Hienointahan olisi se, että tallit pysyisivät koko ajan muuttumattomina. Itse sijoittauduin vapaaehtoisesti heikoimmalle autolle, vaikka en usko, että olen lähellekään kolmen nopeimman kuljettajan joukossa tällä hetkellä. Jokaisen olisi tullut mielestäni toimia hiukan epäitsekkäästi ennen kauden alkua, ja arvella oma kehitys mieluummin hieman yläkanttiin, ja mahdollisesti suostua/ehdottaa ajoon hieman heikommalla autolla kuin mitä haluaisi. Itse tein noin. Tietenkin on vaikea sanoa, että miten kehitys tulee etenemään kuljettajan suorituksessa kauden edetessä. Vaikeaa se on jopa kunkin tehdä omalta kohdalta, tuleehan elämässä aina asioita ja seikkoja, jotka vaikuttavat sitten vääjäämättä luppoajan määrään. Sekavaa tekstiä, mutta tarkoitin sitä, että yhteistyökyky rulettaa, hei!
Kun tuossa on nyt useimmilla kuskeilla kehitysvaihe keskimäärin melko suurissa määrin käynnissä, niin ennen kauden alkua vallinneet kuljettajien väliset voimasuhteet tuskin tulevat pysymään muuttumattomina kauden loppuun. Näin ollen on mahdollista, että tulee käymään niin, että joku kuljettaja tulee kehittymään sen verran hyvin, että välillä jopa dominoi nopeudellaan kisaa. Vaihtoehdoista se, että paikkoja ei vaihdeta missään vaiheessa kautta, merkinnee sitä, että pistetaistelu ei mitä todennäköisimmin pysy tasaisena (johtuen juuri kuljettajien eri kehitysvaiheista sekä harjoitusmääristä). Olisi sinänsä perusteltua tehdä tarpeen tulle muutoksia tallikokoonpanoihin, jotta taistelu pysyisi tiukkana. Sarjan yhtenä perusideana kuitenkin oli se, että olisi kiinteät tallit kauden läpi. Eli jatkuva tallien muuttelu vie pohjan täysin tuolta perusidealta. Ehkä yksi tarkistus jossain muutos jossain vaiheessa kautta voisi tulla kysymykseen. Mutta sekään ei oikein säväytä mua. Tuo Arcanumin vahvuus auton hallinnassa on tullut rankan harjoituksen tuomana, kun autoa oppii hallitsemaan Kyalamissa, niin kyllä se muuallakin pysyy hanskassa, vaikka ei muuta rataa paljon tahkoaisikaan. Itse olisin hänen sijassaan suostunut omien ajatusteni pohjalta siihen, että olisin ottanut paskemman auton. Kun tietää, että auto on
PASKA, niin mahdollinen menestys maistuu makealta. Nyt kausi on kuitenkin jo pyörähtänyt käyntiin, ja mielestäni tämä ajankohta on ehdoton takaraja mahdollisille muutoksille tallien kokoonapanoissa. Mitään muutoksia ei sen perusidean vuoksi pitäisi mielestäni tehdä, mutta toisaalta taas jos joku kaveri vääntää kisassa melkein sekunnin per kierros muita nopeammin muiden vääntäessä suhteellisen tasaväkisesti rinta rinnan, niin maistuuhan siinä
paska noin kilpailullisesti ajatellen. Mutta muutokset olisi pitänyt tehdä ennen kautta. Tokihan voi käydä niinkin, että kaudesta tulee ihan tasainen näilläkin eväillä, mahdotonhan sitä näin etukäteen on sanoa (kun ei voi tietää, että miten paljon kukakin tulee harjoittelemaan ja miten kenenkin ajo tulee sujumaan), että miten todella tulee käymään. Mutta oma näkemykseni tällä hetkellä vallitsevien asioiden pohjalta on se, että saattaa tulla epätasaista. Yhteistyökyky rulettaa, itsekkyys on takapuolesta.
Noiden tuumintojen pohjalta: Tallipaikat eivät ole mielestäni kohdallaan ja tekisi mieli tasaisuuden puolesta äänestää C sekä suorittaa tarkistustilanne myöhemmällä ajanhetkellä, mutta äänestän silti A.
edit: Taisi tulla aika kärkevää tekstiä. Pää on kipeä ja tentti painaa vielä päälle
yuck wink
<small>[ 11-09-2002, 13:49: Message edited by: Wilpuri ]</small>