Minardille ensi vuonna samat moottorit Jaguarin kanssa

Rallimies

Well-known member
Liittynyt
3.1.2004
Viestit
253
Sijainti
Konnevesi.
Mtv3 tiedotti aamulla että Minardi saa samat myllyt ensi vuonna kun Jaguar. Siis Fordin myllyt.

Kuka olisi ikuna uskonot että Minardi saisi tehdas myllyt?
En kyllä henkilökohtaisesti usko että moottorit ovat täysin samat. Jotain enemmän on niissä Jaggen moottoreissa on oltava, mutta tämä on kyllä loistava uutinen.

Toivotaan että Minardi saisi tästä hieman potkua.
 

Bobakki

@f1hog
Liittynyt
29.6.2000
Viestit
19758
Sijainti
En oo mistään kotosin
Forumin uutinen aiheesta:
http://www.f1-forum.fi/uutiset/?n=2004-9/5356

Todennäköisesti moottorit on kauden alussa täysin vastaavat, koska moottorisäännöt muuttuvat ensi vuodeksi ja Cosworthilla tuskin tehdään samasta koneesta huonompaa versiota vain Minardille. Se tuskin on yllätys jos Fordin tehdastalli, mikä ikinä sitten onkin nimeltään, saa uudet kehitysversiot ensimmäisenä käyttöönsä, mutta kyllähän tällä kurotaan jo aika harppaus muita kiinni. Helpottanee uuden auton suunnitteluakin sikäli, että ilmeisesti mitat eivät juurikaan muutu tämän kauden koneeseen verrattuna.
 

Aeuk

Well-known member
Liittynyt
29.1.2002
Viestit
1201
Ohhoh! :eek!:

Melkoinen yllätys, positiivinen sellainen. Jännä nähdä miten Minardi alkaa pärjäämään ensi kaudella.
 

Bobakki

@f1hog
Liittynyt
29.6.2000
Viestit
19758
Sijainti
En oo mistään kotosin
Semmoinen juttu tuli mieleen, että jos en vallan väärin muista, kertoi Stoddart vuoden alussa Minardille tarjotun tällaista pakettia jo tälle vuodelle (Jordanin tämän vuoden sopimus on jokseenkin vastaava kuin tämä Minardin uusi poislukien se, että Ford Europe maksaa osan kustannuksista). Vaan päättivät säästää rahaa ja valitsivat halvemman vaihtoehdon.
 

AMS82

Well-known member
Liittynyt
13.12.2002
Viestit
1641
Sijainti
Turku
Tervetullut ratkaisu Minardin puolelta. Tämä kausi on tehnyt sangen selväksi sen, että vanhoilla moottoreilla annetaan liikaa tasoitusta muille. Minardi ei ole kunnolla pysynyt Jordanin vaudissa Jaguarista puhumattakaan, vaikka molemmilla on ollut selkeitä ongelmia kauden aikana.

Viime kautta värittivät huhut Minardin talousvaikeuksien kärjistymisestä ja sillä oli varmasti vaikutusta siihen, että säästäminen moottoripuolella nähtiin kauden 2004 osalta parhaimmaksi vaihtoehdoksi. Nyt Minardin talous on astetta vakaammalla pohjalla ja lisäpanostus moottoripuolelle on mahdollinen. Toisaalta on sangen mahdollista, että puheet Jordanin siirtymisestä muun moottoritoimittajan asiakkaaksi ovat parantaneet Minardin asemia neuvotteluissa. Moottorisääntömuutokset voivat olla taustalla vaikuttamassa, mutta muutoksia tapahtui myös tämän kauden osalta, eikä se silloin estänyt Minardia pitäytymässä vuotta vanhoissa moottoriratkaisuissa.

Minardin kannattajan näkökulmasta luottamus pistetilin karttumiseen myös ensi kaudella kasvoi. Varsinaista taistelua pisteistä on epärealistista odottaa, mutta silloin kun huipputiimeille sattuu tavallista enemmän keskeytyksiä lienee Minardilla paremmat mahdollisuudet napata pisteitä virheettömällä suorituksella muiden keskikastintallien sijasta.
 

Jone

Well-known member
Liittynyt
18.8.2004
Viestit
777
Sijainti
Savonlinna
Loistava juttu Minardille!

Kuten Stoddart joku aika sitten sanoi he ovat joka fanin kakkossuosikkeja. Väite pitää ainakin minun osaltani paikkansa. USA:n GP oli fantastinen Zsoltin pisteen ansiosta!
 

Mikkoz

Well-known member
Liittynyt
28.11.2003
Viestit
839
Sijainti
JKL
Eipä se parempi konekaan hirveesti auta, kun autolla ei meinaa päästä suoraan edes suoralla, vaan se kimpoilee minne sattuu.
 

hannu^

Well-known member
Liittynyt
29.12.2003
Viestit
781
Sijainti
Joensuu
Kyllä mie toivosin että ainakin Jordan pääsisi nopeudessa ainakin tuonne keskikastiin ja taloutensa kuntoon.. taitaa vaan olla aika mahdotonta :nope:
 

setelimies

Member
Liittynyt
5.9.2004
Viestit
17
Minardilla taitaa olla ongelmana huono autonkehittely, mitä ei pelkästään tehokkaalla myllyllä saada poistettua.

Sinänsä kyllä suunta on oikea, että myös pikkutallit saavat edes moottorin puolesta mahdollisuudet kilpailla tasaväkisinä muita vastaan.
 

Rallimies

Well-known member
Liittynyt
3.1.2004
Viestit
253
Sijainti
Konnevesi.
Jos en nyt aivan väärin muista niin luin Vauhdin Maailmasta, että Minardilla olisi käytössä kaksi vuotta vanha auto!
Jompi kumpi kuskeista sanoi kisan jälkeen tai jossakin että "Käytän samaa autoa mitä Mark Webber käytti siinä ja siinä kisassa kaksi vuotta sitten"

Tuo kyllä kertoo jo että ei kaikki ole kunnossa mutta toivottavasti Minardi saisi parannettua autoa ensi kaudeksi!
 

setelimies

Member
Liittynyt
5.9.2004
Viestit
17
kyllähän tuo auton kehittely on suoraan verrannollinen rahan määrään ja kuten kaikki tietää sitä ei minardilta pahemmin löydy.

Toivottavasti Ford ei niistä minardilta niitä vähiä rahoja moottorien hinnassa...
 

formulastara

Well-known member
Liittynyt
30.3.1999
Viestit
5691
Sijainti
hki finland
Se mua vähän ihmetyttää et mitä sinne ponttooneihin on oikein tungettu että ne on saatu niin kookkaiksi? :D
 

Karpow

Korpikylän korskea orhi
Liittynyt
26.3.2001
Viestit
3316
Sijainti
Kauhajoki
Minardi fani sanoi:
JES!!! tätä olen toivonut läpi koko kauden!:ahem:
Turha revetä ilosta... Valitettavasti tilanne on se, että ei Minardi nouse takarivistä yhtään minnekkään uusillakaan moottoreilla. Auto on yksinkertaisesti niin huono ajettava, että lisähevosvoimat eivät tuo tilanteeseen yhtään helpotusta. Alitehoisillakin moottoreilla auton pitäminen radalla on yhtä tuskaa. Onhan se nähty tälläkin kaudella molempien Minardi-kuskien in-car kameroista. Ohjaamo on täynnä käsiä joka mutkassa. Ei sellaisilla autoilla voi ajaa hyvää kierrosta useammasta puhumattakaan.

Muistakaapa kausi 1999, kun Minardi sai Supertecin (Renaultin "aikalisä") moottorit autoihinsa. Eli samat, mitkä olivat käytössä Williamsissa. Takarivissä pysyivät molemmat Minardit silloinkin.

Minardin pitäisi pystyä kehittämään autosta hyvä ajettava, mutta koska tallin budjetti on mitä on, siihen se ei valitettavasti koskaan tule pystymään. Jordaninkin kurittaminen taitaa tyssätä tähän kauteen, koska uuden omistajan myötä Eddien joukotkin voivat saada uutta ja kauan kaivattua pontta puurtamiseensa.
 

gnz

Well-known member
Liittynyt
19.3.2002
Viestit
1015
Sijainti
espoo
setelimies sanoi:
Minardilla taitaa olla ongelmana huono autonkehittely, mitä ei pelkästään tehokkaalla myllyllä saada poistettua.

Sinänsä kyllä suunta on oikea, että myös pikkutallit saavat edes moottorin puolesta mahdollisuudet kilpailla tasaväkisinä muita vastaan.
Samoilla linjoilla olen. Jos ne saa muutaman kympin per kierros näillä uusilla myllyillä, niin pitäis jostain taikoa ne 5 sekuntia, jotta oltais kärjen tuntumassa.
 

Bleu

Olivier Bocques Fan Club
Liittynyt
14.4.2000
Viestit
9310
Käsittääkseni Jordanilla on samanlaiset koneet kuin Jaguarilla tällä hetkellä. Minardille Fordin resurssit eivät riittäneet samanlaisten koneiden toimittamiseen, ja täksi kaudeksi voimaan tulleen moottorisäännön takia Minardi ei voi lähellekään täysiä tehoja käyttää. Juuri uuden moottorisäännön takiahan Ferrari ja Sauber olivat alkukaudesta samoilla koneilla.
 

JKulmala

Well-known member
Liittynyt
19.7.2004
Viestit
82
Sijainti
Helsinki
Niin kauan kun tulee tätä tahtia sääntömuutoksia, niin Minardin resurssit menee siihen et autosta saadaan sääntöjen mukainen. Ei mikään ihme et Stoddart on useammin kuin kerran vastustanut muutoksia. Olis mukava nähdä se päivä kun Minardi todella pystyis kehittämään autoa.
 

Sandels

Well-known member
Liittynyt
25.3.2000
Viestit
75
Bobakki sanoi:
Minardi ei ole kyllä koskaan käyttänyt Supertec-moottoreita.
No miten sen nyt ottaa.... Ne Asiatechit olivat muistaakseni ihan niitä samoja Superteckejä, nimilappu vaan vaihdettu.
 
Ylös