Oon luullut, että nuo toimii paineilmalla.JOC sanoi:Kriittisimpiä voisi kuvitella olevan moottorin venttiilit, jotka lopettavat liikkumisen paineiden hävittyä.
Saattaa muuten jopa pitää paikkansa. No kuitenkin vaihteet menenevät päälle hydrauliikan avulla.JNF sanoi:Oon luullut, että nuo toimii paineilmalla.
Moottori? Kyllä formuloissa sentään on polttomoottori eikä hydraulimoottori.Hevimies sanoi:No ihan yksinkertaistettuna F1-autossa lähes kaikki toimii hydraulisesti, vaihdelaatikko, moottori... Jos jostain syystä järjestelmän paine katoaa, ei autolla voi enää ajaa.
Hydraulisia käyttivät vielä ainakin pari vuotta sitten. Sellainen muistikuva on, että tehostimella olisi oma järjestelmänsä, joten ongelmat eivät yleensä koske sitä.JOC sanoi:Kriittisimpiä voisi kuvitella olevan moottorin venttiilit, jotka lopettavat liikkumisen paineiden hävittyä. Vaihteetkaan eivät tämän jälkeen. Onko ykkösissä sähköiset ohjaustehostimet?
Polttomoottoripa hyvinkin, mutta polttomoottorin apulaitteet voivat olla hydraulisia...Runar ja Kyllikki sanoi:Moottori? Kyllä formuloissa sentään on polttomoottori eikä hydraulimoottori.
Niin, ja venttilit toimivat pneumaattisesti(ilma). Tosin voihan se olla, että jotta pneumatiikka pelaa, siihen tarvitaan hydrauliset paineet.Runar ja Kyllikki sanoi:Moottori? Kyllä formuloissa sentään on polttomoottori eikä hydraulimoottori.
Hyvä esimerkki hydraulimoottorista tuo paine ilma venttileille... Tosin sekin voidaan tuotta myös mekaanisesti remmillä tai ketjulla...formulastara sanoi:Niin, ja venttilit toimivat pneumaattisesti(ilma). Tosin voihan se olla, että jotta pneumatiikka pelaa, siihen tarvitaan hydrauliset paineet.
Tarkoittanet italialaista hydrauliikkaa?McHaka sanoi:Jennin lomaillessa Porin Jazzeissa Räikkösen jahdilla (siellä se kuitenkin oli ollut), jäi Kimin ainoaksi vaihtoehdoksi saksalainen hydrauliikka, joka laadullaan petti hänet. Loput paineet eivät todellakaan purkautuneet hotellihuoneessa kilpailun jälkeen, saatika ennen sitä. Saksa on paska maa.
:alppu:
Entä turbo?Racemaster sanoi:Hyvä esimerkki hydraulimoottorista tuo paine ilma venttileille... Tosin sekin voidaan tuotta myös mekaanisesti remmillä tai ketjulla...
Ilmaa voi ahtaa ilmankin turboa, mutta se ei ole sitten enää turbomoottori.formulastara sanoi:Entä turbo?
Periaatteessahan vaikka vaihdelaatikkoakin voidaan pyörittää hydraulisesti...V12 sanoi:Pneumatiikan ja Hydrauliikan erohan on siinä, että pneumatiikassa väliaineena on ilma kun taas hydruliikassa käytetään öljyä tai vettä yleisesti kuitenkin hydruli öljyä.
Veikkaampa itsekkin juuri paineiden katoamisen olevan se mitä tuolla tarkoitetaan. Hydrauliikkaa luulisi käytettävän voimansiirrossa ym..