Mossi Superstar
Orja
Jollain paskalla Amerikan farmarilla oisko ollut Pontiac:ki. Vuos oli 1992, paikka oli
Woods Cove. C.A USA...
Woods Cove. C.A USA...
Minä taas meinasin menettää korttini pimeän ajossa vuonna -93. Tässä vaiheessa minulla oli jo ABC-kortti, mutta tämä piti suorittaa ennen kakkosvaihetta eikä se oikein kesällä onnistunut. Minä ajelin Chryslerilla ja toinen matkassa ollut autokoulun auto oli Audi. Juurikin tässä oli ajamassa vain naisia. Tarkoituksena oli ohitella toisiamme siten, että edellä ajava ajoi reilua alinopeutta ja toinen sitten hurautti ohi. Kun sitten lähdin ohittamaan Audia, sen ope vihjaisi oppilastaan huumorimielellä painamaan kaasua ja jouduin menemään todella reilua ylinopeutta päästäkseni ohi. Välittömästi ohituksen jälkeen laskin nopeuteni jälleen reilusti alle rajoituksen jotta toinen auto pääsisi vuorostaan minusta ohi. Tässä vaiheessa hurautinkin tutkaan. Annoin lievää palautetta autokoulun opelle tempauksestaan, mutta luonnollisesti hän vieritti syyn minun niskaani, koska minulla oli ajokortti ja minun olisi näin ollen pitänyt käyttää omaa harkintaani tuossa tilanteessaettelbruck sanoi:"81-mallisilla Bemareilla, enimmäkseen 316:lla mut esim inssin 315:lla. Pyysin päästä ajamaan kerran myös Toyota Tercelillä mutta opettaja sanoi että se on "naisten auto" ja taas otettiin Bemu.
72 sanoi:Itsehän ajoin aikoinaan autokoulun ajotunneilla Saab 9000:lla, samoin inssin.
Ois kyl luullu, että kajakkikaksikkoon EI lisäpolkimia tarvita, onhan ne vakiopolkimetkin jo asennettu siten, että niitä pystyy repsikan puolelta lähes yhtä helposti polkemaan kuin kuljettajankin puolelta.Louhen Isäntä sanoi:Autona oli äidin Saab 96. Äiti opetti. Inssi meni läpi ensimmäisellä kerralla.
Kaverikin sai kortin opetusluvalla eikä niiden autoon tarvinnut laittaa jarrupolkimia repsikan puolelle, mutta kun vuosi vaihtui, tulivat uudet säännöt ja meidän Saappaaseen jouduttiin virittämään ihan oikea jarrupoljin myös oikealle puolelle.
Olimme katkeria.
Vissihin tää kans.. Seinäjoen auto-opisto. Kuorma-autokorttia en ajanukkaa lain.Otto Hokkanen sanoi:BMW 318i (E46)
Samiksia.NitiNati sanoi:Honda Civic.
Sait sakkoja/huomautuksia/satikutia, koska hurautit reilua alinopeutta tutkaan?Sam sanoi:jouduin menemään todella reilua ylinopeutta päästäkseni ohi. Välittömästi ohituksen jälkeen laskin nopeuteni jälleen reilusti alle rajoituksen jotta toinen auto pääsisi vuorostaan minusta ohi. Tässä vaiheessa hurautinkin tutkaan..
Mites ajoit?Tuck sanoi:Inssini ajoin noin kaksi tuntia sitten suht uudella vw golfilla.
Läpi meni! :thumbup:kouvotsvoni sanoi:Mites ajoit?
Ikkunasta? Vai mistä meni läpi?Tuck sanoi:Läpi meni! :thumbup:
Sen kunniaksi :alppu:Tuck sanoi:Läpi meni! :thumbup:
Kirjallilset on edessä ensi viikolla, inssi vasta elokuun puolella. Hiukan pistää hirvittämään tämäkin uutinen näin niin kuin uusmaalaisena naisena...Ajokokeen läpäisy vaikeutunut lähes koko maassa
Julkaisuaika 12.07.2007 17:16
Ajokortin saaminen on vaikeutunut. Ajoneuvohallintokeskuksen mukaan jo yli kolmannes naisista ja neljännes miehistä reputtaa ajokokeen. Alueelliset erot ovat erittäin suuret, ajokortin saa helpoimmin Kanta-Hämeessä ja vaikeinta se on Uudellamaalla ja Kymenlaaksossa.
Perusteet ajokortin saamiselle ovat koko maassa samat. Alueelliset erot suorituksissa ovat kuitenkin huikeat.
Kun Kanta-Hämeessä kokeen reputtaa vain 15 prosenttia naisista ja 19 prosenttia miehistä, Uudellamaalla ja Kymenlaaksossa hylättiin alkuvuonna lähes 40 prosenttia naisista ja liki 30 prosenttia miehistä. Syiksi on arveltu mm. liikenneympäristön eroja.
Naiset reputtavat ensimmäisen kokeen miehiä useammin koko maassa Kanta-Hämettä lukuunottamatta. Tutkinnon vastaanottajat kiistävät jyrkästi, että reppujen syynä olisi naisvastaisuus.
Linja on kaiken kaikkiaan tiukentunut, sillä sekä naisten että miesten reputukset ovat viime vuoteen verrattuna lisääntyneet. Tutkinnon vastaanottaja näkee taustalla autokoulujen välisen kilpailun. Kun hinta yritetään painaa alas, opetuksen määrä vähenee.
- Hyvin pienellä määrällähän tuohon kokeeseen tullaan, arvioi Ajovarma Oyn toimistopäällikkö Ali Kanerva.
YLE Uutiset
Koska on noin suuri todennäköisyys että inssi ei mene läpi niin on turha yrittää särmätä eka kerralla. Ei muuta kuin kauhee ralli päälle, jarrutestiä, "ei sieltä eilenkään tullu"-lausahduksia ja fyks-foorumin pipo päähän.S.A sanoi:Kirjallilset on edessä ensi viikolla, inssi vasta elokuun puolella. Hiukan pistää hirvittämään tämäkin uutinen näin niin kuin uusmaalaisena naisena...![]()