Moottoriradat ja niiden suunnittelu

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

Pahkasika

Well-known member
Liittynyt
12.1.2008
Viestit
2319
Sijainti
Oulu
Ja Interlagosiin lisätään turva-alue, eikä shikaania:
An escape area will be added on the corner where a Brazilian driver died in a truck series race a week ago at Interlagos, in an attempt to improve safety at the track hosting this year's Formula One season finale.

Officials will remove a section of the stands and add an slowdown area outside the high-speed corner where 29-year-old Gustavo Sondermann was killed after a crash April 3. The work should be completed by the Brazilian GP on Nov. 27.
 

Pahkasika

Well-known member
Liittynyt
12.1.2008
Viestit
2319
Sijainti
Oulu
Yas Marinan mahdollisista muutoksista ei ole tainnut mitään virallista kuulua, mutta torstain pressitilaisuudessa kuului tällaista: "It's been confirmed that the Yas Marina organisers are changing the track slightly for this year's race and they're going to widen the turns at turn five and six, which is the one onto the first straight and then eight and nine which are the turns before the second straight."
 

K. August

Well-known member
Liittynyt
25.11.2010
Viestit
2405
Yas Marinan mahdollisista muutoksista ei ole tainnut mitään virallista kuulua, mutta torstain pressitilaisuudessa kuului tällaista: "It's been confirmed that the Yas Marina organisers are changing the track slightly for this year's race and they're going to widen the turns at turn five and six, which is the one onto the first straight and then eight and nine which are the turns before the second straight."
Mitäköhän tuo leventäminenkään auttaa, kun turva-alueet oli kuitenkin asfalttia.
 

*Alexei*

Well-known member
Liittynyt
21.4.2011
Viestit
548
Sijainti
Jns
käsittääkseni interlagosin radassa eniten keskustelua on FIA:n heppujen keskuudessa aiheuttanut rata-alueen fasiliteetit ja sen pääsuoralle johtavan kallistetun kaarteen turva-alueen puute. Radan profiilissahan ei sinällään ole mitään vikaa (vaikka hieman tylsä onkin) :)
 

Sue_me

Well-known member
Liittynyt
1.8.2005
Viestit
27848
käsittääkseni interlagosin radassa eniten keskustelua on FIA:n heppujen keskuudessa aiheuttanut rata-alueen fasiliteetit ja sen pääsuoralle johtavan kallistetun kaarteen turva-alueen puute. Radan profiilissahan ei sinällään ole mitään vikaa (vaikka hieman tylsä onkin) :)
Häh?
 

Rentta

Well-known member
Liittynyt
22.7.2010
Viestit
6760
Sijainti
Täällähä mä
Istanbulissa ei järjestetä F1-sarjan osakilpailua kaudella 2012, turkkilaisissa lehdissä kerrottiin perjantaina. Syynä ovat maksuerimielisyydet F1-pomo Bernie Ecclestonen ja paikallisten järjestäjien välillä.

Lehtitietojen mukaan Ecclestone olisi halunnut nostaa järjestäjien kustannukset 13 miljoonasta dollarista 26:een. Tähän ei Turkissa haluttu suostua.

- Formula ykköset sanovat hyvästit Istanbulille, otsikoi Habertürk-sanomalehti.

Vuosi sitten Ecclestone kertoi, että hän odottaa Istanbulin olevan F1-kalenterissa pitkään, vaikka viime kauden kisaan saapui niukalti yleisöä.

Nykyinen sopimus päättyy tähän kauteen. Kilpailu ajetaan 8. toukokuuta.

[mtv3]
 

Dev

Well-known member
Liittynyt
28.2.2007
Viestit
4020
Hienoa! Yksi niistä harvoista Tilken onnistuneista radoista otetaan nyt sitten MM-sarjasta pois. :thumbfh: Lisää vaan Valencian kaltaisia paskaratoja mukaan.
 

Alien Eel

Well-known member
Liittynyt
7.2.2011
Viestit
401
Enpä jää suuremmin istanbulia kaipaamaan, vaikka Tilken onnistuneempiin kuuluukin. Toivottavasti nuo Valenciat poistuisivat myös.
 

Vertti

Well-known member
Liittynyt
16.3.2008
Viestit
1533
Sijainti
Helsinki
No jonkun sieltä piti lähteä. Ei kilpailuita voi olla rajattomasti kauden aikana. Saadaan USA tilalle ja Austinin pitäisi olla hyvä rata profiilin perusteella. Seuraavaksi saa lähteä varmaan toinen Espanjan kisoista, kun mennään Sotshiin.
 

noksu

Well-known member
Liittynyt
21.3.2011
Viestit
69
Sijainti
Lappeenranta
Lehtitietojen mukaan Ecclestone olisi halunnut nostaa järjestäjien kustannukset 13 miljoonasta dollarista 26:een. Tähän ei Turkissa haluttu suostua.
Ihan ovelaa Ernieltä antaa ensin joka maan rakentaa omilla rahoillaan oma F1-rata ja sitten tuplata vuosimaksu. Kyllä sieltä aina löytyy 18-19 järjestäjää jotka maksavat sen vaikka hampaat irvessä saadakseen jotain katetta suunnattomille rakentamiskustannuksilleen.
 

Pahkasika

Well-known member
Liittynyt
12.1.2008
Viestit
2319
Sijainti
Oulu
Ja kisan kohtalostahan ei ole vielä tehty lopullista päätöstä. F1 Fanaticin mukaan:
“The Turkish race organisers say a decision on its future will be made next month when Ecclestone meets Murat Yalcintas.”
 

CCMK

Well-known member
Liittynyt
9.11.2009
Viestit
15049
Bahrainin kisankin lopullinen ja virallinen peruutus tulee kai vasta toukokuussa. Monet pitävät varmana ilmoituksena vappupäivää, mutta päätös voi tulla myöhemminkin. Mahdollisesti myöhemmin kaudella ajettavana kisana voi tulla mielenkiintoinen näky vaikka viime kauden aloitus toki on edelleen tuoreessa muistissa.

Uudet säännöt ovat auttaneet paljon f1:siä ja renkaiden kuluminen voi auttaa ohittamaan niilläkin radoilla joilla ohitukset ovat vaikeita. Barcelonassa ohitusmäärät romahtivat kauden 1991 kisan jälkeen varsin paljon poislukien sadekisat 1992 ja 1996.
 

Renngeist

Soldiers of Antisthenes
Liittynyt
24.4.2009
Viestit
18077
Sijainti
Syylien välissä
Uudet säännöt ovat auttaneet paljon f1:siä ja renkaiden kuluminen voi auttaa ohittamaan niilläkin radoilla joilla ohitukset ovat vaikeita. Barcelonassa ohitusmäärät romahtivat kauden 1991 kisan jälkeen varsin paljon poislukien sadekisat 1992 ja 1996.
Unkaria odotellessa. Siellähän (ainakin tilastojen mukaan, omakohtaisia muistoja ei tietyistä syistä ole) ennen vuotta 1996 tehtiin ihan kivastikin ohituksia. Mutta sitten nämä 1994 paniikkimuutkoset näyttivät tuhonneen kaikki ohitusmahdollisuudet.

Eli todellakin odotellaan nyt myös näitä loppukauden unilääkeratoja, eli Hungaroringiä ja Monzaa, että mitenkäs nämä uudet säännöt siellä sitten muuttavat asioita. Tosin silloin on kausi jo niin pitkällä, jottei mitään yllättävää pitäisi kuitenkaan renkaissa olla...
 

Joppe_001

Well-known member
Liittynyt
1.11.2003
Viestit
3764
Sijainti
Tois pual jokkee
Unkaria odotellessa. Siellähän (ainakin tilastojen mukaan, omakohtaisia muistoja ei tietyistä syistä ole) ennen vuotta 1996 tehtiin ihan kivastikin ohituksia. Mutta sitten nämä 1994 paniikkimuutkoset näyttivät tuhonneen kaikki ohitusmahdollisuudet.
No jaa. Tulee mieleen semmoinen kisa, kun Thierry Boutsen veti kaikkien aikojen trullijunaa perässään. Siinä oli Prostit, Sennat ja Mansellit ihmeissään.
 

CCMK

Well-known member
Liittynyt
9.11.2009
Viestit
15049
Kausien 1989 ja 1990 Unkarin kisat olivatkin melkoiset. Mansell voitti ensimainitun 12:sta ruudusta ja Boutsen jälkimmäisen. Kummatkin kisat tulivat aikoinaan TV2:lla koosteena Pentikäisen ja Varjosaaren selostamina. Eurosport näytti myös kummatkin kisat ja vielä suorana. Boutsenin voiton jälkeen Spassa oli sitten hirveä määrä yleisöä odottamassa Boutsenin mahdollista kotikisan voittoa. Siellä Boutsen kuitenkin keskeytti.
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös