Mitä itsenäisyys sinulle merkitsee?

FW08

Registered User of Talent
Liittynyt
9.7.2008
Viestit
22189
Sijainti
Behind the rabbit
Minulle itsenäisyys merkitsee eri asiaa kuin se merkitsee niille, jotka käyttävät sitä oikeutuksena ksenofobialle, nurkkakuntaisuudelle ja vihanlietsonnalle.

Suomen itsenäisyys on hieno asia, ja sitä puolustaessaan Vaari menetti jalkansa melkein myös henkensä.

Mutta itsenäisyyden "puolustamisen" nimissä tehdään myös todella vastenmielisiä asioita. Siis nykypäivänä.
 

Sinäputki

Troll
Liittynyt
13.7.2010
Viestit
4216
Sijainti
Trollhättan
Minulle itsenäisyys merkitsee eri asiaa kuin se merkitsee niille, jotka käyttävät sitä oikeutuksena ksenofobialle, nurkkakuntaisuudelle ja vihanlietsonnalle.

Suomen itsenäisyys on hieno asia, ja sitä puolustaessaan Vaari menetti jalkansa melkein myös henkensä.

Mutta itsenäisyyden "puolustamisen" nimissä tehdään myös todella vastenmielisiä asioita. Siis nykypäivänä.
[VIISASTELU]
Onko tämä Vaari jotain sukua Isälle?
[/VIISASTELU]
 

FW08

Registered User of Talent
Liittynyt
9.7.2008
Viestit
22189
Sijainti
Behind the rabbit
Minun isäni haavoittui. Käsivarteen jäi tapahtuneesta iso 'kraateri'.
Läheltä koskettaa kyllä monta sota edelleen.

Vaarin veli - nyttemmin hänkin edesmennyt - kantoi lopun ikäänsä kranaatinsirpaleita keskivartalossaan.

Vaarin jalan taas vei astuminen miinaan. Oli joutunut vielä omin käsin raahautumaan siltä miinakentältä lääkintämiesten luo, kun nämä eivät olleet keskellä yötä uskaltautuneet hakemaan.
 

Mosse

Skidmark
Liittynyt
5.3.1999
Viestit
104235
Sijainti
On earth
Itselle tulee mieleen äidin kärsimykset Leningradin motissa. Sinne kuoli nälkään äidin pikkuveli. Eipä saanut elinaikanaan rauhaa.
 

kouvotsvoni

Banjottu
Liittynyt
30.1.1999
Viestit
89969
Sijainti
Corsica
No jaa...jätänpä sotamuistelot osaltani tähän, vaikka ketju niille poluille menikin. Kansallisena veteraanipäivänä ehken ajankohtaisempi.
 

T.K

Sähkö-ukkeli
Liittynyt
28.9.2008
Viestit
3883
Sijainti
Nolla potenttiaalissa
Isenäisyys merkitsee sitä minulle, että Suomi on vapaa maa, emmekä ole enää ex-neuvostoliiton pompoteltavana.

Kiitos sotiemme veteraaneille.
Vaarinikin on yksi heistä, sai kiven jalkaan pommin räjähtäessä, iso kivi lensi suoraa oikeaan jalan päälle, elinikäinen jalkavamma muistoksi, kävelee vielä kepin avulla ja ajaa autollaan.
 

kouvotsvoni

Banjottu
Liittynyt
30.1.1999
Viestit
89969
Sijainti
Corsica
T.K:n postaus kiteytti minusta sen mitä Suomessa ajatellaan itsenäisyydestä. Ihankuin Suomen itsenäisyyden aikana ei olisi ollutkaan kuin yksi lyhyt puolustussota ja pitkä hyökkäyssota.
 

Lancer

Realisti
Liittynyt
23.7.2007
Viestit
20495
Sijainti
taas Suomessa
Itse en tiedä noista sukulaisteni seikkailuista rintamalla muuta kuin että äidin puoleinen isoisä oli mukana kai jatkosodassa ja sai konekivääristä käteen. Selvisi kuiteskin hengissä ja eli vielä useamman vuosikymmenen, vaikkakaan ei ehtinyt nähdä allekirjoittaneen putkahtamista maailmaan.
 

jjv

Arschloch
Liittynyt
4.5.2005
Viestit
26854
Nykynuorisosta kaikki eivät oo asiasta ihan varmoja :) http://naurunappula.com/666187/
En mäkään ole kyllä asiasta ihan varma niinqu silleen. Jos me ei oltaiskaan itsenäisiä vaan kuuluttais vaikka Ruotsille. Olishan täällä meininki aika erilaista. Katujen nimet olis myös ruotsin kielellä, ihmiset ajelis Volvoilla ja Scanioilla, telkkarista tulis ruotsinkielistä ohjelmaa, kouluissa olis pakko opiskella ruotsia, eduskunnassakin osa pitäis puheita ruotsiksi ja iltapäivälehtien lööpeissä olis kuvia jostain Silviasta ja Victoriasta. Onneks ollaan itsenäisiä ja voidaan edes maksaa omalla valuutalla.
 

Archie

Well-known member
Liittynyt
14.2.2000
Viestit
13050
En mäkään ole kyllä asiasta ihan varma niinqu silleen. Jos me ei oltaiskaan itsenäisiä vaan kuuluttais vaikka Ruotsille. Olishan täällä meininki aika erilaista. Katujen nimet olis myös ruotsin kielellä, ihmiset ajelis Volvoilla ja Scanioilla, telkkarista tulis ruotsinkielistä ohjelmaa, kouluissa olis pakko opiskella ruotsia, eduskunnassakin osa pitäis puheita ruotsiksi ja iltapäivälehtien lööpeissä olis kuvia jostain Silviasta ja Victoriasta.
Mutta jos noin olis käynyt, niin eihän me tiedettäis sitä. Kiitettäis onneamme, että oltaisiin sivistyskansaa eikä jotain venäläisiä tai muinaisia suomalaisia.
 

T.K

Sähkö-ukkeli
Liittynyt
28.9.2008
Viestit
3883
Sijainti
Nolla potenttiaalissa
Isenäisyys merkitsee sitä minulle, että Suomi on vapaa maa, emmekä ole enää ex-neuvostoliiton pompoteltavana.

Kiitos sotiemme veteraaneille.
Vaarinikin on yksi heistä, sai kiven jalkaan pommin räjähtäessä, iso kivi lensi suoraa oikeaan jalan päälle, elinikäinen jalkavamma muistoksi, kävelee vielä kepin avulla ja ajaa autollaan.
Tähän senverran lisään & täsmennän, että haluan kiittää veteraaneja, jotka taistelivat itsenäisyytemme puolesta.
Kiitos, niin eläville ja edesmenneille veteraaneille.
 

Siggeboi

Banned
Liittynyt
6.9.2006
Viestit
4475
Sijainti
Puskassa
Sitä että saan asua omillani niin, että vanhemmat tai kukaan on määräilemässä, mitä saan tehdä ja mitä en. Sitä se itsenäisyys mulle meinaa. :)
 
Ylös