Mitä muutoksia toivoisit ensi kaudeksi?

Jellinek

Banned
Liittynyt
27.1.2010
Viestit
6719
Sijainti
Tiimarin tasavalta
Koska ite en näe tässä kaudessa enää paljoa jännättävää, päätin jo laatia listan, joilla ensi kaudesta saataisiin mielenkiintoisempi:
-Kovalainen takaisin Renaultille
-Bottas Williamsin kilpakuskiksi Barrichellon tilalle ja Williamsille taas Renaultin moottorit
-rengaskoko 15-tuumaiseksi, näyttävämmännäköiset :rolleyes:
 

Renngeist

Soldiers of Antisthenes
Liittynyt
24.4.2009
Viestit
18077
Sijainti
Syylien välissä
-Isommat renkaat (nykyisessä suhteessä, mutta esim 3" lisää taakse :ahem:)
-Etusiipi yhtä kapeaksi kuin takasiipi
-Korotetty nokka vittuun täältä
-Kuljettajavaihdokset:
  • Kovalainen -> Renault
  • Chandhok -> Force India
  • Petrov -> Virgin
  • Glock -> Sauber (tai millä nimellä se sit ikinä tunnetaankaan)
  • Quit-Nick kans Sauberille
 

Jeeves

Well-known member
Liittynyt
19.2.2004
Viestit
2520
- Ohjaustehostinten täyskielto
- Tupla- / tripla- / pakokaasuavusteisten diffuusorien bannaus
- Moottorikehitystyön vapautus
 

FW08

Registered User of Talent
Liittynyt
9.7.2008
Viestit
22189
Sijainti
Behind the rabbit
- Schumille kenkää
- Alonsolle kenkää, tai edes suukapula
- Renkaanvaihtopakon poistaminen
- Varikkokäynneillä henkilökunnan rajaaminen kahteen-kolmeen per auto

En kyllä ymmärrä, miksi kukaan tahtoisi poistaa testauskiellon?
 

Bobakki

@f1hog
Liittynyt
29.6.2000
Viestit
19758
Sijainti
En oo mistään kotosin
En kyllä ymmärrä, miksi kukaan tahtoisi poistaa testauskiellon?
Noiden listaamiesi renkaanvaihtokohtien lisäksi se olisi kyllä minunkin listallani, vaikkakin varsin rajatusti muutaman (4-6) yhteisen testin verran. Itse koen, että tämä kaventaisi eroja isojen ja pienien tallien välillä, koska pikkutalleilla ei ole vastaavia mahdollisuuksia hahmottaa ennalta uudistustensa toimivuutta kuin isoilla.
 

FW08

Registered User of Talent
Liittynyt
9.7.2008
Viestit
22189
Sijainti
Behind the rabbit
Noiden listaamiesi renkaanvaihtokohtien lisäksi se olisi kyllä minunkin listallani, vaikkakin varsin rajatusti muutaman (4-6) yhteisen testin verran. Itse koen, että tämä kaventaisi eroja isojen ja pienien tallien välillä, koska pikkutalleilla ei ole vastaavia mahdollisuuksia hahmottaa ennalta uudistustensa toimivuutta kuin isoilla.
Ei minullakaan mitään testaamisen hallittua lisäämistä vastaan ole, mutta sitä en tahdo enää koskaan nähdä, miten esim. Ferrari rundasi ympäri testirataa kymmenen vuotta sitten.
 

kouvotsvoni

Banjottu
Liittynyt
30.1.1999
Viestit
89969
Sijainti
Corsica
Ei minullakaan mitään testaamisen hallittua liäsämistä vastaan ole, mutta sitä en tahdo enää koskaan nähdä, miten esim. Ferrari rundasi ympäri testirataa kymmenen vuotta sitten.
Parhaana esimerkkinä taisi olla Monacon perjantaina Fioranossa ajelu:eek:
 
Viimeksi muokattu:

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Erikoista, vielä ei ole tullut Kimi Red Bullille-toivetta. Ei että itse sitä toivoisin, ajakoon toisen kauden rallia jos haluaa.

Kuskivaihdoksiin en puutu ja sääntökeskusteluita on ollut riittävästi jo ennestään.
 

Nick

sadasseitsemäs
Liittynyt
30.6.2004
Viestit
2047
Sijainti
Tampere
- Varikkokäynneillä henkilökunnan rajaaminen kahteen-kolmeen per auto
Tulisi aika pitkiä varikkokäyntejä,kun yksi-kaksi henkilö(ä) vaihtaa kaikki neljä rengasta (yksi on tikkarimiehenä) :eek:
 

Lunssila

Well-known member
Liittynyt
6.6.2008
Viestit
18217
Mersusta voittaja-auto ja Heidfeld Schumin tilalle. Myös Lotuksen ja Virginin parantunut kilpailukyky olisi hyvä.
 

IWE

Well-known member
Liittynyt
22.6.2004
Viestit
2963
Mersusta voittaja-auto ja Heidfeld Schumin tilalle. Myös Lotuksen ja Virginin parantunut kilpailukyky olisi hyvä.

Muuten samaa mieltä, mutta Britney ulos eikä Schumi ja Heidi tilalle. Virginin tosin voisi myös korvata uskottavammalla tiimillä.


Autoja simppelimmäksi.
Kurvikkaat ponttoonit hiiteen ja moottorikatteet taas vähän järkrvimpiin muotoihin.
Leveämpi takasiipi ja kapeampi etusiipi.
Isommat takarenkaat.
Jotain järkeä näihin pärstäkertoimen ja tiimin mukaan jaettaviin rangaistuksiin.

Turva-auto sääntöjä yksinkertaisemmiksi, jotta jopa tavis katsojat ymmärtävät ilman jatkuvaa sääntökitjan uudelleen opiskelua ja ainakin FIA:n soisi ymmärtävän omat sääntönsä, eikä soveltavan niitä miten sattuu.
...
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Nopeemmat autot!
Miksi, johan nämä nyt ovat kaikkien aikojen nopeimpia ykkösiä (tai jokseenkin yhtä nopeita kuin 2004)?

Vaikka noista lohkaisisi parisen sekuntia kierrosajoista pois, niin ei se silmälle yhtään erilaiselta näyttäisi. Sen sijaan jos suitsittaisiin aerodynamiikkaa ja kovennettaisiin renkaita tulisi hitaampaa, mutta näyttävämpää ajoa sivuluisuineen.
 
Viimeksi muokattu:

Hookah

Elämäntapaintiaani
Liittynyt
24.6.2008
Viestit
4447
Kuljettajasiirroista:

Maldonado, GP2 => F1 (Sauber)
Kovalainen, Lotus Racing => Renault
Heidfeld, MGP => kilpakuskiksi (Force India)
Villeneuve, kortisto => tallipäälliköksi ja kilpakuskiksi
Bianchi, GP2 => F1
Badoer, testikuski (Ferrari) => kilpakuski (Ferrari)

Talleista:

Renault-moottorit => Lotus
nk. "13. talli" => Villeneuve Racing

Radoista:

Korea, Abu Dhabi, Valencia, Bahrain, Hungaroring => ulos
Nürburgring, toinen osakilpailu Spassa => sisään

---

Kaiken kaikkiaan Sauberin spekuloitu kuljettajakaksikko Kobayashi-Maldonado kuulostaisi todella lupaavalta. Toivottavasti uumoiltu sponsorikuvio meksikolaisten ja venezuelalaisten kanssa onnistuu, vaikkakin Carlos Slimin nimi on takavuosina linkitetty milloin minkäkin virityksen yhteyteen, tuloksetta. Samaten kokoitalialainen Scuderia Ferrari italohenkilökunnalla, Pirellin renkailla ja Luca Badoerin palveluksilla koko letkan hännillä toisi nostalgisesti mieleen legendaarisen Minardin esitykset vuosina 1985-2005. Forza Italia! Let Karun pass for the champ... eikun lap.
 
Ylös