kaksi viritintä on mun mielestä ihan ehdoton mukavuusvaatimus.
Tallentava dvd+1viritin voi olla ihan kätsy, mutta mä ehkä jättäisin noi polttelut tietokoneen puolelle (vaatii tietysti sopivan softan ja tehoa ja koneaikaa (esim yöt), jotta ne säilöttävät ohjelmat saa levylle mukavasti. Jos kelpaa se, että tunnin ohjelma per tunnin levy, niin sitten ei tartte edes hirveästi koneaikaa käsittääkseni. Mutta jos haluaa venyttää levylle kahden tunnin ohjelman, niin siinä menee sitten jokunen tunti, että tietokone saa sen renderöityä (riippuu koneesta ja näytönohjaimesta ja tietty ohjelmasta). Mutta tosiaan noita yks-yhteen (instant dvd -tyyppisiä ohjelmia) voi käyttää myöskin, jos ei ole niin kranttu siitä, mitä se lopputulos sisältää.
Jos toi on suurella painoarvolla toi arkistointi, niin itse ainakin pyrkisin valitsemaan jonkun sellaisen, jossa on joko LAN tai WLAN, jotta se siirto tapahtuisi nopsemmin tietokoneelle. Jos siis preferoi 2xviritin mallista vaihtoehtoa). Tai sitten sellaista, jossa on oikeasti nopea USB-liitäntä. MikroPC:ssä taisi olla vertailu vähän aikaa sitten, täytyypä kaivaa esiin jossain välissä.
Vanha dvd-soitinhan liitetään tietysti töllöön. En usko, että yhdessäkään boxissa on mahdollisuutta ottaa scartista inputtia.
Jos liittimet loppuu vanhasta telsusta, niin se on aina hyvä syy pistää telkkari uusiksi
Tai jos on riski, että ne loppuu lähitulevaisuudessa, niin sekin on hyvä syy
EDIT: Ai niin ja sitten vielä yksi tuohon tiedonsiirtonopeuteen vaikuttava asia. Eli missä formaatissa ne tallennukset ovat. Joissakin on jotakuinkin selkeää MPEG-2:ta, mutta joissakin on sitten sen verran eksoottisempaa koodausta, että tarvitaan joku konversio-ohjelma, jolla saadaan ne tallennukset perus MPEG-2:ksi.