Milloin syntyi "Missä on Dzei Dzei???" ??

Jone

Well-known member
Sijainti
Savonlinna
Kaikki tietävät tuon legendaarisen Kyllösen lausahduksen, mutta missä tilanteessa Kyllönen sanoi sen ja milloin?

Itse äsken tuossa ajattelin, että se olisi voinut olla silloin kun Briatore ei antanut JJ:n kisata Benettonilla.

:confused:

Bobakki

@f1hog
Sijainti
En oo mistään kotosin
Tutuimmaksi se tuli Fazerin / R-Kioskin mainoksesta, jossa Kyllönen sitä huuteli alkuvuodesta 1994 eteenpäin. Ideahan oli, että Tseitsei tuli varikolle ja pistäytyi syömässä Geishaa samalla kun Matti huuteli perään :rolleyes: Saattaisi olla ihan tuosta mainoksestakin lähtöisin, ei se ainakaan minun päähäni mistään kisoista jäänyt.

HÖYNÄ

Well-known member
Sijainti
Bunkerland
Minä kyllä muistelen että se olisi todella tapahtunut jossakin kisassa kun Kyltsi ei huomannut JJ:n autoa porukassa. En kyllä mene varmuudella sanomaan, voi olla että mielikuvitus on vuosien kuluessa sijoittanut sen johonkin tilanteeseen. Tästä mainoksesta se varmaan kansan keskuuteen levisi.

jupla

Well-known member
Sijainti
Kurjala
HÖYNÄN muistelo lienee oikea. Itsekään en muista mikä osakisa oli, mutta Kyllösen elävästä selostuksesta se lähti.

Melinda

Sponsored by Sam
Sijainti
Melko kaukana
Mä olen kuullut sellaisen legendan, että Kyltsi olisi huudellut JJ:n perään useampi kierros Lehdon keskeytyksen jälkeen. Olen kyllä 107% varma että tässä on tositapaus taustalla.

öö ruz

Speed for ever
^Melissa sanoi:
Mä olen kuullut sellaisen legendan, että Kyltsi olisi huudellut JJ:n perään useampi kierros Lehdon keskeytyksen jälkeen. Olen kyllä 107% varma että tässä on tositapaus taustalla.

Jotenkin muistelisin että se oli maksimissaan 2-3 kierrosta. Juttu kyllä on tosi.

Sam

Muumipappa
Sijainti
Muumilaakso
Minäkin muistan tuon kisasta.

Kyllönen huuteli sitä sitten myöhemminkin, kun oli olevinaan kovinkin hauska juttu.

Krikke

Yleinen höntsäilijä
Sijainti
Selostuskopin katossa
Ainakin "Suomalainen F1-Historia" -kirjan mukaan lausahdus syntyi Etelä-Afrikan GP:ssä 1993....
Mene ja tiedä pitääkö paikkansa.

Ja kisahan ajettiin aikamoisissa sadeolosuhteissa.

Viimeksi muokattu:

Mosse

Skidmark
Sijainti
On earth
Krikke sanoi:
Ainakin "Suomalainen F1-Historia" -kirjan mukaan lausahdus syntyi Etelä-Afrikan GP:ssä 1993....
Mene ja tiedä pitääkö paikkansa.
Oliko sadekisa? :doubtful:

Itse muistelisin että Kylli katsoi autoletkaa, ja JJ puuttui siitä kun se oli varikolla, ja jäänyt letkasta. :ahem:

Mosse

Skidmark
Sijainti
On earth
Bobakki sanoi:
Tutuimmaksi se tuli Fazerin / R-Kioskin mainoksesta, jossa Kyllönen sitä huuteli alkuvuodesta 1994 eteenpäin. Ideahan oli, että Tseitsei tuli varikolle ja pistäytyi syömässä Geishaa samalla kun Matti huuteli perään :rolleyes: Saattaisi olla ihan tuosta mainoksestakin lähtöisin, ei se ainakaan minun päähäni mistään kisoista jäänyt.
Ei pidä paikkaansa, vaan juuri siitä kisahuutelusta se otettiin mainokseen. :ahem:

Charlie

Elämän jakojäännös
Sijainti
Pahassa paikassa
Moe Szyslak sanoi:
Oliko sadekisa? :doubtful:

Itse muistelisin että Kylli katsoi autoletkaa, ja JJ puuttui siitä kun se oli varikolla, ja jäänyt letkasta. :ahem:
Hyvinkin mahdollista. JJ:hän oli alussa neljäntenä, mutta joutui teknisten ongelmien takia menemään ennen aikojaan varikolle. Kyseessä oli siis ensimmäinen kisa Sauberilla ja hyvä kisa olikin vaikeuksista huolimatta.

Siitä olen yllekirjoittaneiden kanssa samaa mieltä, että lausahdus on 100% varmuudella alunperin selostuksesta. Silloin kun se otettiin mainokseen, se oli jo aikansa elänyt (kuinkas muutenkaan) ja kovin teennäisen oloinen.