CL-karkelot menivät nappiin, koska Muurinen osasi luoda nimettömään joukkueeseen "nyt mennään näyttämään isoille pojille, että tuppukylässäkin osataan" - mentaliteettia.
Maajoukkueen johdossa on kuitenkin kaavoihinsa kangistunut ukko. Mies, joka ei löydä innovatiivisia ratkaisuja kun niitä tarvitaan. Yleensä vaihdot epäonnistuvat ja tulokset ovat huonoja. Mursu vaihtoi puolustajan Eremenkon tilalle kun joukkue oli häviöllä Hollantia vastaan? Murs[u valitsi kokoonpanoon enemmän maalivahteja kuin hyökkääjiä - Romaniaa vastaan? Miklu loukkaantui tuolloin ja joukkue oli kusessa.
Pelaajavalinnat? Väyrynen sai ainakin odotella vuoroaan loputtomiin. Samoiten Tainio ja Lagerblom ovat kärsineet tästä pelleilystä. Samaan aikaan omat suosikit pelaavat avauksesta toiseen, riippumatta pelituntumasta tai menestyksestä. Nurmela on yksi surullisimmista tapauksista. Mies saa antaa seurajoukkueelleen näyttöjä maajoukkueessa. Kaikki näkevät, että aika on ajanut miehestä ohitse. Ja ne vaparit, syvä huokaus. Samaan aikaan lupaavasti omassa sarjassaan pelannut Multaharju kaivelee muniaan maajoukkueen ulkopuolella.
Olisi luullut, että Ruotsia vastaan pelatun ottelun jälkeen mies olisi viimeistään saannut kenkää. Mutta ei. Muurinen kylpee edelleen negatiivisessa asenteessaan ja mitään ei tapahdu.
-"Unelma on tietysti lopputurnauspaikka. Realistinen tavoite on ehkä kuitenkin olla parempi kuin yksi lohkon kolmesta suuresta maasta. Minimitavoite on sitten neljäs sija.En koe näitä karsintoja omina karsintoinani tai että minun pääni olisi putoamassa jossain vaiheessa."-
-"Ennen peliä tuntui, ettei meillä ole mahdollisuutta edes tasapeliin"-
-"Te lehtimiehet olette sanoneet minulle, että tämän päivän lehti on huomenna kalan käärepaperia. Niin kun osaisi suhtautua. Mä olen niin hemmetin tunneihminen, että mä kärsin sen takia. Pyrin tekemään niin hyvää yhteistyötä toimittajien kanssa kuin mahdollista ja silti joku iskee joskus tikarin selkään. Jos joku suomalainen valmentaja hyökkää minua vastaan tai kritisoi minua, niin kysyn onko hänellä mahdollisesti jokin oma intressi siihen?"-
-"Karsinnoista antaisin Suomelle arvosanaksi 8+ . Kaikki ottelut mukaan lukien antaisin joukkueen arvosanaksi vähintään 9. Meidän jalkapallo on nosteessa."
Ja tämä viimeisin siis kuvasi vuotta 2004.