoa nähdä. Miten Norris edes olisi tuossa kärsinyt kun oli Maxin takana jo valmiiksi. Aika foliohattuilun puolelle mennään näissä jutuissa että talli haluaa mestaruuden ennemmin Maxille kun Piastrille..
Ja eikö unkarissa iha talli ajattanut Norriksen voittoon. Oskari lähti paalulta, johti kisaa ja kysy et mennäänkö yhdellä stopilla. Ei onnistunut mut ku norris kysy myöhemmin niin se olikin ihan kuningasidea ja voittoon siitä.Eilen muistin väärin Monzan tilanteen. Siellä Verstappen voitti ja tallimääräyksellä Piastrin piti luovuttaa 2. sija Norrisille. Muistin että McLarenit olivat sijoilla 1ja 2
Jos Monzan positioiden vaihtoa ei oltaisi tehty MM-taulukko näyttäisi tältä
Norris 405
Verstappen 396
Piastri 395
Tuolla piste erolla Oscar voittaisi mestaruuden voittamalla Abu Dhabin kisan, Maxin ollessa 2. ja Lando 3.
Saattaa Piastria sapettaa jos Monza koituu MM-tittelin osalta ratkaisevaksi - Mestareilta on nähty tilanteita jossa radio hiljenee kun annettu määräys vaihtaa tai jäädyttää positiot.
No se tapaus oli kyllä ihan täysi vahinko. Kukaan ei uskonut yhden stopin olevan toimiva taktiikka, mutta pakon edessä Norris jätettiin ulos, kun muiden seuraaminen ei olisi tuottanut mitään tulosta. Sehän perustui siihen, että kaikki uskoivat kovien renkaiden olevan huono vaihtoehto – kuten se melkein aina onkin – mutta juuri tuon kerran kovat renkaat toimivat paremmin kuin pehmeämmät seokset.Ja eikö unkarissa iha talli ajattanut Norriksen voittoon. Oskari lähti paalulta, johti kisaa ja kysy et mennäänkö yhdellä stopilla. Ei onnistunut mut ku norris kysy myöhemmin niin se olikin ihan kuningasidea ja voittoon siitä.
Toisaalta mikäli Piastri ei olisi mennyt tunaroimaan avauskisassa itseään jämäpisteille hän olisi nyt todennäköisesti tasapisteissä Norrisin kanssa ja siksi avauskilpailun tunarointi saattaa harmittaa Piastria enemmän kuin tallimääräyksellä menetetty kakkossija.Eilen muistin väärin Monzan tilanteen. Siellä Verstappen voitti ja tallimääräyksellä Piastrin piti luovuttaa 2. sija Norrisille. Muistin että McLarenit olivat sijoilla 1ja 2
Jos Monzan positioiden vaihtoa ei oltaisi tehty MM-taulukko näyttäisi tältä
Norris 405
Verstappen 396
Piastri 395
Tuolla piste erolla Oscar voittaisi mestaruuden voittamalla Abu Dhabin kisan, Maxin ollessa 2. ja Lando 3.
Saattaa Piastria sapettaa jos Monza koituu MM-tittelin osalta ratkaisevaksi - Mestareilta on nähty tilanteita jossa radio hiljenee kun annettu määräys vaihtaa tai jäädyttää positiot.