Olisihan toi aika pelleilyä. Tallit suunnittelevat autojaan, jo nyt kovaa vauhtia. Jos moottorit suurenevat ja painavat enemmän, joutuu auton aerodynamiikkaa ja painojakaumaa muuttamaan. McLarenia pantaisiin taas halvalla, jos tollainen sääntöuudistus tulisi. Autosta on revitty kaikki ylimääräinen paino jo pois ja sitten moottoriin tuleekin yht'äkkiä lisää painoa.JOC:
Ei kai tässä vaiheessa nyt enään ensi kauden moottoreita tulla sorkkimaan? Ainoa muutoshan on käsittääkseni vaan se että koneen on kestettävä yksi viikonloppu. Kuulostaisi aika hurjalta.
Oikeasti Thiessen sanoo: "Suurin arvoitus on kuinka monta hevosvoimaa uudet vaatimukset (sääntöuudistukset) tulevat vaatimaan. Moottorin elinikää kasvattaessa jokaista osaa joudutaan vahvistamaan, joten se tulee olemaan hieman isompi ja painavampi. Tämä taas johtaa moottorin heikompaa suorituskykyyn ja pienempää tehoon."Nevertheless Theissen is convinced that the new regulations will have a negative influence on the engine’s power output. "The big question is how many bhp the new demands will cost. By increasing the life expectancy of the engine each single component will have to be strengthened, so it will be a little bigger and heavier. Which will lead to a reduced engine performance and power output."
Niin, siis kertoisitko miksi McLarenia "laitettaisiin" halvalla? Miten McLarenin tilanne eroaa muiden tallien tilanteesta????????oldez:
Olisihan toi aika pelleilyä. Tallit suunnittelevat autojaan, jo nyt kovaa vauhtia. Jos moottorit suurenevat ja painavat enemmän, joutuu auton aerodynamiikkaa ja painojakaumaa muuttamaan. McLarenia pantaisiin taas halvalla, jos tollainen sääntöuudistus tulisi. Autosta on revitty kaikki ylimääräinen paino jo pois ja sitten moottoriin tuleekin yht'äkkiä lisää painoa.JOC:
Ei kai tässä vaiheessa nyt enään ensi kauden moottoreita tulla sorkkimaan? Ainoa muutoshan on käsittääkseni vaan se että koneen on kestettävä yksi viikonloppu. Kuulostaisi aika hurjalta.
Kovin on -anteeksi nyt vaan- sekava tuo perustelusi. Kylmä totuus on kuitenkin se että McLarenin tämän vuoden auton suunnittelu meni täysin perseelleen. Se ei ole FIA:n vikaFO110K:
Se että mäcistä tuli "rakennetaan 2004 auto" ei oikein pidä paikkaansa sillä vaikka he olisivat ottaneet 18 mallin käyttöön Silverstonessa, niin silti sillä autolla olisi ajettu ensi vuoden alkupuolisko hyvin tod. näk... jolloinka taas saman ongelman edessä, suuria muutoksia suht. tuoreeseen autoon... (mäcci ilmoitti että 19 malli tulee vasta myöhemmin 2004 koska nykyinen malli valmistuu myöhässä jnejne) ja tietty tuollaiselle linjalle lähdettiin koska on ollut suunnitelmissa että 03 ja 04 mennään samoilla säännöillä.... no jos nyt yhtäkkiä napsastaankin koneesta siivu pois niin muuttaa se nyt aika oleellisesti asetelmia´varsinkin mäcin ja rellun suunnitteluprojekteissa...