Mielipidekysely 1.divarin kuskeille

  • Viestiketjun aloittaja abc
  • Aloituspäivämäärä

abc

DNF
Liittynyt
14.2.2000
Viestit
12558
1.divarin vakiokuskeilta (eli Marko_T, Sammypiru, akjanu, Duunari, RK-62, rwest, Jape, mclaren77, Jere1983, Akim, Henkka, Arcanum, Pekpoy, VJR, N1ko, Pasi73, Wilpuri) ajattelin kysellä mielipidettä tähän tallikysymykseen.

Eli mitä mieltä olet tallipaikkojen muutoksista kesken kauden?

A: Ei vaihdeta yhtään tallipaikkaa koko kauden aikana
B: Vaihdetaan tarpeen mukaan. Arcanum Cooperille nyt.
C: Vaihdetaan tarpeen mukaan. Arcanum voi ajaa Brabilla toistaiseksi.

P.S. Tämä ei ole mikään äänestys jonka mukaan muutetaan sääntöjä vaan mielipidekysely.
 

Wilpuri

Senile Member
Liittynyt
28.6.1999
Viestit
9041
Sijainti
hki
Hienointahan olisi se, että tallit pysyisivät koko ajan muuttumattomina. Itse sijoittauduin vapaaehtoisesti heikoimmalle autolle, vaikka en usko, että olen lähellekään kolmen nopeimman kuljettajan joukossa tällä hetkellä. Jokaisen olisi tullut mielestäni toimia hiukan epäitsekkäästi ennen kauden alkua, ja arvella oma kehitys mieluummin hieman yläkanttiin, ja mahdollisesti suostua/ehdottaa ajoon hieman heikommalla autolla kuin mitä haluaisi. Itse tein noin. Tietenkin on vaikea sanoa, että miten kehitys tulee etenemään kuljettajan suorituksessa kauden edetessä. Vaikeaa se on jopa kunkin tehdä omalta kohdalta, tuleehan elämässä aina asioita ja seikkoja, jotka vaikuttavat sitten vääjäämättä luppoajan määrään. Sekavaa tekstiä, mutta tarkoitin sitä, että yhteistyökyky rulettaa, hei!

Kun tuossa on nyt useimmilla kuskeilla kehitysvaihe keskimäärin melko suurissa määrin käynnissä, niin ennen kauden alkua vallinneet kuljettajien väliset voimasuhteet tuskin tulevat pysymään muuttumattomina kauden loppuun. Näin ollen on mahdollista, että tulee käymään niin, että joku kuljettaja tulee kehittymään sen verran hyvin, että välillä jopa dominoi nopeudellaan kisaa. Vaihtoehdoista se, että paikkoja ei vaihdeta missään vaiheessa kautta, merkinnee sitä, että pistetaistelu ei mitä todennäköisimmin pysy tasaisena (johtuen juuri kuljettajien eri kehitysvaiheista sekä harjoitusmääristä). Olisi sinänsä perusteltua tehdä tarpeen tulle muutoksia tallikokoonpanoihin, jotta taistelu pysyisi tiukkana. Sarjan yhtenä perusideana kuitenkin oli se, että olisi kiinteät tallit kauden läpi. Eli jatkuva tallien muuttelu vie pohjan täysin tuolta perusidealta. Ehkä yksi tarkistus jossain muutos jossain vaiheessa kautta voisi tulla kysymykseen. Mutta sekään ei oikein säväytä mua. Tuo Arcanumin vahvuus auton hallinnassa on tullut rankan harjoituksen tuomana, kun autoa oppii hallitsemaan Kyalamissa, niin kyllä se muuallakin pysyy hanskassa, vaikka ei muuta rataa paljon tahkoaisikaan. Itse olisin hänen sijassaan suostunut omien ajatusteni pohjalta siihen, että olisin ottanut paskemman auton. Kun tietää, että auto on PASKA, niin mahdollinen menestys maistuu makealta. Nyt kausi on kuitenkin jo pyörähtänyt käyntiin, ja mielestäni tämä ajankohta on ehdoton takaraja mahdollisille muutoksille tallien kokoonapanoissa. Mitään muutoksia ei sen perusidean vuoksi pitäisi mielestäni tehdä, mutta toisaalta taas jos joku kaveri vääntää kisassa melkein sekunnin per kierros muita nopeammin muiden vääntäessä suhteellisen tasaväkisesti rinta rinnan, niin maistuuhan siinä paska noin kilpailullisesti ajatellen. Mutta muutokset olisi pitänyt tehdä ennen kautta. Tokihan voi käydä niinkin, että kaudesta tulee ihan tasainen näilläkin eväillä, mahdotonhan sitä näin etukäteen on sanoa (kun ei voi tietää, että miten paljon kukakin tulee harjoittelemaan ja miten kenenkin ajo tulee sujumaan), että miten todella tulee käymään. Mutta oma näkemykseni tällä hetkellä vallitsevien asioiden pohjalta on se, että saattaa tulla epätasaista. Yhteistyökyky rulettaa, itsekkyys on takapuolesta.

Noiden tuumintojen pohjalta: Tallipaikat eivät ole mielestäni kohdallaan ja tekisi mieli tasaisuuden puolesta äänestää C sekä suorittaa tarkistustilanne myöhemmällä ajanhetkellä, mutta äänestän silti A.

edit: Taisi tulla aika kärkevää tekstiä. Pää on kipeä ja tentti painaa vielä päälle :( yuck wink

<small>[ 11-09-2002, 13:49: Message edited by: Wilpuri ]</small>
 

NS

Well-known member
Liittynyt
26.2.2002
Viestit
505
Sijainti
Esmoo
Tää on vastausta myös VJR:n avauskisathreadin vikaan messuun... Mun mielestä itse kukin osapuoli vois vähän kattoa, että mitä etuja ajetaan. Sarjan ideana oli, ettei ylivoimaa näkyisi, tosi. Siis tallipaikan vaihdos on sikäli perusteltu. Toisaalta se tekee hankalammaksi vaan organisaation, jos kuskeja ruvetaan swappailemaan; pistelasku, tottumukset, periaate jne. Eli puolustuksensa on molemmilla vaihtoehdoilla. Mutta se mikä ottaa päähän on, että ruvetaan yhen kisan perusteella tekemään (johto)päätöksiä koko kautta silmällä pitäen, niinku fortunalla ei esimerkiks ois ikinä roolia. Ja sitten sekä kuskit jotka joutuis downgradauksen uhreiks kuin järjestäjätkin ottavat herneen nenään. Ei meistä kenestäkään ehkä syyssarjan KenLieksi ole, mutta kyllä ihmettelen, jos ei BRM tai Honda tai Cooper oo korkeimmalla pallilla useempaan otteeseen kauden 14 kisassa... Itsehän olen vanha diplomaatti, mutta nyt aion äänestää A, ja se on tilanteen äärimmäisen vakavuuden nähden täysin riittävän demokraattinen päätös. Relataan ja otetaan tarpeeseen vähän olvia ja jatketaan...
 

Duunari

Well-known member
Liittynyt
19.12.2001
Viestit
371
Sijainti
Harjavalta
A

Jos poika kerran on niin paljo harjoitellut brabilla, että noin sillä pärjää niin antaa sen voittaa :)
 

mclaren

Susi jo syntyessään
Liittynyt
22.2.2002
Viestit
3476
Sijainti
Bouvet'n saari
Jos kerran Arc on aloittanut Brabhamilla ja harjoitellut sillä, mielestäni hänen pitäisi saada jatkaa ajamista sillä.

Sama mielestäni pätee muihinkin tapauksiin, eli toisin sanoen paras vaihtoehto minusta on A.
 

Hënkka

Guest
Tuossa ei ole sitä vaihtoehtoa, jota mieltä itse olen.

D: vaihdetaan nyt selvät tapaukset ja loppukauden aikana ei enää mitään.

Kuten Arcanum itsekin sanoi, niin Cooper on hänelle tuttu auto ja se oli pääpointti tässä vaihdossa. Ei tule ihan uutta autoa opeteltavaksi, mutta vauhti jonkin verran laskee.
 

Sammypiru

Isä
Liittynyt
29.1.2002
Viestit
4765
Sijainti
f1racing.net
A

Perusteluja:
- 1 osakilpailuvoitto ei kerro vielä mitään
- Meidän muiden on parannettava ajoamme saavuttaaksemme Arcanumin vauhti.
- Tälläkin järjestelyllä saatiin erittäin jännittävä kilpailu aikaiseksi

Tässä motto sarjallemme:
Emmem ole kaunein,
emme ole suurin.
Tahdomme olla paras
 

akim

Well-known member
Liittynyt
10.9.1999
Viestit
369
Äänestän tyhjää. Kaikki vaihtoehdot A-D käy mulle.
 
Ylös