Kuten tiedämme on McLarenillakin omaa juniori toimintaa. Tämän hetken suurimpina tulevaisuuden niminä julkisuudessa ovat Jamie Green ja Lewis Hamilton. Mutta ehkäpä ei sittenkään. Ehkäpä joku kolmas, vähemmän huomiolle jäänyt?
Kuten tiedossa myös on, ovat Ricardo Zonta ja Nick Heidfeld olleet 90-luvun lopussa NE tulevat McLaren kuljettajat. No kuten tiedämme kummastakaan ei tullut McLaren kuljettajia ainakaan vielä tai ainakaan sillä tavalla kun oli kaavailtu. En ala nyt kertaamaan miksi koska monet sen tietävät.
Molemmilla Zontalla ja varsinkin Heidfeldillä on ollut mitä mainioimmat mahdollisuudet siirtyä McLaren kuljettajiksi jo 2001-02. Kuitenkin suoraan sanoen he ovat munanneet mahdollisuutensa. Huonoa onnea on molemmilla tosin ollut. Zontan olisi pitänyt voittaa maailmanmestari Villeneuve hänen "omassa" tallissaan ja Heidfeldin olisi pitänyt kepittää arvostettu Alesi ja olla ylivoimaineen kokemattomaan Räikköseen nähden.
Summarum: Mahdollisuudet McLarin rattiin Zontalla 0, Toyota kytköksen takia. Heidfeldillä hyvin heikot vaikka kansalaisuus täsmääkin eivätkä ajotkaan ihan heikosti ole menneet.
Kuitenkin tuolloin 90-luvun loppupuolella näihin Mäcin tulevaisuuden nimiin kuului myös kolmas tulevaisuuden lupaus jonka mahdollisuudet ovat takuulla paremmat kuin edellä mainittujen lahjakkuuksien.
Lyhyen F3 pyrähdyksensä jälkeen hän palasi amerikan radoille taistellen Indy Lights mestaruudesta viimeiseen kisaan asti kunnens nousi seuraavalla kaudella CART-sarjaan ja melkein nappasi Rookie of the year tittelin. Suomalaiset muistavat tämän kuljettajan kuitenkin siitä että toiselle CART-kaudelleen mies "ryösti" JJ Lehdon paikan Hoganilla. Keskeytyksistä huolimatta nopeutta löytyi ja ensimmäinen paalupaikkakin tuli kauden aikana. Kuitenkin Hoganin rahat alkoivat olla lopussa ja edessä oli tiimin vaihto. Roger Penske oli ehtinyt palkata jo Greg Mooren kuljettajakseen ensi kaudeksi mutta hänen menehtymisensä kauden 99 päätöskisassa nosti Mercedesin tuella hänet Pensken rattiin kaudeksi 2000. Vaikka Penske oli vaihtanut mersusta Hondan moottoreihin on Roger Penske silti huomattavassa asemassa Mercedes-Benzillä.
Siinä missä Nick Heidfeld on kolunnut keskikastia F1-sarjassa ja Zonta käynyt hakemassa vauhtia Nissan World Seriesistä päätyen kolmanneksi kuskiksi Toyotan talliin.
Helio Castro-Neves ottanut jokaisella Pensken CART ja IRL kaudellaan vähintään yhden voiton sekä monia paalupaikkoja ja kaksi Indianapolis 500 voittoa.
Nyt on aika näyttää Zontalle ja Heidfeldille ettei pääniskeminen seinään F1-sarjassa ole oikea tie vaan amerikan kautta pääsee paremmin kilpailukykyisiin tiimeihin.
Roger Penskellä on varmasti antaa kovat suositukset Mercedesin johtokunnassa Castro-Nevesin kyvyistä.
Tälle kaudelle ei Castro-Neves voi asettaa muuta tavoitetta kuin IRL-sarjan mestaruuden, onhan hänen onnekseen mukana nyt muitakin ratoja kuin ovaaleja. Indycar mestaruuden voittaessaan tie on auki F1-sarjan huipulle.
McLarenin kuljettajalla on sopimus katkolla ja he tarvitsevat tähtikuljettajan kuten Ayrton Senna ja ennen kaikkea
Brasilia kaipaa oikeaa tähteä kuninkuusluokkaan jota sitten Ayrton Sennan jälkeen heillä ei ole ollut. Rubens Barrichello ei ole siihen kovista odotuksista huolimatta pystynyt. Ja Felippe Massa on vielä liian kokematon. Helio Castro-Neves on nälkäinen kuljettaja parhaassa iässä! Talli on oikea ja kansalaisuus on oikea!
Kuten tiedossa myös on, ovat Ricardo Zonta ja Nick Heidfeld olleet 90-luvun lopussa NE tulevat McLaren kuljettajat. No kuten tiedämme kummastakaan ei tullut McLaren kuljettajia ainakaan vielä tai ainakaan sillä tavalla kun oli kaavailtu. En ala nyt kertaamaan miksi koska monet sen tietävät.
Molemmilla Zontalla ja varsinkin Heidfeldillä on ollut mitä mainioimmat mahdollisuudet siirtyä McLaren kuljettajiksi jo 2001-02. Kuitenkin suoraan sanoen he ovat munanneet mahdollisuutensa. Huonoa onnea on molemmilla tosin ollut. Zontan olisi pitänyt voittaa maailmanmestari Villeneuve hänen "omassa" tallissaan ja Heidfeldin olisi pitänyt kepittää arvostettu Alesi ja olla ylivoimaineen kokemattomaan Räikköseen nähden.
Summarum: Mahdollisuudet McLarin rattiin Zontalla 0, Toyota kytköksen takia. Heidfeldillä hyvin heikot vaikka kansalaisuus täsmääkin eivätkä ajotkaan ihan heikosti ole menneet.
Kuitenkin tuolloin 90-luvun loppupuolella näihin Mäcin tulevaisuuden nimiin kuului myös kolmas tulevaisuuden lupaus jonka mahdollisuudet ovat takuulla paremmat kuin edellä mainittujen lahjakkuuksien.
Lyhyen F3 pyrähdyksensä jälkeen hän palasi amerikan radoille taistellen Indy Lights mestaruudesta viimeiseen kisaan asti kunnens nousi seuraavalla kaudella CART-sarjaan ja melkein nappasi Rookie of the year tittelin. Suomalaiset muistavat tämän kuljettajan kuitenkin siitä että toiselle CART-kaudelleen mies "ryösti" JJ Lehdon paikan Hoganilla. Keskeytyksistä huolimatta nopeutta löytyi ja ensimmäinen paalupaikkakin tuli kauden aikana. Kuitenkin Hoganin rahat alkoivat olla lopussa ja edessä oli tiimin vaihto. Roger Penske oli ehtinyt palkata jo Greg Mooren kuljettajakseen ensi kaudeksi mutta hänen menehtymisensä kauden 99 päätöskisassa nosti Mercedesin tuella hänet Pensken rattiin kaudeksi 2000. Vaikka Penske oli vaihtanut mersusta Hondan moottoreihin on Roger Penske silti huomattavassa asemassa Mercedes-Benzillä.
Siinä missä Nick Heidfeld on kolunnut keskikastia F1-sarjassa ja Zonta käynyt hakemassa vauhtia Nissan World Seriesistä päätyen kolmanneksi kuskiksi Toyotan talliin.
Helio Castro-Neves ottanut jokaisella Pensken CART ja IRL kaudellaan vähintään yhden voiton sekä monia paalupaikkoja ja kaksi Indianapolis 500 voittoa.
Nyt on aika näyttää Zontalle ja Heidfeldille ettei pääniskeminen seinään F1-sarjassa ole oikea tie vaan amerikan kautta pääsee paremmin kilpailukykyisiin tiimeihin.
Roger Penskellä on varmasti antaa kovat suositukset Mercedesin johtokunnassa Castro-Nevesin kyvyistä.
Tälle kaudelle ei Castro-Neves voi asettaa muuta tavoitetta kuin IRL-sarjan mestaruuden, onhan hänen onnekseen mukana nyt muitakin ratoja kuin ovaaleja. Indycar mestaruuden voittaessaan tie on auki F1-sarjan huipulle.
McLarenin kuljettajalla on sopimus katkolla ja he tarvitsevat tähtikuljettajan kuten Ayrton Senna ja ennen kaikkea
Brasilia kaipaa oikeaa tähteä kuninkuusluokkaan jota sitten Ayrton Sennan jälkeen heillä ei ole ollut. Rubens Barrichello ei ole siihen kovista odotuksista huolimatta pystynyt. Ja Felippe Massa on vielä liian kokematon. Helio Castro-Neves on nälkäinen kuljettaja parhaassa iässä! Talli on oikea ja kansalaisuus on oikea!