Jonkki
Press Play ►
Mosley ehdottaa uutta rangaistuskäytäntöä formuloihin
11.12.2003 14:50
Kansainvälisen autoliiton puheenjohtaja Max Mosley esittää formula ykkösiin uudenlaista rangaistuskäytäntöä ensi kaudeksi. Asiasta kertoo Autosport-lehti.
Mosley haluaisi poistaa kisan aikana langetettavat varikon läpiajorangaistukset. Tilalle hän tarjoaa systeemiä, jossa törttöilevät kuljettajat saisivat ensin varoituksia, ja jos ajotapa ei muuttuisi, olisi seurauksena ajokieltoa.
Uuden rangaistusjärjestelmän merkittävimpänä etuna olisi se, ettei rangaistuspäätöstä tarvitsisi tehdä kilpailun aikana, vaan asia voitaisiin käsitellä huolellisesti kisan jälkeen.
Päättyneellä kaudella Juan Pablo Montoya menetti mestaruusmahdollisuutensa USA:n GP:ssä hätäisesti langetettuun varikon läpiajorangaistukseen, joka aiheutui kolarista Rubens Barrichellon kanssa. Kolarin molemmat osapuolet pitivät tapahtumaa normaalina kilpa-autoilutilanteena.
- Tärkein vaatimus on, että rangaistuskäytäntö on reilu. Nykyisellä järjestelmällä tulee välillä väistämättä hieman epätasaisia tuomioita. Uuden järjestelmän suurin etu olisi siinä, että jos kuljettaja tai talli olisi eri mieltä rangaistuksesta, jäisi heille mahdollisuus esittää oma näkemyksensä, Mosley perusteli.
(MTV3)
Jaa'a, mielestäni noita rangaistuksia on puitu ihan tarpeeksi kisojen välillä tähänkin asti. Kyllä sääntörikkomuksista radalla pitää rankaista kisan aikana! Jos yhdestä rikkeestä saa vain varoituksen tilille, niin sehän on yks hailee jos tekee rikkeen viimeisessä kisassa, jos tili on jokseenkin puhdas. Ja muutenkin yksi rike on yhden rangaistuksen arvoinen!
<small>[ 11-12-2003, 15:02: Message edited by: Joni ]</small>
11.12.2003 14:50
Kansainvälisen autoliiton puheenjohtaja Max Mosley esittää formula ykkösiin uudenlaista rangaistuskäytäntöä ensi kaudeksi. Asiasta kertoo Autosport-lehti.
Mosley haluaisi poistaa kisan aikana langetettavat varikon läpiajorangaistukset. Tilalle hän tarjoaa systeemiä, jossa törttöilevät kuljettajat saisivat ensin varoituksia, ja jos ajotapa ei muuttuisi, olisi seurauksena ajokieltoa.
Uuden rangaistusjärjestelmän merkittävimpänä etuna olisi se, ettei rangaistuspäätöstä tarvitsisi tehdä kilpailun aikana, vaan asia voitaisiin käsitellä huolellisesti kisan jälkeen.
Päättyneellä kaudella Juan Pablo Montoya menetti mestaruusmahdollisuutensa USA:n GP:ssä hätäisesti langetettuun varikon läpiajorangaistukseen, joka aiheutui kolarista Rubens Barrichellon kanssa. Kolarin molemmat osapuolet pitivät tapahtumaa normaalina kilpa-autoilutilanteena.
- Tärkein vaatimus on, että rangaistuskäytäntö on reilu. Nykyisellä järjestelmällä tulee välillä väistämättä hieman epätasaisia tuomioita. Uuden järjestelmän suurin etu olisi siinä, että jos kuljettaja tai talli olisi eri mieltä rangaistuksesta, jäisi heille mahdollisuus esittää oma näkemyksensä, Mosley perusteli.
(MTV3)
Jaa'a, mielestäni noita rangaistuksia on puitu ihan tarpeeksi kisojen välillä tähänkin asti. Kyllä sääntörikkomuksista radalla pitää rankaista kisan aikana! Jos yhdestä rikkeestä saa vain varoituksen tilille, niin sehän on yks hailee jos tekee rikkeen viimeisessä kisassa, jos tili on jokseenkin puhdas. Ja muutenkin yksi rike on yhden rangaistuksen arvoinen!
<small>[ 11-12-2003, 15:02: Message edited by: Joni ]</small>