Michael Schumacher - Kerpenin rehtori

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

I'm Batman

MayorDutch
Liittynyt
24.5.2008
Viestit
309
Sijainti
Suomi
Voi varmaan jo nyt sanoa kun kohta kisa jo loppuu että aika mitätön kisa Schumilta. Pitää Brasiliaan kyllä nostaa tasoa taas. Rosbergille menee tämä viikonloppu selvästi.
 

nordic man

Well-known member
Liittynyt
9.5.2009
Viestit
3847
Voi varmaan jo nyt sanoa kun kohta kisa jo loppuu että aika mitätön kisa Schumilta. Pitää Brasiliaan kyllä nostaa tasoa taas. Rosbergille menee tämä viikonloppu selvästi.
Samaa mieltä.

Kiinnittikö kukaan muun huomiota kuinka reippaasti Nico ajeli taas radan ulkopuolella startissa?

Eipähän sillä sinällään hirveästi väliä ole kun reilusti tänään Schumia parempi mutta silti taas kurvaili tuolla muilla mailla.

Oli ekoilla kierroksilla hienoa taistelua Schumi - Nico, pitkästä aikaa Nico ajoi todella agressiivisesti.
 

Automenu

Well-known member
Liittynyt
2.11.2008
Viestit
2335
Ilman Schumin selvää tasonnostoa tällä kaudella voisi kai sanoa että Schumi palasi tänään vauhdillisesti tasolleen, mutta sen sijaan Schumilla oli varmaankin ns. huono viikonloppu. Ei huono, jos sijoitus on silti 7.
 

I'm Batman

MayorDutch
Liittynyt
24.5.2008
Viestit
309
Sijainti
Suomi
Ilman Schumin selvää tasonnostoa tällä kaudella voisi kai sanoa että Schumi palasi tänään vauhdillisesti tasolleen, mutta sen sijaan Schumilla oli varmaankin ns. huono viikonloppu. Ei huono, jos sijoitus on silti 7.
Joo ei Schumi missään vaiheessa tänä viikonloppuna vakuuttanut. Rosberg oli kyllä kaikessa parempi. Huono viikonloppu Schumilta. Pitää pystyä parempaan. Mutta uskon ja toivon että Brasiliassa nähdään taas parempi Schumi.
 

I'm Batman

MayorDutch
Liittynyt
24.5.2008
Viestit
309
Sijainti
Suomi
Schumin kommenttia kisasta englanniksi

"But then, I did lose some small parts of the car which cost us some balance, and towards the end I had a slow puncture, which is why I had to park my car at turn two. The tyres gave up rather early in the first stint but that was due to our tyre strategy yesterday when we wanted to save a fresh set for the race. I therefore had quite used tyres for the start."

Eli pikaisesti suomennettuna menetti joitain pieniä osia autostaan jotka vaikuttivat auton balanssiin, ja kohti loppua kärsi hitaasti tyhjenevästä renkaasta jonka takia joutui sitten jättämään autonsakin radan varteen. Renkaat anto periksi aika aikaisin ekalla stintillä, mutta se johtui rengas strategiasta kun halusivat säästää uuden rengas setin kisaan. Sen takia heillä oli alussa aika kuluneet renkaat.
 

I'm Batman

MayorDutch
Liittynyt
24.5.2008
Viestit
309
Sijainti
Suomi
http://www.ts.fi/moottoriurheilu/f1/276919.html

Ainakaan yhtä tilastoa paalukuningas Sebastian Vettel ei pysty hallitsemaan. Michael Schumacher johtaa ylivoimaisesti tämän kauden kisoista laskettua nousua lähtöruudusta parempiin asemiin ensimmäisellä kierroksella.

Kun paikan parantamisesta saa plussaa ja paikan heikentymisestä miinusta, Schumacherin saldo on 28 paikkaa plussalla. Kakkosena on Virginin Timo Glock 16 plussalla, Daniel Ricciardon tulos on 15 ja neljännen sijan jakavat Heikki Kovalainen ja Sebastien Buemi 14 plussalla.

Kärkikuskeista ylimpänä on Fernando Alonso kymmenellä plussalla, mikä lähinnä viestittää Ferrarin ongelmien kulminoitumisesta vaisuun aika-ajovauhtiin.

Schumacherilla on käsitys, mistä kärkiasema tulee.

– Se on eri tekijöiden summa. Tietysti lähtöpaikat ja hyvät startit niistä ovat pääsyy. Muistan Alonson Renault-ajat, kun hänen starttinsa olivat aivan ilmiömäiset, emmekä pystyneet Ferrarilla niihin vastaamaan.

– Ei se johtunut ajotaidosta, vaan siitä, että autossa oli muita parempi kiihdytyspito. Ehkä meillä on autossa nyt tuo paras traction. Lisäksi olen selvinnyt hyvin myös liikenteestä, Schumacher summaili.

Aika-ajoissa Schumacher hävisi 15. kerran Nico Rosbergille. Rosberg starttaa seitsemännestä ja Schumacher kahdeksannesta ruudusta. Kisoissa Schumacher on enää viisi pistettä tallikaveriaan perässä.

Kuinka tärkeää Schumacherille olisi ohittaa Rosberg ja nousta MM-sarjassa seitsemänneksi?

– Tietysti on aina mieluummin toisen edellä kuin perässä, mutta näissä asemissa, missä olemme, ei se tunnu tärkeältä, Schumi kuittasi.

Rosberg harmitteli, ettei pystynyt pitämään Felipe Massaa takanaan, kun ei sanut autosta lopussa enää parasta irti, kun radan viilennettyä hän ei saanut renkaita enää kunnolla lämpimiksi.

Turun Sanomat, Abu Dhabi
 

rikke

Well-known member
Liittynyt
6.4.2009
Viestit
276
Nyt oli kyllä Schumin aika-ajovauhti todellakin hukassa. Q2:ssa Nicolta turpaan sekunti näinkin lyhyellä radalla. Pitänee ilmeisesti toivoa, että todennäköistä sadekeliä varten on sitten mallikkaat säädöt.
 

Loko

Ajatusrikollinen
Liittynyt
27.5.2011
Viestit
1325
Sijainti
Tampere
Nyt oli kyllä Schumin aika-ajovauhti todellakin hukassa. Q2:ssa Nicolta turpaan sekunti näinkin lyhyellä radalla. Pitänee ilmeisesti toivoa, että todennäköistä sadekeliä varten on sitten mallikkaat säädöt.
Heh, wanha kettu kruisaili sadekelin säädöissä?

Muuten oli kyllä melkoisen surkea suoritus, mutta niinhän ne Schumin aika-ajot on olleet koko kauden. Vissiin auton säädöt on aina 90 %:sti kisaa varten ja luottaa että paikkaa aika-ajot siinä parin tunnin aikana. Melkoisen riskialttiimpaa vain lähteä aina tuosta nipun keskeltä top8 sijaan. Ei tuo taktiikka silti huonosti ole toiminut :thumbup:
 

Irwin

Well-known member
Liittynyt
13.7.1999
Viestit
4218
Ai niinku aina paluunsa jälkeen? Lol.
No, Kanadassa Schumi olisi ollut palkintopallilla jos olisi satanut koko ajan. Tämä tietenkin jossittelua, mutta kyllä Schumin vauhti märällä kelillä on edelleen huippuluokkaa. Kuivalla kelillä annetaan jo tasoitusta, mikä nyt paluun jälkeen on näkynyt etenkin näissä aika-ajoissa.
 

I'm Batman

MayorDutch
Liittynyt
24.5.2008
Viestit
309
Sijainti
Suomi
Ai niinku aina paluunsa jälkeen? Lol.
TROLLOLLOL. Kyllä. Nyt pappa jyrää. JOS SATAA. Tuli vaan mieleen tuo Kanadan kilpailu aiemmin kaudella. Samanlainen sää kuin Kanadassa vaan, mutta ei kuivus loppua kohden.
 
Viimeksi muokattu:

Irwin

Well-known member
Liittynyt
13.7.1999
Viestit
4218
Näin pikkupöhnäs

Näin kun ikää (mutta ei viisautta) tullut plakkariin, niin osaa Schumin fanitukseen suhtautua eri tavalla. Vuonna 1999 kun Schumia tällä forumilla kehui maasta taivaisiin oli ikää se 12, joten ei mikään ihme jos se kaikin puolin ollut yhtä trollailua. :eek:

Mutta niin, viime kausi oli aikalailla facepalmia muutamaa väläytystä lukuunottamatta, toisaalta melkein toivoi että comeback olisi jäänyt tekemättä. Tällä kaudella muutamat temput ovat vähän aiheuttaneet samaa reaktiota, mutta kisoissa muuten on meno ollut sellaista, no miten se sanoisi, tyydyttävää näin fanin silmin. Esimerkiksi Monzassa tuli oikein nostalgia-pläjäys kun Schumi peippaili taas sillä samalla vittumaisella tavalla kuin ennenkin - ja heh, Hamiltonin edessä.

Aika-ajot varmasti tuottavat itse Schumacherillekin lisää niitä piiloteltavia harmaita hiuksia, mutta aika-ajot eivät ole ikinä olleet Schumacherin vahvuus. Joskus, kaiken sattuessa kohdalleen hän on pystynyt repimään uskomattomia kierroksia kalustoon nähden, kuten vaikka Jerez ´97. Mutta pääsääntöisesti Schumin vahvuus on ollut se, että olosuhteiden muuttuessa hän on pystynyt pitämään tasaisen tappavan vauhdin yllä, ja olemaan erittäin hyvä alta-vastaaja.

Näin kun olen jälkikäteen kausia katsonut niin näkisin että kaudet 1996-1998 oli aikalailla Schumin parhaita, vaikka mestaruuksia ei tullutkaan. En sano etteikö auto olisi kehitetty juuri niin paljon Schumin ajotyyliä vastaavaksi kuin mahdollista, mutta se oli aina se auto mikä oli altavastaaja, musta hevonen - ja auto millä kukaan muu ei voittanut. 2006 oli hieno lopetus Ferrari-uralle, mutta huomasi sen että mies ei enää äärirajoille venynyt, vaikka lähelle kylläkin.

Luulen että Schumin röyhkeys, ahneus ja loppumaton motivaatio menestykseen on ajanut hänen tilanteeseen, että häntä joko vihataan, tai sitten hänestä pidetään juuri tämän asian tiimoilta. Samaa oli aikanaan havaittavissa Sennassa. Minun mieleeni hän ainakin jää yksinä kaikkien aikojen parhaimmista kuskeista, vaikka hänen menestystään pystyykin mustamaalamaan paljonkin erilaisten skandaalien ja suosimisien&tallimääräysten varjolla.
 

I'm Batman

MayorDutch
Liittynyt
24.5.2008
Viestit
309
Sijainti
Suomi
http://www.autosport.com/news/report.php/id/96505

But, having taken a compromise set-up on his car, in case of rain on race day, he believes that he can finish comfortably inside the points, wet or dry.

"The forecast says there is a high probability for rain during the race. With this in mind, we have kept all of our options open for tomorrow and we had a strategic approach to qualifying today," Schumacher said.

"Still we need to find out why we weren't able to match our times from this morning. There will be a lot of data checking now, so that tomorrow it will be very different and we can attack for some points."
Schumilla kompromissi ratkaisu säädöissä sateen varalta. Niin toki uskoisi olevan muillakin, mutta mistäs näitä tietää.
 
Viimeksi muokattu:

Calvin

Well-known member
Liittynyt
5.12.2002
Viestit
3560
Kompromissisäädöt on luultavasti hyvin monella. Tietääkseni Rosbergilla myös.

Lähinnä ihmetytti ettei Schumi viitsinyt ajaa Q3:ssa lainkaan. Ei niitä kuivan kelin renkaita (sliksejä) tarvitsisi edes säästellä tässä tilanteessa. Tiedän erään suomalaisen kuljettajan jota syytettäisiin motivaation puutteesta vastaavassa tilanteessa...
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös