Minardi PS04?

Minardi fani

Well-known member
Liittynyt
28.7.2000
Viestit
941
Sijainti
Kuopio
onkos kellään tietoa Minardin ensikauden kilpurista? tekevätkö uuden auton, vai ajavatko vanhalla arrowsilla? viisaammat voisi hieman valaista :)
 

Misa1

Flying finns
Liittynyt
7.4.1999
Viestit
8257
Sijainti
Helsinki
Ei taida vanha Arrows enää täyttää kaikkia nykypäivän vaatimuksia?

Mut kyllä ne niistä vanhoista Arrowsseista joitain ideoita varmaan uuteen, epäilemättä hienoon Minardiin ottavat!

Keularatkaisu muistaakseni Arrowssissa oli hyvä mutta saavatko Minardin poijat/tytöt sen toimimaan nyky ratkaisujen valossa?
 

Mustaerkki

Well-known member
Liittynyt
18.9.2003
Viestit
325
Sijainti
Jumalan selän takaa
Eivätköhän ne Arrowsin jämät ole edelleen kilpailukykyisempiä kuin nykyiset Minardit, joten siltä pohjalta on hyvä lähteä kopioimaan ideoita. Mitään mullistavaa vauhdin parantumista en odota, mutta olisi hienoa jos yltäisivät edes seuraavaksi heikoimman tiimin vauhtiin (Jordan).

<small>[ 04-11-2003, 17:46: Message edited by: Mustaerkki ]</small>
 

AMS82

Well-known member
Liittynyt
13.12.2002
Viestit
1641
Sijainti
Turku
Minardi on tosiaan tiimi jonka aikeista auton suhteen ei mitään suuria otsikoita revitä suuntaan taikka toiseen. Minulla ei ole mitään käsitystä mikä on Minardin tilanne ensi vuoden auton suunnittelun suhteen tai minkälaisen budjetin talli tässä vaiheessa on itselleen ensi vuotta silmällä pitäen varmistanut.

Arrowsin jämien ostaminen oli ovela ratkaisu ja toivottavasti se auttaa tallia eteenpäin. Asia tuskin kuitenkaan valottuu juuri ollenkaan ennen kuin sitten aikanaan kauden avauskilpailussa, jolloin kyllä nähdään onko eteenpäin menty. Testejä Minardilla tuskin on varaa juuri tehdä ja näin ollen testiajoista tuskin mitään johtopäätöksiä voidaan vetää.
 

williams

Well-known member
Liittynyt
12.6.2003
Viestit
168
PS. Minardin pomot.. olen joskus vuosi takaperin lukenut lehdestä että Ferrari myi vuosi sitten 2002 mallin osia halukkaille faneille..siis varakkaille faneille..Minardi pomon kannattaisi siis lukea tarkkaan päivän lehdet ja katsoa jos vaikka 2003 osia olisi jo myynnissä..Tiedä häntä vaikka kokoamalla vanhan Arrowssin ja Ferrarin osat yhteen.. he saisivat yhden kunnollisen auton kerrankin kasattua... eek!
 

Minardi fani

Well-known member
Liittynyt
28.7.2000
Viestit
941
Sijainti
Kuopio
jahas :) enpä ole moista ennen kuullut..Minardin herrat ottaa vaan lehden käteen ja katsoo mitä Ferrari osia sieltä keltsipörssistä löytyy :D

Minardi nousee vielä :)
 

oltzu

Todella hidas
Liittynyt
21.3.2002
Viestit
2170
Sijainti
Oulu
Minardit kyllä nousee sieltä jostakin, ensin vain pitäisi saada hyvät koneet autoon, eikä mitään Fordin ikiwanhoja reuhkoja. Sitten vähän rassata aerodynamiikkaa niin, jo ollaankin mukana kärkitaistossa.
 

E. Tuhero

Well-known member
Liittynyt
30.10.2000
Viestit
1911
Sijainti
Tampere
oltzu:
Minardit kyllä nousee sieltä jostakin, ensin vain pitäisi saada hyvät koneet autoon, eikä mitään Fordin ikiwanhoja reuhkoja. Sitten vähän rassata aerodynamiikkaa niin, jo ollaankin mukana kärkitaistossa.
Kyllä uskoisin minardin suurimman ongelman olevan erittäin surkea auto ja sen testaamattomuus.

Joitain vuosia sitten(Brunnerin) aikana minardin autoa pidettiin "ihan hyvänä" ja ongelma oli tehottomat moottorit, mutta tällä hetkellä auto on aivan eri sarjassa muiden tallien kanssa ja moottori murheista pienin. En tietenkään väitä ettei tehokkaammalla moottorilla nopeus paranisi, mutta Minardin moottori on hyvin suhteutettu tallin muuhun tasoon.
 

Riikka

Banned
Liittynyt
29.10.2003
Viestit
815
Enzo Ferrari sanoi, että airodynamiikka on niitä varten, jotka eivät osaa tehdä tehokkaita moottoreita. Seppo Räty on voimakas, hän sai keihään lentämään pitkälle vaikkei tekniikka ollutkaan aina kohdallaan. Nykyajan nysväpetterit ovat toista maata, osallistutaan missikisoihin jne, mitataan tietokoneella heittokulmia ja tanssiaskelia.
 

abc

DNF
Liittynyt
14.2.2000
Viestit
12558
Riikka:
Enzo Ferrari sanoi, että airodynamiikka on niitä varten, jotka eivät osaa tehdä tehokkaita moottoreita.
Ja Bill Gates sanoi, että 640kt muistia tulee aina riittämään kaikille. Molemmat olivat valitettavasti täysin väärässä.
 

Riikka

Banned
Liittynyt
29.10.2003
Viestit
815
Niin kai sitten.

Mutta tähän on tultu. Minardin tulevaisuus näyttää sitä kohti mentäessä koko ajan synkeämmältä. Voiko sanoa, että vika on F1-sarjassa? Aina on joku joka kärsii. CART sarja on toista maata. Ei ole mitään mahdollisuutta millään tallilla pärjätä, jos takana ei ole tehtaan tukea.

Tulipa vain mieleen, että jos Gustav Brunner olisi nyt Minardin kuvioissa mukana ja suunnittelisi hyvän auton, ja moottorina tuo eräitten mukaan kohtalainen Ford, olisiko heistä silti mihinkään? Jordanin tasolle, tallin, joka voitti osakilpailun viime kaudella. Aika lienee ajanut Arrowsienkin ohi.
 

Hannub

Well-known member
Liittynyt
21.8.2003
Viestit
78
Ei yhdestä miehestä auton kokonaiskovuus johdu. Ei Brunner yksinään saisi järeitä asioita autoihin.

Kuitenkin, vaikkakin tallilla olisikin suuresti ammattilaisia, ei se autakaan, jos ei ole rahoitusta ollenkaan tulossa kuitenkaan.

<small>[ 08-11-2003, 00:47: Message edited by: Hannub ]</small>
 

Mustaerkki

Well-known member
Liittynyt
18.9.2003
Viestit
325
Sijainti
Jumalan selän takaa
Eikös Ecclestone alkanut jossain vaiheessa tukea Minardia? Ilmeisesti kovin suuresta sijoituksesta ei ollut kyse... Taisi olla lähinnä pahimman talousahdingon lievitystä, jotta tallien määrä ei putoaisi alle kymmeneen.
 

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
Riikka:
Tulipa vain mieleen, että jos Gustav Brunner olisi nyt Minardin kuvioissa mukana ja suunnittelisi hyvän auton, ja moottorina tuo eräitten mukaan kohtalainen Ford, olisiko heistä silti mihinkään? Jordanin tasolle, tallin, joka voitti osakilpailun viime kaudella. Aika lienee ajanut Arrowsienkin ohi.
En usko että mahtaisivat Jordanille mitään, muistaakseni viime kaudella Ford toimitti kolmea erilaista moottoria talleille, järjestys tietty Jaguarille parhaat, seuraavat Jordanille, ja kolmas ja hitain Minardille...
Totta on että minardin autokin sukkas viime kaudella pahasti, ei pelkästään moottori... sen todisti tv-kuvatkin kun autot vikuroi pahemmin ku ferrari ilman aerodynamiikkaa :D

No anyways, aerodynamiikan osuus on nykypäivänä todella suuri, ehkä yhtä suuri kuin moottorinkin osuus... kunnon moottorilla ja huonolla aerodynamiikalla ei tuu lasta eikä paskaa, sen todisti Williams 03 alussa... muutokset aerodynamiikkaan ja geometriaan, tekivät vasta voittjan autosta... eli kyllä se Enzon sanonta oli aikanaan totta, nykyisin sitä voi pitää lähinnä huulen heittona :D
 
Ylös