Mersu haluaa kunnian, muttei vastuuta...

miika

Well-known member
Liittynyt
14.10.1999
Viestit
1141
Turun Sanomista:

Hubbert haukkui
Illienin männät
Täysin omia joukkojaan Hubbert ei suojele. Moottoripäällikkö Mario Illien sai pääjohtajalta ankaran moiteryöpyn Nürburgringin kotikilpailun kolmesta moottoririkosta.
- Jokainen Nürburgringin moottoriturma suututtaa minua aivan erityisesti, sillä olisimme voineet välttää ne kaikki. Illien käytti tehojen lisäämiseksi täysin uusia mäntiä, joita ei oltu testattu tarpeeksi. Olisin suuresti arvostanut sellaista elettä, että minultakin olisi etukäteen kysytty siitä riskistä.
- Mieluummin näen automme ajavan kuudentena maaliin kuin rikkovan moottorinsa kakkostilalla, Hubbert korosti.

Lähde: Turun Sanomat.

Joo, olisihan se hienoa jos Hubbert menestyksen tullessa muistaisi kehua, tai edes mainita Illienin porukan, mutta nyt kun p.tä sataa ei Mercedes Benz:n johtoporras näköjään unohda mistä ovat moottorinsa OSTANEET. No eivät näköjään edes suurella rahalla osaa OSTAA hyviä koneita, saati ITSE rakentaa niitä.

Mika, tervemenoa BMW:n kuskiksi!
 

rob-ro

Well-known member
Liittynyt
25.4.2002
Viestit
93
taitaa mersu-lareni johtoporras olla asioista hiukan eri mieltä, kun dennis sanoo katsovansa mielummin keskeytyksiä, kuin jäännöspisteiden keräilyä. kyllähän mclaren kestäis kisaviikonlopun ihan hyvin, jos vain suostuisivat laskemaan moottoritehot minardin tasolle, jolloin noudattaisivat myös yhden moottorin sääntöä (kun nyky säännöt eivät tarpeeksi rankaise moottorien jatkuvaa vaihtamista, vaikka säännöillä pyrittiinkin laskemaan moottori tehoja).
 

Tehomylly

Vihainen mies
Liittynyt
24.3.2002
Viestit
610
Sijainti
Tampere
Jos Illien on tosiaan tuollaisen tempun tehnyt, niin Mersun johtoportaassa olisin kyllä ihan samanlaisen raivon vallassa.

Amatöörimäistä touhua.
 

Black Leopard

Pantera negra
Liittynyt
23.5.2004
Viestit
8678
Sijainti
Läntinen Suomi
Ei ole mitään järkeä panostaa luotettavuuteen, jos se verottaa vauhtia 10-15 sijalle.Ron Dennis puhuu täysin asiaa

Mitä ihmettä Mersun pomo muuten selittää kuutosijasta? Se olisi nykykuntoiselle mäkille lähes lottovoitto, muiden keskeytyksillä.Mikäli Ringillä olisi panostettu vain luotettavuuteen tulos olisi ollut Espanjan tasoa, kierroksen-pari kärjelle jääneenä Ja kukahan sellaista haluaa nähdä :jaska: :jaska:

Ja kuten Dennis sanoi, kuka muistaa menestyksen tullessa menneitä konerikkoja.
 
Viimeksi muokattu:

Giffen:[

The Horned Reaper
Liittynyt
14.5.2004
Viestit
3000
Sijainti
unknown
Olenkohan mää ainoa, jonka mielestä Illiestä ei oo enää pitkään aikaan ollu yhtään mihinkään...

BAR:n Willishän haukkui tässä vähän aikaa sitten McLarenia siitä, miten auton suunnittelussa on täysin väärät miehet täysin väärillä paikoilla. Jotenkin tuntuu että Haugin erottamista tehokkaampi ratkasu olis potkia Illie jo pois. :dunno:
 

oldez

Well-known member
Liittynyt
14.3.2003
Viestit
19491
Giffen:[ sanoi:
Olenkohan mää ainoa, jonka mielestä Illiestä ei oo enää pitkään aikaan ollu yhtään mihinkään...

BAR:n Willishän haukkui tässä vähän aikaa sitten McLarenia siitä, miten auton suunnittelussa on täysin väärät miehet täysin väärillä paikoilla. Jotenkin tuntuu että Haugin erottamista tehokkaampi ratkasu olis potkia Illie jo pois. :dunno:
olen samaa mieltä. varsinkin se että potkitaan ulos bmw:n miehiä, joilla luulisi olevan tietotaitoa ja kokemusta miten tehdään tehokas ja kestävä kone, on mielestäni vika siirto, kun ennen heidän tuloaan oli ongelmia.
 

Acsel

Hyper Member
Liittynyt
23.2.2003
Viestit
830
Sijainti
Finland
Miksi siis Mercedes on vieläkin Ilienin Ilmorista niin riippuvainen? Eikös Mersu ostanut Ilmorin jokin aikaa sitten? Olisivat palkanneet sinne semmoisia insinöörejä jotka oikeasti osaavat suunnitella moottoreita ja tietävät kuinka rakennetaan semmoinen kone joka ei hajoa about 10 kierroksen jälkeen.
 

oltzu

Todella hidas
Liittynyt
21.3.2002
Viestit
2170
Sijainti
Oulu
Acsel sanoi:
Miksi siis Mercedes on vieläkin Ilienin Ilmorista niin riippuvainen? Eikös Mersu ostanut Ilmorin jokin aikaa sitten? Olisivat palkanneet sinne semmoisia insinöörejä jotka oikeasti osaavat suunnitella moottoreita ja tietävät kuinka rakennetaan semmoinen kone joka ei hajoa about 10 kierroksen jälkeen.
Ei niitä huippuinsinöörejä nyt aivan joka paikassa ole tarjolla. Parhaimmat on aina kiinnitettynä johonkin talliin.

Itse olen nuitten erottamisten ja uusien palkkausten suhteen melko epäileväinen. Kun joku edellinen potkitaan ulos ja otetaan uusi sisään, niin sekamelska saattaa hyvinkin jatkua. Mutta Mersulla nyt tilanne on kuitenkin sellainen, että siellä tilanne ei olekkaan aivan yksinkertainen, jotain siellä pitäis tehdä. Ehkä potkuja, ehkä uudelleen järjestelyjä. Tilanne nyt ei kuitenkaan helpotu sillä, kun vastuuta pakoillaan ja toisia syytellään.
 

Giffen:[

The Horned Reaper
Liittynyt
14.5.2004
Viestit
3000
Sijainti
unknown
Hyvä johtaja on tärkein lenkki tiimissä. Hyvä johtaja saa alaisistaan enemmän irti antamalla heille tehtäviä, joissa he saavat enemmän irti itsestään. Ei Illietä voi syyttää siitä että kaikki hajoaa, mutta häntä voi syyttää siitä ettei pysty korjaamaan vikoja organisaatiossa. Meinaan kyllä ne Ilmorin insinöörit osaisivat asioita paremminkin.

Mersun koneet kun eivät tässä enää vuosiin olleet parhaita... Resurssit vaatisivat parempaa. Aika ajaa kaikista ohi...
 

Acsel

Hyper Member
Liittynyt
23.2.2003
Viestit
830
Sijainti
Finland
oltzu sanoi:
Ei niitä huippuinsinöörejä nyt aivan joka paikassa ole tarjolla. Parhaimmat on aina kiinnitettynä johonkin talliin.

Itse olen nuitten erottamisten ja uusien palkkausten suhteen melko epäileväinen. Kun joku edellinen potkitaan ulos ja otetaan uusi sisään, niin sekamelska saattaa hyvinkin jatkua. Mutta Mersulla nyt tilanne on kuitenkin sellainen, että siellä tilanne ei olekkaan aivan yksinkertainen, jotain siellä pitäis tehdä. Ehkä potkuja, ehkä uudelleen järjestelyjä. Tilanne nyt ei kuitenkaan helpotu sillä, kun vastuuta pakoillaan ja toisia syytellään.
Voi olla, ettei Mercedeksellä ole tarpeeksi hyviä insinöörejä itsellään, ja että se selittäisi siis Ilmorin rämpimisen, koska Mercedes ei siis kykenisi tarjoamaan heille osaamistaan koska Ilmorilla olisi paljon enempi tietotaitoa F1-moottoreiden valmistamisesta. Mutta jos ajattelee Mercedeksen menestystä aiemmin erilaisissa autokilpailuissa, Mercedeshän on menestynyt varsin hyvin, niin voisi luulla että heillä olisi huippuluokan insinöörejä joista voisi muodostaa moottorinsuunnittelutiimin tai tiimejä jotka pystyisivät rakentamaan parhaan F1-moottorin. Esim. Ferrarihan on pieni urheiluautojen valmistaja kun taas Mercedes on maailman johtava autovalmistaja. Jos ajatellaan resurssien puolesta niin kyllähän Mercedeksellä on paljon enempi resursseja kuin Ferrarilla. Tosin Ferrarilla on Marlboro/Philip Morris mutta on McLarenillakin West joka lehdistä lukemien tietojen mukaan rahoittaa McLarenia varsin suurilla summilla. Kyse onkin siitä ettei Mercedes ehkä halua sijoittaa rahaa Formula 1:een ja sen takia Ferrarilla olisi paljon enemmän siis resursseja palkata huippuinsinöörejä talliinsa.

Voi olla myös niin että Philip Morris on niin paljon rikkaampi yhtiö kuin Mercedes-Benz että Philip Morrisin sijoittamiin rahasummiin Mercedes ja Westkään eivät yltäisi. Lisäksi Ferrari on rakentanut samaan talliin sekä moottorisuunnittelun että rungon suunnittelun mikä on paljon tehokkaampaa kuin että jos moottori rakennetaan Mercedes-Ilmorin toimesta ja runko McLarenin toimesta. Kokonaisuus tällöin Ferrarilla on paremmin hallussa ja rungon suunnittelussa voidaan ottaa paremmin huomioon moottorin suunnittelu ja moottorin suunnittelussa voidaan ottaa paremmin huomioon rungon suunnittelu.
 

Karpow

Korpikylän korskea orhi
Liittynyt
26.3.2001
Viestit
3316
Sijainti
Kauhajoki
Bild: Mersulta vanhempi moottorimalli Kanadaan
08.06.2004 20:33


Saksalaisen Bild-lehden mukaan McLarenin autoja vauhdittavat viikonloppuna ajettavassa Kanadan GP:ssä Mercedes-moottorin aikaisemmat kehitysversiot, joita käytettiin viimeksi toukokuun alussa Espanjan osakilpailussa.

Monacon ja Nürburgringin keskeytysten jälkeen Mercedesin imago ei Bild-lehden mukaan kestä enää uusia näyttäviä konerikkoja, joten päätavoitteeksi on asetettu maaliin pääsy.

McLaren sai molemmat autonsa ruutulipulle viimeksi juuri Espanjan GP:ssä. Vauhti riitti tosin vasta sijoihin 10 ja 11.

(MTV3)

---

Ei juma... Taas voidaan sanoa, että HYVIN MENEE POIJAAT!!! :D :D :D

Ennen kuulumatonta, McLarenin päätavoite F1 kilpailussa on MAALIIN PÄÄSY!! Ei voitto, ei podium, ei edes pistesija vaan maaliin pääsy... Kuulostaa ihan Minardin touhulta jo! :D :jaska:
 

Mosse

Skidmark
Liittynyt
5.3.1999
Viestit
104235
Sijainti
On earth
miika sanoi:
Turun Sanomista:

Hubbert haukkui
Illienin männät
Täysin omia joukkojaan Hubbert ei suojele. Moottoripäällikkö Mario Illien sai pääjohtajalta ankaran moiteryöpyn Nürburgringin kotikilpailun kolmesta moottoririkosta.
- Jokainen Nürburgringin moottoriturma suututtaa minua aivan erityisesti, sillä olisimme voineet välttää ne kaikki. Illien käytti tehojen lisäämiseksi täysin uusia mäntiä, joita ei oltu testattu tarpeeksi. Olisin suuresti arvostanut sellaista elettä, että minultakin olisi etukäteen kysytty siitä riskistä.
- Mieluummin näen automme ajavan kuudentena maaliin kuin rikkovan moottorinsa kakkostilalla, Hubbert korosti.

Lähde: Turun Sanomat.
Tää on taas tätä saksalaista mentaliteettiä (itsellä yli 10 v. kokemus asiasta). Koskaan ei itsessä ole vikaa vaan aina muissa. Olen muutaman päivän sulatellut tätä sanomaa. Nyt jos Hubbert osaa syyttää Nürren paukuista Ilieniä ja mäntiä, mua kiinnostaa ihan hirveästi saada selville myös kauden 10 aikaisemman moottoririkon syyt. Ainakaan mäntiä niistä ei voi syyttää.

Ja onko mielekästä syyttää jotain yksittäistä seikkaa/ihmistä, kun holotna pravda (kylmä totuus) on, että koko paketti (moottori, sen suunnittelijat, organisaatio, rungonsuunnittelijat) ovat epäonnistuneet.

Nyt kannattais ottaa lusikka kauniiseen käteen ja ruveta tekemään töitä.
 

Charlie

Elämän jakojäännös
Liittynyt
13.12.1999
Viestit
6454
Sijainti
Pahassa paikassa
McLarenilla saattaa pisteillepääsy tehdä tiukkaa Kanadassa. Siis ihan ajamalla, muiden keskeytysten avustuksella voi toki pari pistettä irrotakin. Rata vaatii kuitenkin paljon tehoa, ja voi olla että tulossa on Barcelonaakin vaisumpi esitys.
 

Mera

Tutkija
Liittynyt
15.10.2003
Viestit
589
Sijainti
Finland
Karpow sanoi:
Ennen kuulumatonta, McLarenin päätavoite F1 kilpailussa on MAALIIN PÄÄSY!! Ei voitto, ei podium, ei edes pistesija vaan maaliin pääsy... Kuulostaa ihan Minardin touhulta jo! :D :jaska:
Oikeastaan hyvä ettei siellä tällä hetkellä elätellä katteetonta optimismia. Macilla on vain huonoja vaihtoehtoja ennen kuin uusi auto (joka toivottavasti on parempi) saadaan käyttöön.

Kumpi parempi imagon kannalta; se että päästään edes maaliin ja otetaan heikko sijoitus vaiko se, että otetaan riski koneen kanssa silläkin uhalla, että se räjähtää yli 90% todennäköisyydellä? Vaikea sanoa. :dunno:
 

mn97

Banned
Liittynyt
25.1.2004
Viestit
1707
Michael Schumacher, Michael Schumacher, Michael Schumacher ja
Michael Schumacher.
 

berra67

Well-known member
Liittynyt
11.2.2003
Viestit
923
Tässä saa lukea eri sivuilta miten Honda tuo UUDEN MOOTTORIN mukaan seuraavaan kisaan ja samoin Renault tuo Kandaan UUDEN ja PAREMMAN moottorin.

Mitä McLaren tekeekään? Tuo seuraavaan kisaan VANHAMMAN MOOTTORIN?!?!?!

Mikä helvetti Mursua ja McLarenia mättää?!?!?!?!

Ne on kyllä TÄYSIN tuuliajolla? Miksi ne ei kehitä moottoria pikatahtia? Miksi ne istuu perseillään ja pyörittelee peukaloitaan?

Miksi ne ei kykene niinkuin Honda ja Renault ja kenties Ferrari, tuoda uutta parempaa moottoria kehiin?!?!?
 

lfb

Flavio
Liittynyt
8.2.2004
Viestit
9965
Sijainti
Helsinki
Itsekin naureskelin tuolla jutulle että muut ajavat Kanadassa uudella moottorilla ja Mäkki vanhalla :D. Ainakin sen pitäisi kestää maaliin mutta pisteille pääsykin taitaa ikävä kyllä tehdä todella tiukkaa. BAR saattaa tuon uuden moottorin ansioista olla muuten todella kova sana Montrealissa.
 

Giffen:[

The Horned Reaper
Liittynyt
14.5.2004
Viestit
3000
Sijainti
unknown
lfb sanoi:
BAR saattaa tuon uuden moottorin ansioista olla muuten todella kova sana Montrealissa.
Olikse 40 heppaa lisää? :thumbup: 880 hp Oli ennen joidenkin lähteiden mukaan.... Ei voi olla niin, että ferrari joutuis ihan pelkäämään...
 

Karpow

Korpikylän korskea orhi
Liittynyt
26.3.2001
Viestit
3316
Sijainti
Kauhajoki
lfb sanoi:
Itsekin naureskelin tuolla jutulle että muut ajavat Kanadassa uudella moottorilla ja Mäkki vanhalla :D. Ainakin sen pitäisi kestää maaliin mutta pisteille pääsykin taitaa ikävä kyllä tehdä todella tiukkaa. BAR saattaa tuon uuden moottorin ansioista olla muuten todella kova sana Montrealissa.
Kestää se varmasti, jos väännetään tehot minimille. Siinäpähän sitten taistellaan ankarasti viimeisitä sijoista Minardien, Jordanien ja Jaguarien kanssa. :D

Ja tämä oli TOSI optimistinen kommentti. :mad:
 

Mosse

Skidmark
Liittynyt
5.3.1999
Viestit
104235
Sijainti
On earth
miika sanoi:
Turun Sanomista:

Hubbert haukkui
Illienin männät
- Jokainen Nürburgringin moottoriturma suututtaa minua aivan erityisesti, sillä olisimme voineet välttää ne kaikki. Illien käytti tehojen lisäämiseksi täysin uusia mäntiä, joita ei oltu testattu tarpeeksi. Olisin suuresti arvostanut sellaista elettä, että minultakin olisi etukäteen kysytty siitä riskistä.
Jostain luin Illienin haastattelun missä kerrottiin kuinka monta TUHATTA kilometriä ja tuntia testipenkissä oli ko. mäntäsarjoilla testattu.

Mutta saksalaisen tuntien, vika on aina muissa eikä itsessä.
 
Ylös