Mitä varusteita autoon?

Valitse 5 tärkeinä varustetta autoosi alta

• Äänestäjiä yhteensä
    67

PuoliPöhkö

Well-known member
Sijainti
suom. "sijainti" toim.huom.
Työkaveri tilasi auton itselleen. Tuli siinä lisävarusteista juttua.
Kaveri oli valkannut autoonsa sellaisia varusteita joita minä en katso lainkaan tarvitsevani ja toisaalta jättänyt sellaiset varusteet tilaamatta jotka minun makuuni ovat lähes välttämättömiä.

Valitse tärkeintä 5 varustetta uuteen autoosi oheisesta listasta.
Mitkä otat?

Sam

Muumipappa
Sijainti
Muumilaakso
Automaattilaatikko, vakionopeudensäädin, automaattiset tuulilasinpyyhkijät, moottorinlämmitin ja vetokoukku.

Formulanomi

Seksikäs rumä kääpiö
Sijainti
Toisaalla
Automaatti on seuraavakin auto se on saletti. Luokitellaanko tosiaan varusteeksi? Mää en tiedä, enkä siis tuttuile...siis vittuile...vaan kysyn?

Sitten nuo muut:
- nykyisessä ei ole vakionopeudensäädintä. Se olisi kuitenkin ymmärtääkseni tooosi hyvä olemassa.
- metalliväri on kaiketi arvon säilymisen kannalta oleellisempi. Näin luulen..

Sitten loput ovat niin ja näin, mutta ehkäpä tärkeysjärjestyksessä:
- Xenon ajovalot
- Tehdasasenteinen polttoainelämmitin, ohjelmoitava (webasto tms) --Tämän tyyppiset talvet ovat toki harvinaisuus, mutta menkööt ohitse lämmitettävän etulasin.

kouvotsvoni

Banjottu
Sijainti
Corsica
Xenon valot pistin, kun oli pakko 5 valita. Nuo muut ruksimani (lämmitettävä tuulilasi, webasto, vakionopeudensäädin ja vetokoukku) olisivat ihan hyödyllisiä.

Knoukka

Well-known member
Helppo polli:

- Automaattivaihteisto
- Vakionopeudensäädin
- Tehdasasenteinen polttoainelämmitin, ohjelmoitava (webasto tms)
- Xenon ajovalot
- Vetokoukku

Mutta toki lämmitettävä tuulilasikin olisi hyvä, sekä metalliväri nätti, B&O-reteot mukavat, hyvälaatuista nahkaa tooleissa ihanat ja panoraamakatto toisi ilmavuutta.

Madallettua sporttialusta välttäisin viimeiseen asti.

Vellu

Kuninkaalleninen
Sijainti
Vantaa, Finland
Oli vaikee. Eka ja vika oli suht helppoja valintoja, mutta loput 3 valikoitui pikemminkin 'tuota nyt en ainakaan halua' -muotoisella pudotuksella.

Eipä tuon listan varusteista olis hirveästi välttämättömyyksiä, mutta onhan siellä kivoja varusteita. Automaattia en kyllä huolisi.

Formulanomi

Seksikäs rumä kääpiö
Sijainti
Toisaalla
Kerro sitten joskus myöhemmin, mutta älä pidä turhaan jännityksessä!, mitä se "kaverisi" valitsi.

Fagerholm

Oman elämänsä Sutil
Sijainti
Semminki
Vakionopeudensäädin, Tehdasasenteinen polttoainelämmitin, ohjelmoitava (webasto tms), Bang ja Olufsen audiojärjestelmä (vakiovehkeiden tilalle), Xenon ajovalot, Nahkaverhoilu.

Sinä päivänä olen onnellinen mies, kun minulla on Audi tuolla lihavoidulla lisävarusteella.

PuoliPöhkö

Well-known member
Sijainti
Kerro sitten joskus myöhemmin, mutta älä pidä turhaan jännityksessä!, mitä se "kaverisi" valitsi.
Töikaveri oli tilannut autoonsa jotkut huikeet poppivehkeet (+2000 euroa), kojelautaan integroidun navigaattorin (yli 3000 euroa!), sporttialustan, 18" aluvanteet... kaikkea en muista.
Oman varustelistani häntäpäässä olevia himmeleitä kaikki.

Myllis

Lounke-Pelle
Sijainti
Lounke
Hyva pollo. Just tuli itselle myos vastaan Superbin kanssa. Otin kylla kaikki listassa olevat, plus navin.

Noista 5 tarkeinta mulle:
vakionopeussaadin
Xenonit
moottorinlammitin
metallivari
nahkaverhoilu

Myos vetokoukku tulisi joka tapauksessa, mutta piti valita 5.

Formulanomi

Seksikäs rumä kääpiö
Sijainti
Toisaalla
Töikaveri oli tilannut autoonsa jotkut huikeet poppivehkeet (+2000 euroa), kojelautaan integroidun navigaattorin (yli 3000 euroa!), sporttialustan, 18" aluvanteet... kaikkea en muista.
Oman varustelistani häntäpäässä olevia himmeleitä kaikki.
Kaikista tyhmin juttu on mun mielestäni tuo integroitu navigaattori. Enkä kyllä poppivehkeitäkään ottaisi tolla hinnalla, tosin en ole kyllä ns. musiikki-immeisiä. (normaali radio/cd kaiuttimineen on kyllä ihan hyvä)

Omassa autossa on madallettu sporttialusta (ei ollut valintaperuste autolla). Ja vähän tulee pakosti huonoillakin tiellä ajettua.

Myllis

Lounke-Pelle
Sijainti
Lounke
Vähän sama juttu.
Audinkin tilasin aikanaan korotetulla maavaralla (huonontien varustus)
Käytännöllisyys menee ulkonäköseikkojen edelle (silloin kun ne ovat toisensa poissulkevia vaihtoehtoja)
Samixii, siis tuon sporttialusta kans.

Mites toi audin huonontien varustus? Skodaa en tuolla ole tilaamassa, mutta viela voi muuttaa mielta. Tykkaatko?

Zep

Well-known member
Sijainti
Veteli
Lämmitettävä tuulilasi
Tehdasasenteinen polttoainelämmitin, ohjelmoitava (webasto tms)
Bang ja Olufsen audiojärjestelmä (vakiovehkeiden tilalle)
Xenon ajovalot
Vetokoukku

Noista tuon lämmitettävän tuulilasin olis voinu jättää pois ja ottaa automaattisen ilmastoinnin tilalle. Ainakin Volkkarilla "manuaalinen" ilmastointi on paljon huonompi.

Edit: Niin ja jos ne poppivermeet noin paljon maksaa, niin kannattanee yrittää asennuttaa uudet kotimaassa.

Viimeksi muokattu:

PuoliPöhkö

Well-known member
Sijainti
Samixii, siis tuon sporttialusta kans.

Mites toi audin huonontien varustus? Skodaa en tuolla ole tilaamassa, mutta viela voi muuttaa mielta. Tykkaatko?
No se korottaa kaaraa sen 20...25 mm (riippuen vag-kulkineesta), jouset ja iskarit on jämäkämmät kuin vakiossa. Lisäksi audissa oli pohjassa joku ylimääräinen suojalevy.

Mä olen kolhinut aiempien autojeni pohjia esim. mökkitiellä ja kadun reunakiviylityksissä yms. korkeuseroissa useita kertoja. Kyllä tuo 2 cm auttaa oikeasti siihen, ettei tarvitse olla pirun varovainen pahoissa paikoissa.

Jos tuollaisissa paikoissa ei juurikaan joudu käymään (esim toistuvasti ajettava pahakuntoinen mökkitie), niin tuskin silloin kannatta satsata.
Mä kyllä tykkäsin. Risteyksissä olevia aurattuja lumivallejakaan ei tarvinnut varoa ihan niin paljoa kun tiesi että kentän ja pohjan välissä on vähän normaalia enemmän pelivaraa.

Mangelo

Well-known member
1. Vetokoukku. Ei kovin montaa käyttökertaa tarvii, että maksaa itsensä takaisin.
2. Vakionopeudensäädin. Mukava moottoritiellä.
3. Xenon ajovalot. Niillä varmaan näkee.
4. Joku avattava räppänä mieluummin kuin ilmastointi. Ilmeisesti pollin laatija olettaa ilmastoinnin vakioksi. Lisätään siinä tapauksessa listaan automaattivaihteisto, vaikka mielestäni se ei ole varuste vaan valinta. Vähän niinkun moottorityyppi.
5. Lämmitin olis varmaan kiva talvella, etenkin jos ajaa hiihtämään.

Listan ulkopuolelta moottorinlämmitin ellei vepastolla hoidu, ja parempi verhoilu. Ei nahka. Sport-alusta, lämmitettävä tuulilasi, automaattipyyhkijät yms ottaisin vaan jos se alentais hintaa.

Viimeksi muokattu: